Rosjanie ujawnili cenę pierwszego samochodu reanimowanej właśnie marki. Moskwicz 3 w podstawowej odmianie ma kosztować nieco ponad 122 000 zł. Jaki samochód za takie pieniądze jesteśmy w stanie kupić na polskim rynku?
Produkcja Moskwicza 3, a raczej montaż SKD, został uruchomiony pod koniec listopada bieżącego roku. Auto jest składane w byłej fabryce, należącej do koncernu Renault, która została sprzedana Rosjanom praktycznie za bezcen. Za ile? Za 1 rubla, choć niektórzy twierdzą, że za kwotę dwukrotnie większą.
Plany są ambitne. W 2023 roku bramy fabryki ma opuścić 50 tys. aut, w tym 10 tys. elektrycznych, natomiast w 2024 roku – 100 tys. egzemplarzy, z czego 20 tys. ma mieć napęd na prąd. W 2025 roku Rosjanie przewidują kolejny wzrost produkcji – do 120 tys. sztuk. Do 2027 roku Moskwicz ma się stać całkowicie niezależny technologicznie. Więcej o planach Rosjan przeczytacie TUTAJ.
La empresa francesa #Renault abandonó Rusia en represalia por la operación militar en Ucrania. Rusia tomó el poder de la planta y ha reactivado la producción de la icónica marca #Moskvich
— Luis De Jesús (@ldejesusreyes) November 24, 2022
Lejos de hundir la economía rusa, las sanciones de Occidente le han ayudado a reinventarse. pic.twitter.com/p9x10jwAic
Pierwszy współczesny Moskwicz to nic innego, tylko klon chińskiego JAC JS4, wytwarzanego przez koncern JAC Motors. Auto, należące do segmentu kompaktowych crossoverów, mierzy 441 cm długości oraz 166 cm wysokości.
Do jego napędu służy 1,6-litrowy silnik wolnossący o mocy 109 KM (150 Nm) lub 1,5-litrowa, 150-konna jednostka turbodoładowana (210 Nm). Jest też wariant elektryczny, wprawiany w ruch przez skromny silnik o mocy 68 KM.
Dokładnie 1 970 000 rubli (na razie dostępny jest wariant wyłącznie ze 150-konnym silnikiem 1.5), czyli w przeliczeniu na złotówki – nieco ponad 122 000 zł. Auto zostało wyposażone m.in. w 17-calowe obręcze, oświetlenie LED, tempomat, cyfrowe wskaźniki, 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego i zestaw kamer. Do wyboru: 5 kolorów nadwozia, czyli biały, czarny, czerwony, szary i niebieski.
Sprzedaż Moskwicza 3 powinna rozpocząć się przed końcem roku od razu w 11 centrach dealerskich w stolicy. Według rosyjskich specjalistów cena Moskwicza 3 jest zbyt wysoka. „Dwa miliony rubli za Moskwicza 3 to moim zdaniem drogo. Przy takich cenach na to auto skusi się być może 4-5 tys. klientów indywidualnych plus floty, w tym firmy z sektora państwowego. Aby osiągnąć zakładany wolumen sprzedaży, wynoszący 40-50 tys. sztuk, cena Moskwicza 3 powinna startować z pułapu 1,5 mln rubli (około 93 000 zł)” – twierdzi jeden z analityków rosyjskiego rynku.
Co ciekawe, oryginalny JAS JS4, którego sprzedaż niedawno rozpoczęli rosyjscy dealerzy, w najdroższej odmianie kosztuje 1 699 000 rubli, czyli około 106 000 zł.
Silnik: 1.5 turbo, 150 KM, 0-100 km/h w 8,7 s, prędkość maksymalna: 224 km/h. Wyposażenie obejmuje m.in.: 17-calowe obręcze kół, klimatyzację manualną, cyfrowe wskaźniki, system multimedialny, czujniki parkowania z tyłu czy ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu oraz reflektory LED.
Silnik: 3 cylindry, 130 KM. Automatyczna skrzynia 8-biegowa. 0-100 km/h w 9,4 s, prędkość maksymalna: 200 km/h. Wyposażenie: bogate, czyli m.in.: światła LED, automatyczna klimatyzacja, nawigacja satelitarna, czujniki parkowania tył, kamera cofania, adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków czy utrzymywanie na pasie ruchu.
Silnik: 1.6 turbo, 150 KM. 0-100 km/h w 10,3 s i 189 km/h prędkości maksymalnej. Wyposażenie obejmuje m.in.: reflektory halogenowe, felgi 17”, podgrzewane fotele przednie, klimatyzację manualną, utrzymywanie pośrodku pasa ruchu czy system multimedialny z 8-calowym ekranem centralnym.
Pod maską pracuje 1,6-litrowy silnik turbo o mocy 150 KM. 0-100 km/h w 10,3 s, prędkość maksymalna: 182 km/h. Wyposażenie obejmuje m.in.: światła w technologii LED, 17-calowe obręcze, klimatyzację manualną, kamerę cofania, system multimedialny z 8-calowym ekranem centralnym czy też utrzymywanie pośrodku pasa ruchu.
Do jego napędu służy 130-konny, 3-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem. 0-100 km/h w 9,7 s, prędkość maksymalna: 202 km/h. Wyposażenie obejmuje m.in.: dostęp bezkluczykowy, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, cyfrowe zegary z efektem 3D, czy system multimedialny z 7-calowym ekranem, obręcze 17” oraz światła LED.
Silnik 1.5 turbo, 4 cylindry, 150 KM. Przekładnia DSG. 0-100 km/h w 8,4 s. Prędkość maksymalna: 208 km/h. Wyposażenie obejmuje m.in.: światła LED, wielofunkcyjną kierownicę, utrzymywanie na pasie ruchu, adaptacyjny tempomat, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu czy klimatyzację manualną.