Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Toyota C-HR przód

Druga generacja Toyoty C-HR. Teraz także z napędem 4x4 i jako hybryda plug-in

Toyota

Druga generacja Toyoty C-HR. Teraz także z napędem 4x4 i jako hybryda plug-in

Nowa Toyota C-HR ma wyraźnie zmienioną stylizację i napędy hybrydowe piątej generacji, wśród których pojawią się po raz pierwszy wersja z napędem na cztery koła oraz mocna odmiana typu plug-in. Czy druga generacja przeboju Toyoty powtórzy sukces poprzedniczki? Wiemy już, kiedy pierwsze egzemplarze pojawią się u polskich dealerów. 

Toyota C-HR pierwszej generacji powstała specjalnie na rynki Europy i odmieniła wizerunek japońskiej marki, udowadniając, że także ona nie musi wcale produkować tylko nudnych samochodów.

Ponieważ C-HR okazała się prawdziwym przebojem, konstruując jej drugie wcielenie zbudowano je według tej samej recepty – interesującą linię nadwozia połączono ze sprawdzoną technologią hybrydową.

Pod względem wizualnym C-HR zmieniło się znacznie, ale pod względem rozmiarów – tylko minimalnie. Nowy model ma 436 cm długości (-3 cm), 183 cm szerokości (+3 cm), 156 cm wysokości (+1 cm) i rozstaw osi wynoszący 264 cm (bez zmian).

Kabina przeszła poważną metamorfozę. Dostępne będą w pełni cyfrowe wskaźniki (12,3-calowe), oferujące możliwość personalizacji wyglądu i sposobu wyświetlania danych, a centralny ekran systemu multimedialnego ma 8 lub 12,3 cala (dotąd tylko 8'').  Można będzie korzystać z asystenta głosowego, a połączenie z Apple CarPlay i Android Auto jest realizowane bezprzewodowo. Wśród wyposażenia znajdą się m.in. układ automatycznego parkowania czy – w 2024 r. – cyfrowy kluczyk (do otwarcia auta i jego uruchomienia wystarczy smartfon).

We wnętrzu zastosowano dwukrotnie więcej plastików wytworzonych z materiałów pozyskanych z recyklingu, a kierownicę pokrywa tworzywo imitujące skórę.

Wzbogacono i unowocześniono też systemy bezpieczeństwa czynnego. Wśród nich pojawią się m.in. układy redukcji przyspieszenia po mocnym wciśnięciu gazu w przypadku, gdy przed autem znajduje się inny pojazd czy dostosowujący siłę wspomagania kierownicy podczas jazdy po łukach.

Gama jednostek napędowych nowej Toyoty C-HR będzie szersza niż obecnej. W ofercie znajdą się tylko napędy hybrydowe (wszystkie najnowszej, piątej generacji z lżejszymi, mniejszymi, ale wydajniejszymi komponentami).

Do wyboru przewidziano następujące warianty:

  • 1.8 Hybrid: napęd przedni; 140 KM (+18 KM), 0-100 km/h 9,9 s, prędkość maksymalna 170 km/h, średnie zużycie paliwa 4,8-5,0 l/100 km
  • 2.0 Hybrid: napęd przedni; 197 KM (+13 KM), 0-100 km/h 8,1 s, prędkość maksymalna 180 km/h, średnie zużycie paliwa 4,8-5,0 l/100 km
  • 2.0 Hybrid: napęd 4x4; 197 KM (dodatkowy silnik elektryczny napędza tylne koła), 0-100 km/h 7,9 s, prędkość maksymalna 180 km/h, średnie zużycie paliwa 5,1-5,3 l/100 km
  • 2.0 Plug-in Hybrid: napęd przedni; 223 KM, 0-100 km/h 7,4 s, prędkość maksymalna 180 km/h, średnie zużycie paliwa 0,9 l/100 km; akumulator trakcyjny 13,6 kWh, zasięg w trybie jazdy elektrycznej 66 km

Warto przypomnieć, że silnik 2.0 oraz przekładnia hybrydowa piątej generacji do wersji 1.8 produkowane są w Polsce, w zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland.

Toyota C-HR zadebiutuje w dwóch specjalnych wersjach GR Sport Premiere Edition (wyróżniająca się m.in. stylizacją, 20-calowymi felgami, sportowymi siedzeniami, wyświetlaczem przeziernym czy systemem audio JBL) oraz Executive Premiere Edition (m.in. skórzana tapicerka i panoramiczny dach).

Statyczne pokazy u dilerów zaplanowano na wrzesień, a pełnoprawna premiera auta w salonach ma nastąpić na przełomie listopada i grudnia br.

toyota-chr-przod
Przód jest podobny do tego w elektrycznym modelu bZ4X. Tylna klamka teraz znajduje się tam, gdzie powinna (na drzwiach, a nie na górze, obok szyby).
Toyota
toyota-chr-bok
Rozstaw osi się nie zmienił, ale skrócono zwisy karoserii. Auto na zdjęciach ma opony o rozmiarze aż 245/40 R20.
Toyota
toyota-chr-tyl
toyota C-HR będzie dostępna w dwukolorowych wersjach, z czarnym dachem i tyłem nadwozia.
Toyota
toyota-chr-deska-rodzielcza
Całkowicie przeprojektowano kokpit, ale na szczęście pozostawiono panel klimatyzacji. Oświetlenie nastrojowe (64 kolory do wyboru) będzie współdziałać z systemami wsparcia kierowcy i ostrzegać o niebezpieczeństwie (np. ryzyku kolizji z rowerzystą po otwarciu drzwi). 
Toyota
toyota-chr-wskazniki
Cyfrowe wskaźniki mają 12,3 cala.
Toyota
toyota-chr-dach
Szklany dach ma powłoki redukujące przenikanie promieni podczerwonych i zapobiegające nadmiernemu nagrzewaniu lub wychładzaniu wnętrza. W efekcie można było zrezygnować z tradycyjnej zasłony, zwiększając wysokość kabiny o 3 cm.
Toyota

Czytaj także