W województwie zachodniopomorskim, na północ od Szczecina, można już korzystać z kolejnych kilometrów drogi S3.
Droga ekspresowa S3 to bardzo ważna arteria na zachodzie Polski, biegnąca z północy na południe (łączy ze sobą trzy autostrady: A6, A2 oraz A4), będąca także częścią korytarza transportowego prowadzącego ze Skandynawii nad Adriatyk.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że wczoraj, tj. 27 kwietnia, udostępniono dla kierowców kolejne dwa odcinki S3 w województwie zachodniopomorskim, na których wprowadzono już docelową organizację ruchu.
Pierwszy z nich to zupełnie nowy dwujezdniowy fragment Brzozowo-Miękowo o długości 22,4 km. Zbudowano tutaj m.in. węzły drogowe Babigoszcz, Przybiernów i Brzozowo oraz miejsce obsługi podróżnych Przybiernów. Nowy odcinek S3 połączył obwodnice Miękowa oraz Troszyna, a także Parłówka i Ostromic (oddane w latach 2011-2012).
Drugi z odcinków – od Miękowa do Rzęśnicy – powstał już w połowie lat 70. XX wieku, a teraz został dostosowany do obowiązujących obecnie standardów drogi ekspresowej. W ramach prac m.in. zbudowano węzeł drogowy w miejscowości Kliniska Wielkie, który zastąpił wcześniejsze skrzyżowanie z przejściem dla pieszych. Kompleksowo przebudowano również węzeł Rzęśnica z drogą wojewódzką nr 142.
Docelowo droga ekspresowa S3 ma mieć 481 km długości. Obecnie można już jeździć po 402,3 km. Do ukończenia pozostało zatem 78,7 km, czyli 16,4% całej trasy. Jak podaje GDDKiA, obecnie trwa budowa na odcinkach od Bolkowa do Lubawki, gdzie są drążone dwa tunele. W IV kwartale 2021 r. powinna zakończyć się realizacja odcinka Lubin-Polkowice (woj. dolnośląskie). W województwie zachodniopomorskim w sierpniu 2020 r. podpisano zaś umowy na realizację odcinków od Świnoujścia do Troszyna. Roboty budowlane powinny się tutaj rozpocząć wiosną 2022 r., a ich zakończenie zaplanowano na rok 2024. A to będzie również jednoznaczne z ukończeniem całej drogi ekspresowej S3.
Zdjęcie główne: GDDKiA/Mateusz Grzeszczuk