Nowa Toyota C-HR ma wyraźnie zmienioną stylizację i napędy hybrydowe piątej generacji, wśród których pojawią się po raz pierwszy wersja z napędem na cztery koła oraz mocna odmiana typu plug-in. Czy druga generacja przeboju Toyoty powtórzy sukces poprzedniczki? Wiemy już, kiedy pierwsze egzemplarze pojawią się u polskich dealerów.
Toyota C-HR pierwszej generacji powstała specjalnie na rynki Europy i odmieniła wizerunek japońskiej marki, udowadniając, że także ona nie musi wcale produkować tylko nudnych samochodów.
Ponieważ C-HR okazała się prawdziwym przebojem, konstruując jej drugie wcielenie zbudowano je według tej samej recepty – interesującą linię nadwozia połączono ze sprawdzoną technologią hybrydową.
Pod względem wizualnym C-HR zmieniło się znacznie, ale pod względem rozmiarów – tylko minimalnie. Nowy model ma 436 cm długości (-3 cm), 183 cm szerokości (+3 cm), 156 cm wysokości (+1 cm) i rozstaw osi wynoszący 264 cm (bez zmian).
Kabina przeszła poważną metamorfozę. Dostępne będą w pełni cyfrowe wskaźniki (12,3-calowe), oferujące możliwość personalizacji wyglądu i sposobu wyświetlania danych, a centralny ekran systemu multimedialnego ma 8 lub 12,3 cala (dotąd tylko 8''). Można będzie korzystać z asystenta głosowego, a połączenie z Apple CarPlay i Android Auto jest realizowane bezprzewodowo. Wśród wyposażenia znajdą się m.in. układ automatycznego parkowania czy – w 2024 r. – cyfrowy kluczyk (do otwarcia auta i jego uruchomienia wystarczy smartfon).
We wnętrzu zastosowano dwukrotnie więcej plastików wytworzonych z materiałów pozyskanych z recyklingu, a kierownicę pokrywa tworzywo imitujące skórę.
Wzbogacono i unowocześniono też systemy bezpieczeństwa czynnego. Wśród nich pojawią się m.in. układy redukcji przyspieszenia po mocnym wciśnięciu gazu w przypadku, gdy przed autem znajduje się inny pojazd czy dostosowujący siłę wspomagania kierownicy podczas jazdy po łukach.
Gama jednostek napędowych nowej Toyoty C-HR będzie szersza niż obecnej. W ofercie znajdą się tylko napędy hybrydowe (wszystkie najnowszej, piątej generacji z lżejszymi, mniejszymi, ale wydajniejszymi komponentami).
Do wyboru przewidziano następujące warianty:
Warto przypomnieć, że silnik 2.0 oraz przekładnia hybrydowa piątej generacji do wersji 1.8 produkowane są w Polsce, w zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland.
Toyota C-HR zadebiutuje w dwóch specjalnych wersjach GR Sport Premiere Edition (wyróżniająca się m.in. stylizacją, 20-calowymi felgami, sportowymi siedzeniami, wyświetlaczem przeziernym czy systemem audio JBL) oraz Executive Premiere Edition (m.in. skórzana tapicerka i panoramiczny dach).
Statyczne pokazy u dilerów zaplanowano na wrzesień, a pełnoprawna premiera auta w salonach ma nastąpić na przełomie listopada i grudnia br.