Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Najmocniejsze 4-drzwiowe AMG – Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Daimler

Najmocniejsze 4-drzwiowe AMG – Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Dzięki napędowymi hybrydowemu AMG ma najmocniejsze seryjne czterodrzwiowe auto w swojej historii. Model GT 63 S E Performance rozwija 843 KM i ponad 1400 Nm. 

  • 4.0 V8 turbo plus silnik elektryczny
  • 0-100 km/h: 2,9 s
  • Karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe

To najmocniejsza wersja czterodrzwiowej odmiany modelu AMG GT. Co przyniosło połączenie V8 z silnikiem elektrycznym?

Osiągi AMG GT 63 S E Performance

Czterolitrowy turbodoładowany widlasty ośmiocylindrowy silnik spalinowy wraz z jednostką elektryczną rozwijają aż 843 KM. Maksymalny moment obrotowy przekracza 1400 Nm. Zarówno silnik elektryczny, jak i akumulator trakcyjny o pojemności 6,1 kWh umieszczono przy tylnej osi. Samochód może się poruszać m.in. w trybie całkowicie elektrycznym.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w najmocniejszym czterodrzwiowym AMG zajmuje 2,9 s. Prędkość maksymalna sięga 316 km/h.

Samochód jest standardowo wyposażony w karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, które z przodu mają 42 cm średnicy, zaś z tyłu 38 cm. Z przodu zastosowano sześciotłoczkowe zaciski.

Wersja GT 63 S E Performance otrzymała ponadto aktywne pneumatyczne zawieszenie oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Nowość może mieć nawet 21-calowe obręcze kół.

Topowe czterodrzwiowe AMG ma aż siedem trybów jazdy. Wybór każdego z nich wpływa np. na reakcje silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego i zawieszenia oraz brzmienie wydechu. Kierowca ma do dyspozycji następujące tryby:

  1. Electric: jazda przy użyciu wyłącznie silnika elektrycznego. W tym trybie 4.0 V8 pozostaje wyłączone;
  2. Comfort: tryb nastawiony nie tylko na wygodę jazdy, ale i ograniczenie zużycia paliwa;
  3. Sport: sportowa charakterystyka podzespołów, ale nie tak bardzo, jak w trybie...
  4. ...Sport+: jeszcze większy nacisk na osiągi, ale nie tak bardzo jak w trybie...
  5. ...Race: tryb do jazdy po torze, wyciska maksimum z podzespołów samochodu;
  6. Slippery: na drogi o gorszej przyczepności, w tym trybie nie można korzystać wyłącznie z silnika elektrycznego;
  7. Individual: pozwala na dowolne ustawienie reakcji silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i układu kierowniczego.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance
Do jazdy po torze służy specjalny tryb Race.
Daimler
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tył
AMG GT 63 S E Performance wyposażono w aktywny tylny spoiler.
Daimler
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - profil, bok
Do samochodu można zamówić nawet 21-calowe obręcze kół.
Daimler
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - deska rozdzielcza, wnętrze
Wnętrze to połączenie sportowego charakteru z luksusem.
Daimler
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - wnętrze, fotele
W gamie znalazło się siedem kolorów tapicerek ze skóry nappa.
Daimler

Czytaj także