Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Ford Bronco przód

Nowa wersja specjalna Forda Bronco – Everglades

Nowa wersja specjalna Forda Bronco – Everglades

Bronco stało się w USA prawdziwym przebojem. Ford nie stroni także od prezentowania wyjątkowych egzemplarzy przygotowanych na targi czy odmian specjalnych. Najnowsza to Bronco Everglades.

Everglades to park narodowy na Florydzie w USA, słynny ze swoich mokradeł, namorzynowych lasów czy krokodyli. Tak właśnie Ford nazwał swoją nową wersję Bronco, zdolną do jeszcze sprawniejszego pokonywania trudnych przeszkód terenowych niż standardowe odmiany.

Zważywszy na warunki, jakie panują w Everglades, postawiono na maksymalizację zdolności pokonywania przeszkód wodnych. Długa wersja Bronco otrzymała pakiet Sasquatch, w skład którego wchodzą m.in. amortyzatory Bilstein o wydłużonym skoku oraz inny przedni stabilizator. Przeniesiono punkty wentylacji osi, skrzyni biegów oraz rozdzielczej, co wraz z 35-calowymi oponami sprawiło, że Bronco Everglades może pokonywać brody o głębokości do niemal 93 cm.

By umożliwić takie wyczyny trzeba było także przeprojektować układ dolotu powietrza do silnika – zaprojektowano zatem od podstaw tzw. snorkel, czyli specjalną rurę wyprowadzoną przy przednim słupku, która umożliwia zasysanie powietrza znacznie wyżej niż ma to miejsce seryjnie. Co ciekawe fordowski snorkel ma wymienne płyty – można założyć m.in. taką, która ogranicza przedostawanie się pyłu podczas jazdy w „pustynnych” warunkach.

Prawdziwa terenowa wersja nie może się także odbyć bez wyciągarki, która potrafi uratować z wielu opresji. Bronco ma standardowo mocowany na przednim, wzmocnionym w stosunku do seryjnego, zderzaku model Zeon 10-S marki Warn, o uciągu 4,5 t i wyposażony w 30-metrową linę.

O lepsze zabezpieczenie auta w trudnym terenie dbają także dodatkowe osłony progów oraz podwozia i zespołu napędowego.

Everglades ma w standardzie 17-calowe aluminiowe obręcze z oponami Goodyear Mud Terrain (średnica zewnętrzna 35 cali). Wyróżnikami wizualnymi są także kanciaste poszerzenia błotników – w standardowym Bronco mają one kształt półokrągły.

Łatwość utrzymania czystości w kabinie zapewnia winylowa tapicerka oraz umożliwiająca mycie bieżącą wodą wykładzina podłogowa.

Bronco Everglades jest napędzane 2,3-litrowym turbodoładowanym silnikiem 4-cylindrowym rozwijającym 300 KM i 441 Nm. Automatyczna skrzynia biegów ma aż 10 przełożeń.

ford_bronco_everglades_przod
Bronco Everglades to nowa wersja specjalna, która trafi do sprzedaży w USA latem br.
Ford
ford_bronco_everglades_tyl
Wyróżnikiem są m.in. kanciaste poszerzenia błotników.
Ford
ford_bronco_everglades_bok
Everglades ma 35-calowe opony.
Ford
ford_bronco_everglades_snorkel
Na potrzeby tej wersji zaprojektowano snorkel.
Ford
ford_bronco_everglades_wiciagarka
Wyciągarka Warn to standard w tej wersji Bronco.
Ford
ford_bronco_everglades_kolo
Felgi mają 17 cali średnicy.
Ford
ford_bronco_everglades_deska
Proste, solidne wnętrze z winylową tapicerką i gumową podłogą.
Ford
ford_bronco_everglades_tyl_1
Głębokość brodzenia wersji Everglades to prawie 93 cm.
Ford

Czytaj także