Zmodernizowana Skoda Octavia łączy inteligentne innowacje z wydajniejszymi silnikami i bogatszym wyposażeniem. A przy tym zachowuje swoje uniwersalne zalety.
Czwarta generacja Octavii to bestseller zarówno w gamie Skody, jak i wśród samochodów kompaktowych. Potwierdzają to majowe wyniki sprzedaży na polskim rynku – model, świeżo po liftingu, zanotował ponad 40-procentowy wzrost popularności, co pozwoliło mu uplasować się na pierwszym miejscu w klasie.
Czwarta generacja Octavii od chwili debiutu wykraczała jednak poza standardy segmentu aut kompaktowych – nie tylko imponującą przestrzenią dla podróżujących oraz na bagaże. Bliżej klasy średniej plasowały ją też nowoczesne, efektywne napędy i zaawansowane technologie.
Tegoroczny lifting przynosi kolejne nowinki i praktyczne detale: począwszy od rozbudowanego dostępu bezkluczykowego z automatycznym blokowaniem drzwi oraz półautomatycznej rolety (nadwozie Combi) przez udoskonalone systemy wspomagające, bazujące na bardziej inteligentnych algorytmach, aż po nową generację matrycowych reflektorów LED. Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego zapewnia do 10 poduszek powietrznych (w tym centralna i kolanowa dla kierowcy).
Elegancki, przytulny kokpit łączy czytelność instrumentów, staranne wykończenie i przemyślaną architekturę. Nowy system multimedialny ma 10- lub 13-calowy ekran oraz przyjazne menu z dużymi kaflami. Przydatny detal: mocna ładowarka smartfona z funkcją chłodzenia.
Ergonomiczne fotele, na życzenie pokryte tapicerką z wykorzystaniem materiału z recyklingu lub skórą garbowaną przyjaźnie dla środowiska. / Skoda
Kawał bagażnika: 600-1555 l w liftbacku i 640-1700 l w kombi. Po liftingu dostępne są dodatkowe akcesoria do mocowania. / Skoda
Równocześnie nowa Octavia stała się przyjaźniejsza dla środowiska. To m.in. zasługa bardziej zrównoważonych materiałów wykończeniowych. Nabywcy mają do wyboru kilka zróżnicowanych konfiguracji, np. z tapicerkami z tkaniny z recyklingu oraz skóry garbowanej przy użyciu łupin ziaren kawy zamiast tradycyjnie stosowanych chemikaliów.
Zmiany objęły też gamę silnikową, którą teraz otwierają 115-konne jednostki: benzynowa 1.5 TSI oraz wysokoprężna 2.0 TDI, obie łączone z 6-biegową skrzynią manualną. Silniki 1.5 TSI są na życzenie dostępne z przekładnią DSG i oszczędzającym paliwo układem miękkiej hybrydy. Obecnie gamę kompletuje 150-konny turbodiesel 2.0 TDI, seryjnie łączony z DSG. Wkrótce ofertę uzupełni mocny benzynowy wariant 2.0 TSI 204 KM (standardowo z DSG oraz 4x4), a także 265-konna odmiana RS (DSG i przedni napęd).
Octavia oferuje teraz jeszcze bogatsze wyposażenie seryjne i jest objęta 3-letnią gwarancją (lub 60 000 km).
Dane techniczne | 1.5 TSI* | 1.5 TSI* | 2.0 TDI | 2.0 TDI DSG |
---|---|---|---|---|
Silnik | benz., turbo | benz., turbo | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maksymalna | 115 KM | 150 KM | 115 KM | 150 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 220 Nm | 250 Nm | 300 Nm | 360 Nm |
Osiągi | ||||
Prędkość maksymalna | 203 km/h | 229 km/h | 214 km/h | 228 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,4 s | 8,5 s | 10,6 s | 8,5 s |
Średnie zużycie paliwa (WLTP) | 5,2 l/100 km | 4,9 l/100 km | 4,3 l/100 km | 4,5 l/100 km |
Cena od | 125 800 zł | 134 500 zł | 141 200 zł | 155 100 zł |
* wersje dostępne z 6-biegową skrzynią manualną lub jako miękkie hybrydy z 7-biegową przekładnią DSG |
Gama Octavii obejmuje efektownie stylizowaną wersję Sportline, zarezerwowaną dla mocniejszych odmian silnikowych (obecnie 150-konnych). Wkrótce ofertę uzupełni topowy usportowiony wariant RS z benzynowym silnikiem 2.0 turbo i przednim napędem, względem poprzedniczki wzmocniony o 20 KM, do 265 KM.