Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
BMW serii 2 coupe przód

Nie każdy grill musi być wielki – BMW serii 2 Coupe

Nie każdy grill musi być wielki – BMW serii 2 Coupe

Nowa generacja BMW serii 2 Coupe pozostała co do zasady tylnonapędowa, choć wersja 4x4 także będzie dostępna. Na początku do oferty trafią trzy odmiany silnikowe.

Gdy seria 1 przeszła na napęd przedni, fani BMW obawiali się, że czasy tylnonapędowego niewielkiego coupe serii 2 także są policzone. Na szczęście BMW nie zrezygnowało z tego modelu, przez wielu uważanego za prawdziwego spadkobiercę sportowych tradycji marki. We właśnie zaprezentowanej serii 2 Coupe nadal w podstawowych wersjach moment obrotowy silnika przekazywany jest do tyłu. Niestety niepocieszeni będą zwolennicy manualnych skrzyń biegów, których nie ma w ofercie.

Nadwozie i wnętrze nowej serii 2 Coupe

W porównaniu z poprzednim modelem nowa seria 2 Coupe wyraźnie urosła prawie w każdym kierunku. Teraz jej wymiary są następujące: długość 453,7 cm (+10,5 cm), szerokość 183,8 cm (+6,4 cm), wysokość 139 cm (–2,8 cm), rozstaw osi 274,1 cm (+5,1 cm), rozstaw kół przednich 157,5 cm (+5,4 cm), rozstaw kół tylnych 158,7 cm (+3,1 cm). Pod względem masy w porównywalnych wariantach nowy model jest cięższy od dotychczasowego o 50 kg.

Diametralnie zmieniło się także wnętrze. Co ciekawe, deska rozdzielcza jest w zasadzie identyczna z tą znaną z serii 3 oraz 4. A to oznacza znaczną poprawę jakości w porównaniu z ustępującym modelem. Nie wszystkim zaś na pewno będzie odpowiadał niewielki panel klimatyzacji (i tak dobrze, że nadal jest) – mniej wygodny niż w starszych modelach.

Standardowo montowany jest centralny monitor o przekątnej 8,8 cala, w po wybraniu opcji BMW Live Cockpit Professional ma on 10,25 cala (plus w pełni cyfrowe, 12,3-calowe wskaźniki). Obsługa jest realizowana zarówno poprzez ekran dotykowy, jak i tradycyjnym dla BMW pokrętłem systemu iDrive. Funkcje Apple CarPlay i Android Auto to płatna opcja. Standardem jest natomiast trójstrefowa automatyczna klimatyzacja.

BMW podaje wprawdzie, że bagażnik „urósł” o 20 l, ale w danych technicznych podano identyczną pojemność – 390 l. Ułatwieniem jest natomiast to, że kanapa została podzielona w proporcji 40:20:40.

Układ jezdny i silniki BMW serii 2 Coupe

Rozkład masy pomiędzy osiami jest niemal równy. Nowa seria 2 korzysta ze zmodyfikowanych komponentów zawieszenia serii 3 i 4. BMW zaznacza, że w stosunku do poprzedniego modelu znacząco poprawiono zwinność, stabilność na zakrętach, a także precyzję układu kierowniczego.

Standardowo auto korzysta z amortyzatorów z tłumieniem zależnym od skoku, a za dopłatą oferowane jest sztywniejsze zawieszenie M w połączeniu ze sportowym układem kierowniczym o zmiennej charakterystyce pracy (standard w topowej wersji auta).

Model M240i xDrive poza napędem na cztery koła (rozdział momentu na osie jest zmienny i umożliwia nawet jazdę „bokami”) ma ponadto m.in. seryjnie tylny mechanizm różnicowy M, mocniejsze hamulce M i tylko do niego można zamówić adaptacyjne zawieszenie.

Na razie gama silników składa się z dwóch jednostek benzynowych i jednej wysokoprężnej. Oto podstawowe parametry wszystkich wersji nowej serii 2:

  • 220i: silnik benzynowy, turbo, 2.0 R4, 184 KM, 300 Nm, napęd tylny, 8-biegowa skrzynia automatyczna, 0-100 km/h 7,5 s, prędkość maksymalna 236 km/h, średnie zużycie paliwa 6,3-6,8 l/100 km
  • M240i xDrive: silnik benzynowy, turbo, 3.0 R6, 374 KM, 500 Nm, napęd na cztery koła, 8-biegowa skrzynia utomatyczna, 0-100 km/h 4,3 s, prędkość maksymalna 250 km/h, średnie zużycie paliwa 8,1-8,8 l/100 km
  • 220d: silnik Diesla, turbo, 2.0 R4, 190 KM, 400 Nm, napęd tylny, 8-biegowa skrzynia automatyczna, 0-100 km/h 6,9 s, prędkość maksymalna 237 km/h, średnie zużycie paliwa 4,7-5,1 l/100 km

W przyszłym roku pojawi się jeszcze wersja 230i, z benzynowym silnikiem 2.0 R4 turbo o mocy 245 KM.

BMW serii 2 Coupe – ceny

Na polskiej stronie BMW już jest dostępny konfigurator nowej serii 2 Coupe (choć wejście auta na rynek zapowiedziano na początek 2022 r.). Podano także ceny:

  • BMW 220i Coupe (184 KM) – 149 900 zł (poprzednik: 153 300 zł)
  • BMW M240i xDrive Coupe (374 KM) – 249 900 zł (poprzednik: 229 100 zł z napędem tylnym)
  • BMW 220d Coupe (190 KM) – 163 900 zł
BMW serii 2 Coupe przód
W nowej serii 2 Coupe na szczęście nie zdecydowano się na monstrualny grill. Ten, który jest, otrzymał aktywne klapy. Wersja M240i wyróżnia się m.in. inaczej stylizowanymi zderzakami oraz seryjnie 19-calowymi felgami (pozostałe mają w standardzie 17-calowe).
BMW
BMW serii 2 Coupe bok
Nowa seria 2 jest wyraźnie większa od poprzedniej, ale ma jeszcze lepsze proporcje.
BMW
BMW serii 2 Coupe tył
Tylko wersja M240i ma napęd na 4 koła. Teraz jej silnik 3.0 R6 rozwija 374 KM, a w poprzedniej generacji był o 34 KM słabszy.  
BMW
BMW serii 2 Coupe przód
Słabsze warianty nie mają tak rozbudowanego zderzaka.
BMW
BMW serii 2 Coupe tył
Przednie i tylne światła są diodowe. Tak prezentuje się tył bazowego wariantu, tylko felgi są opcjonalne – 19-calowe. 
BMW
BMW serii 2 Coupe tył
Deska rozdzielcza jest w zasadzie taka jak w seriach 3 i 4. Inaczej zaprojektowano za to boczki drzwiowe.
BMW

Czytaj także