Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Na pożegnanie – Lotusy Elise i Exige Final Edition

Na pożegnanie – Lotusy Elise i Exige Final Edition

Na pożegnanie – Lotusy Elise i Exige Final Edition

W tym roku skończy się produkcja Lotusów Elise i Exige, firma przygotowała więc specjalne finalne wersje.

  • Więcej mocy
  • Lepsze wyposażenie standardowe
  • Nowe kolory

W tym roku Lotus zakończy produkcję swoich słynnych modeli: Elise, Exige i Evora. Dwa pierwsze właśnie przedstawiono w specjalnych, finalnych wersjach. Wkrótce poznamy również podobne odmiany Evory.

Edycje specjalne Elise to Sport 240 Final Edition i Cup 250 Final Edition, Exige ma natomiast odmiany Sport 390, Sport 420 Final Edition i Cup 430 Final Edition.

Wersja Elise Sport 240 Final Edition zastępuje odmianę Sport 220. Jest od niej o 23 KM mocniejsza, rozwijając tym samym 240 KM. Stosunek mocy do masy to aż 260 KM na tonę. W standardowej wersji auto waży 922 kg, ale dzięki opcjonalnemu pakietowi odchudzających dodatków masa spada do 898 kg. To zasługa m.in. karbonowych nakładek na progi, karbonowej pokrywy silnika oraz poliwęglanowej tylnej szyby. Maksymalny moment obrotowy wynosi 244 Nm, a przyspieszenie od 0 do 60 mil/h (0-97 km/h) trwa tylko 4,1 s.

W środku znajdują się nowe kierownica, tapicerka i wyświetlacz zestawu wskaźników, który pokazuje dane w dwóch trybach: klasycznym i inspirowanym wyścigami. Auto jest dostępne m.in. w kolorze Azure Blue, w którym na pierwszych zdjęciach przekazanych prasie występowała najwcześniejsza odmiana Elise z 1996 r.

Exige Sport 390 to następca modelu Exige Sport 350. Nowość rozwija 397 KM (o 47 KM więcej) i 420 Nm. Samochód waży zaledwie 1138 kg, co pozwala przyspieszać od 0 do 60 mil/h w 3,7 s.

W Exige Sport 420 Final Edition na tonę przypada aż 378 KM. Wyposażony w silnik V6 ze sprężarką mechaniczną samochód rozwija 420 KM i zastępuje o 10 KM słabszego Exige Sport 410 KM. Nowość waży 1110 kg i przyspiesza od 0 do 60 mil/h w 3,3 s. Maksymalny moment obrotowy wynosi 427 Nm.

Exige Sport 420 Final Edition ma m.in. przednie i tylne regulowane stabilizatory firmy Eibach, amortyzatory Nitrona i hamulce produkcji AP Racing.

W tym roku Lotus ma przedstawić pierwszy z serii nowych modeli, które zastąpią Elise, Exige i Evorę.

LotusEliseSport240FinalEdition_01
Lotus Elise Sport 240 Final Edition ma 240 KM, a z opcjonalnym pakietem odchudzającym waży zaledwie 898 kg.
LotusExigeSport390FinalEdition_01
Lotus Exige Sport 390 rozwija 397 KM.
LotusExigeSport420FinalEdition_061
Lotus Exige Sport 420 Final Edition przyspiesza od 0 do 60 mil/h w 3,3 s.

Czytaj także