Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
BMW X1 przód

Nowa generacja BMW X1. Pierwszy raz także w wersji elektrycznej iX1

BMW

Nowa generacja BMW X1. Pierwszy raz także w wersji elektrycznej iX1

Nowe BMW X1 będzie można kupić z silnikami benzynowymi, Diesla, jako hybrydy plug-in oraz – po raz pierwszy – w wariancie elektrycznym iX1. Znamy już ceny wybranych wersji.

Po siedmiu latach na rynku druga generacja BMW X1 schodzi ze sceny. Była o tyle ważna, że to pierwszy SUV BMW, który powstał na platformie UKL, z założenia przednionapędowej.

Nowy model oczywiście utrzymuje te założenia konstrukcyjne, ale i tym razem nie obyło się bez rewolucji, bo wśród wariantów znajdziemy iX1, czyli pełnego „elektryka”.

Nowe X1 wyraźnie urosło. Jego podstawowe wymiary są następujące: długość 450 cm (+5,3 cm), szerokość 184,5 cm (+2,4 cm), wysokość 164,2 cm (+4,4 cm), rozstaw osi 269,2 cm (+2,2 cm). Zwiększono ponadto prześwit, który teraz wynosi solidne 20,5 cm (+2,2 cm,).  Bagażnik także stał się pojemniejszy – może pomieścić od 540 do 1600 l (poprzednio 505-1550 l), a w wersjach hybrydowych plug-in oraz elektrycznej – 490-1495 l.

Gama jednostek napędowych przewidzianych dla X1 jest szeroka. Oto podstawowe dane wszystkich wariantów, jakie podano w momencie premiery auta:

  • X1 sDrive 18i
    Silnik benzynowy, 1.5 R3 turbo, 136 KM, 230 Nm, 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa, napęd przedni, 0-100 km/h w 9,2 s, prędkość maksymalna 208 km/h, średnie zużycie paliwa 6,3-7,0 l/100 km. Cena: od 176 100 zł
  • X1 xDrive23i (MHEV 48V)
    Silnik benzynowy, 2.0 R4 turbo + elektryczny, parametry łączne: 218 KM, 360 Nm (204 KM +19 KM), 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa, napęd 4x4, 0-100 km/h w 7,1 s, prędkość maksymalna 233 km/h, średnie zużycie paliwa 6,5-7,2 l/100 km. Cena: od 226 600 zł
  • X1 sDrive18d
    Silnik wysokoprężny, 2.0 R4 turbo, 150 KM, 360 Nm, 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa, napęd przedni, 0-100 km/h w 8,9 s, prędkość maksymalna 210 km/h, średnie zużycie paliwa 4,9-5,5 l/100 km. Cena: od 196 100 zł
  • X1 xDrive23d (MHEV 48V)
    Silnik wysokoprężny, 2.0 R4 turbo + elektryczny, parametry łączne: 211 KM, 400 Nm (197 KM +19 KM), 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa, napęd 4x4, 0-100 km/h w 7,4 s, prędkość maksymalna 225 km/h, średnie zużycie paliwa 4,8-5,3 l/100 km. Cena: od 241 600 zł
  • BMW X1 xDrive25e (PHEV) – dostępne od listopada 2022 r.
    Silnik benzynowy, 1.5 R3 turbo + elektryczny, parametry łączne: 245 KM, 477 Nm (136 KM +109 KM), akumulator trakcyjny 14,2 kWh (netto), ładowanie: do 7,4 kW, 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa, napęd 4x4, 0-100 km/h w 6,8 s, prędkość maksymalna 190 km/h (w trybie EV: 140 km/h), średnie zużycie paliwa 0,8-1,1 l/100 km, zasięg w trybie EV 78-89 km
  • BMW X1 xDrive30e (PHEV) – dostępne od listopada 2022 r.
    Silnik benzynowy, 1.5 R3 turbo + elektryczny, parametry łączne: 326 KM, 477 Nm (150 KM +177 KM), akumulator trakcyjny 14,2 kWh (netto), ładowanie: do 7,4 kW, 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa, napęd 4x4, 0-100 km/h w 5,7 s, prędkość maksymalna 205 km/h (w trybie EV: 140 km/h), średnie zużycie paliwa 0,8-1,1 l/100 km, zasięg w trybie EV 78-89 km
  • BMW iX1 xDrive30 (BEV) – dostępne od września 2022 r.
    dwa silniki elektryczne – jeden z przodu, jeden z tyłu, akumulator trakcyjny 64,7 kWh (netto), ładowanie: AC 11 lub 22 kW (opcja), DC do 130 kW, napęd 4x4, parametry łączne: 313 KM, 494 Nm, 0-100 km/h w 5,7 s, prędkość maksymalna 180 km/h, zasięg 413-438 km
bmw_x1_przod_1
X1 mierzy teraz równio 450 cm, a prześwit wzrósł do 20,5 cm.
BMW
bmw_x1_przod_2
Adaptacyjne reflektory diodowe będą opcją.
BMW
bmw_x1_bok
Standardowo montowane są felgi 17-calowe (opony 205/65), ale opcjonalnie będzie można zamówić nawet 20-calowe (po raz pierwszy w X1).
BMW
bmw_x1_tyl
X1 ma zawieszenie o zmienionej charakterystyce w stosunku do poprzednika. Adaptacyjne zawieszenie M (obniżone o 15 mm) to wyposażenie dodatkowe.
BMW
bmw_x1_tyl_1
BMW X1 będzie oferowane w 12 kolorach.
BMW
bmw_x1_iX1_przod
Elektryczne iX1 wyróżniają niebieskie akcenty.
BMW
bmw_x1_iX1_przekroj
Elektryczne iX1 ma baterię o pojemności użytkowej 64,7 kWh. 
BMW
bmw_x1_phev_przekroj
Hybrydy plug-in korzystają z akumulatora o pojemności użytkowej 14,2 kWh.
BMW
bmw_x1_deska_rozdzielcza
Deska rozdzielcza jest w zasadzie taka sama jak w minivanie serii 2 Active Tourer, inne są zaś boczki drzwiowe. Zakrzywiony ekran składa się z 10,25-calowych wskaźników i 10,7-calowego centralnego wyświetlacza. System multimedialny (BMW Operating System 8) obsługuje Android Auto i Apple CarPlay.   
BMW
bmw_x1_siedzenia
Sportowe siedzenia opracowano od nowa. Elektryczna regulacja (w tym lędźwiowa), pamięć i funkcja masażu to opcje.
BMW
bmw_x1_kanapa
Kanapa jest seryjnie dzielona w proporcjach 40:20:40, a za dopłatą jej oparcie może być regulowane. 
BMW
P90465623_highRes_the-all-new-bmw-x1-x
Tylko w odmianach z silnikami spalinowymi kanapa może być przesuwana w zakresie 13 cm (opcja).
BMW

Czytaj także