Nowa generacja BMW X1. Pierwszy raz także w wersji elektrycznej iX1
BMW
Nowa generacja BMW X1. Pierwszy raz także w wersji elektrycznej iX1
Adam Szczepaniak
01.06.2022 14:00
Nowe BMW X1 będzie można kupić z silnikami benzynowymi, Diesla, jako hybrydy plug-in oraz – po raz pierwszy – w wariancie elektrycznym iX1. Znamy już ceny wybranych wersji.
Po siedmiu latach na rynku druga generacja BMW X1 schodzi ze sceny. Była o tyle ważna, że to pierwszy SUV BMW, który powstał na platformie UKL, z założenia przednionapędowej.
Nowy model oczywiście utrzymuje te założenia konstrukcyjne, ale i tym razem nie obyło się bez rewolucji, bo wśród wariantów znajdziemy iX1, czyli pełnego „elektryka”.
Nowe X1 wyraźnie urosło. Jego podstawowe wymiary są następujące: długość 450 cm (+5,3 cm), szerokość 184,5 cm (+2,4 cm), wysokość 164,2 cm (+4,4 cm), rozstaw osi 269,2 cm (+2,2 cm). Zwiększono ponadto prześwit, który teraz wynosi solidne 20,5 cm (+2,2 cm,). Bagażnik także stał się pojemniejszy – może pomieścić od 540 do 1600 l (poprzednio 505-1550 l), a w wersjach hybrydowych plug-in oraz elektrycznej – 490-1495 l.
Gama jednostek napędowych przewidzianych dla X1 jest szeroka. Oto podstawowe dane wszystkich wariantów, jakie podano w momencie premiery auta:
X1 sDrive 18i Silnik benzynowy, 1.5 R3 turbo, 136 KM, 230 Nm, 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa, napęd przedni, 0-100 km/h w 9,2 s, prędkość maksymalna 208 km/h, średnie zużycie paliwa 6,3-7,0 l/100 km. Cena: od 176 100 zł
X1 xDrive23i (MHEV 48V) Silnik benzynowy, 2.0 R4 turbo + elektryczny, parametry łączne: 218 KM, 360 Nm (204 KM +19 KM), 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa, napęd 4x4, 0-100 km/h w 7,1 s, prędkość maksymalna 233 km/h, średnie zużycie paliwa 6,5-7,2 l/100 km. Cena: od226 600 zł
X1 sDrive18d Silnik wysokoprężny, 2.0 R4 turbo, 150 KM, 360 Nm, 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa, napęd przedni, 0-100 km/h w 8,9 s, prędkość maksymalna 210 km/h, średnie zużycie paliwa 4,9-5,5 l/100 km. Cena: od 196 100 zł
X1 xDrive23d (MHEV 48V) Silnik wysokoprężny, 2.0 R4 turbo + elektryczny, parametry łączne: 211 KM, 400 Nm (197 KM +19 KM), 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa, napęd 4x4, 0-100 km/h w 7,4 s, prędkość maksymalna 225 km/h, średnie zużycie paliwa 4,8-5,3 l/100 km. Cena: od 241 600 zł
BMW X1 xDrive25e (PHEV) – dostępne od listopada 2022 r. Silnik benzynowy, 1.5 R3 turbo + elektryczny, parametry łączne: 245 KM, 477 Nm (136 KM +109 KM), akumulator trakcyjny 14,2 kWh (netto), ładowanie: do 7,4 kW, 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa, napęd 4x4, 0-100 km/h w 6,8 s, prędkość maksymalna 190 km/h (w trybie EV: 140 km/h), średnie zużycie paliwa 0,8-1,1 l/100 km, zasięg w trybie EV 78-89 km
BMW X1 xDrive30e (PHEV) – dostępne od listopada 2022 r. Silnik benzynowy, 1.5 R3 turbo + elektryczny, parametry łączne: 326 KM, 477 Nm (150 KM +177 KM), akumulator trakcyjny 14,2 kWh (netto), ładowanie: do 7,4 kW, 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa, napęd 4x4, 0-100 km/h w 5,7 s, prędkość maksymalna 205 km/h (w trybie EV: 140 km/h), średnie zużycie paliwa 0,8-1,1 l/100 km, zasięg w trybie EV 78-89 km
BMW iX1 xDrive30 (BEV) – dostępne od września 2022 r. dwa silniki elektryczne – jeden z przodu, jeden z tyłu, akumulator trakcyjny 64,7 kWh (netto), ładowanie: AC 11 lub 22 kW (opcja), DC do 130 kW, napęd 4x4, parametry łączne: 313 KM, 494 Nm, 0-100 km/h w 5,7 s, prędkość maksymalna 180 km/h, zasięg 413-438 km