Nowa generacja BMW serii 2 Coupe pozostała co do zasady tylnonapędowa, choć wersja 4x4 także będzie dostępna. Na początku do oferty trafią trzy odmiany silnikowe.
Gdy seria 1 przeszła na napęd przedni, fani BMW obawiali się, że czasy tylnonapędowego niewielkiego coupe serii 2 także są policzone. Na szczęście BMW nie zrezygnowało z tego modelu, przez wielu uważanego za prawdziwego spadkobiercę sportowych tradycji marki. We właśnie zaprezentowanej serii 2 Coupe nadal w podstawowych wersjach moment obrotowy silnika przekazywany jest do tyłu. Niestety niepocieszeni będą zwolennicy manualnych skrzyń biegów, których nie ma w ofercie.
W porównaniu z poprzednim modelem nowa seria 2 Coupe wyraźnie urosła prawie w każdym kierunku. Teraz jej wymiary są następujące: długość 453,7 cm (+10,5 cm), szerokość 183,8 cm (+6,4 cm), wysokość 139 cm (–2,8 cm), rozstaw osi 274,1 cm (+5,1 cm), rozstaw kół przednich 157,5 cm (+5,4 cm), rozstaw kół tylnych 158,7 cm (+3,1 cm). Pod względem masy w porównywalnych wariantach nowy model jest cięższy od dotychczasowego o 50 kg.
Diametralnie zmieniło się także wnętrze. Co ciekawe, deska rozdzielcza jest w zasadzie identyczna z tą znaną z serii 3 oraz 4. A to oznacza znaczną poprawę jakości w porównaniu z ustępującym modelem. Nie wszystkim zaś na pewno będzie odpowiadał niewielki panel klimatyzacji (i tak dobrze, że nadal jest) – mniej wygodny niż w starszych modelach.
Standardowo montowany jest centralny monitor o przekątnej 8,8 cala, w po wybraniu opcji BMW Live Cockpit Professional ma on 10,25 cala (plus w pełni cyfrowe, 12,3-calowe wskaźniki). Obsługa jest realizowana zarówno poprzez ekran dotykowy, jak i tradycyjnym dla BMW pokrętłem systemu iDrive. Funkcje Apple CarPlay i Android Auto to płatna opcja. Standardem jest natomiast trójstrefowa automatyczna klimatyzacja.
BMW podaje wprawdzie, że bagażnik „urósł” o 20 l, ale w danych technicznych podano identyczną pojemność – 390 l. Ułatwieniem jest natomiast to, że kanapa została podzielona w proporcji 40:20:40.
Rozkład masy pomiędzy osiami jest niemal równy. Nowa seria 2 korzysta ze zmodyfikowanych komponentów zawieszenia serii 3 i 4. BMW zaznacza, że w stosunku do poprzedniego modelu znacząco poprawiono zwinność, stabilność na zakrętach, a także precyzję układu kierowniczego.
Standardowo auto korzysta z amortyzatorów z tłumieniem zależnym od skoku, a za dopłatą oferowane jest sztywniejsze zawieszenie M w połączeniu ze sportowym układem kierowniczym o zmiennej charakterystyce pracy (standard w topowej wersji auta).
Model M240i xDrive poza napędem na cztery koła (rozdział momentu na osie jest zmienny i umożliwia nawet jazdę „bokami”) ma ponadto m.in. seryjnie tylny mechanizm różnicowy M, mocniejsze hamulce M i tylko do niego można zamówić adaptacyjne zawieszenie.
Na razie gama silników składa się z dwóch jednostek benzynowych i jednej wysokoprężnej. Oto podstawowe parametry wszystkich wersji nowej serii 2:
W przyszłym roku pojawi się jeszcze wersja 230i, z benzynowym silnikiem 2.0 R4 turbo o mocy 245 KM.
Na polskiej stronie BMW już jest dostępny konfigurator nowej serii 2 Coupe (choć wejście auta na rynek zapowiedziano na początek 2022 r.). Podano także ceny: