Dzięki napędowymi hybrydowemu AMG ma najmocniejsze seryjne czterodrzwiowe auto w swojej historii. Model GT 63 S E Performance rozwija 843 KM i ponad 1400 Nm.
To najmocniejsza wersja czterodrzwiowej odmiany modelu AMG GT. Co przyniosło połączenie V8 z silnikiem elektrycznym?
Czterolitrowy turbodoładowany widlasty ośmiocylindrowy silnik spalinowy wraz z jednostką elektryczną rozwijają aż 843 KM. Maksymalny moment obrotowy przekracza 1400 Nm. Zarówno silnik elektryczny, jak i akumulator trakcyjny o pojemności 6,1 kWh umieszczono przy tylnej osi. Samochód może się poruszać m.in. w trybie całkowicie elektrycznym.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w najmocniejszym czterodrzwiowym AMG zajmuje 2,9 s. Prędkość maksymalna sięga 316 km/h.
Samochód jest standardowo wyposażony w karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, które z przodu mają 42 cm średnicy, zaś z tyłu 38 cm. Z przodu zastosowano sześciotłoczkowe zaciski.
Wersja GT 63 S E Performance otrzymała ponadto aktywne pneumatyczne zawieszenie oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Nowość może mieć nawet 21-calowe obręcze kół.
Topowe czterodrzwiowe AMG ma aż siedem trybów jazdy. Wybór każdego z nich wpływa np. na reakcje silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego i zawieszenia oraz brzmienie wydechu. Kierowca ma do dyspozycji następujące tryby: