Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Nowy Fiat 600 – RED i La Prima

Nowy Fiat 600 – wyprodukowany w Polsce

Nowy Fiat 600 – wyprodukowany w Polsce

Rodzina Fiata powiększyła się o nową odsłonę kultowej „sześćsetki”. W gamie tego miejskiego SUV-a każdy odnajdzie konfigurację pasującą do jego potrzeb.

W salonach Fiata, obok powszechnie znanego i lubianego modelu 500, staje właśnie najnowsze wydanie kolejnej legendy – Fiata 600. To już jego trzecie wcielenie po kultowym przodku z lat 50. XX wieku oraz popularnym Seicento, które w pierwszej dekadzie obecnego stulecia też nazywało się 600.

Tak jak ono, nowy model też jest produkowany w Tychach, lecz należy do cieszącego się dużą popularnością segmentu miejskich SUV-ów. Nikt nie powinien jednak mieć problemu z odróżnieniem go od licznej konkurencji. Z zewnątrz ma bowiem równie dużo stylu co „pięćsetka”, do której nawiązuje detalami karoserii i wnętrza. Za to oferuje praktyczniejsze, 5-drzwiowe nadwozie oraz bardziej funkcjonalne wnętrze wygodnie mieszczące pięć dorosłych osób. A także bagażnik o pojemności aż 360 litrów (i 1231 l po złożeniu niesymetrycznie dzielonej kanapy i załadowaniu po dach). W połączeniu z komfortowym, ale i zapewniającym bezpieczne prowadzenie zawieszeniem czyni to nowego Fiata 600 świetnym samochodem rodzinnym.

Ale że każda rodzina jest inna i wszyscy użytkownicy mają swoje indywidualne preferencje, Fiat pozwala im z łatwością dostosować nową „sześćsetkę” do ich potrzeb.

Tak jak w przypadku mniejszego modelu, nabywcy będą mieli do wyboru ciekawe wersje wyposażeniowe, na początek dwie. Bardziej przystępna cenowo odmiana RED to kolejny owoc współpracy Fiata z organizacją (RED), wspierającą walkę z zagrożeniami zdrowia, jak AIDS czy COVID. Topowy wariant La Prima dzięki bogatemu wyposażeniu pozwala z kolei w pełni doświadczyć włoskiego dolce vita.

Wybór nie kończy się jednak na wersjach wyposażeniowych, lakierach i dodatkach, w salonie można też zdecydować się na jedną z dwóch odmian silnikowych: elektryczną lub hybrydową.

  • FIAT (600) RED 

Fiat 600e RED tył

Fiat (600) RED to dowód, że bazowa wersja nie musi być uboga i razić widocznymi oszczędnościami. Choć z ceną 165 000 zł otwiera cennik Nowego Fiata 600, odmiana RED przykuwa wzrok zdecydowanymi kolorami nadwozia oraz czerwonym wykończeniem zewnętrznych i wewnętrznych detali, do tego cieszy naprawdę bogatym wyposażeniem standardowym.

  • FIAT 600 LA PRIMA 

Fiat 600e La Prima bok i tył

La Prima to obecnie topowa odmiana w gamie Nowego Fiata 600. Kosztuje 190 000 zł i wyróżnia się kolorami lakieru inspirowanymi włoską naturą, a także chromowanym wykończeniem nadwozia. Wewnątrz zachwyca przyjemną skórą i wyposażeniem na poziomie znacznie większych aut.

  • FIAT 600 HYBRID 

Fiat 600 Hybrid przód

Nowego Fiata 600 można już zamawiać w elektrycznym wariancie 600e rozwijającym 156 KM mocy (zużycie energii 15,1-15,2 kWh/100 km, zasięg WLTP 406-409 km), a od początku 2024 r. ofertę uzupełni 100-konna odmiana 600 Hybrid z silnikiem 1.2 turbo i układem mild hybrid, zużywająca średnio 5,1 l benzyny na 100 km.

Fiat 600 – wersje wyposażenia

FIAT (600) RED 

Rolę wersji otwierającej gamę Nowego Fiata 600 pełni kosztujący 165 tys. zł wariant RED. Powstał on w efekcie partnerstwa między włoskim producentem a działającą na rzecz poprawy zdrowia organizacją (RED). Kupując egzemplarz Fiata (600) RED, przekazuje się tym samym darowiznę Światowemu Funduszowi na rzecz walki z AIDS, Gruźlicą i Malarią. Poza etycznymi wartościami, popartymi obecnością tapicerki wykonanej z tkaniny z recyclingu, podstawowa odmiana Nowego Fiata 600 ma też wiele innych zalet. 

Należy do nich obfite wyposażenie, obejmujące m.in. 6 airbagów, światła Full LED, automatyczną klimatyzację, tempomat, czujniki cofania, cyfrowe zegary 7'', system multimedialny z ekranem 10,25'', porty USB-A i USB-C, oświetlenie nastrojowe oraz liczne systemy bezpieczeństwa (monitorowanie znaków drogowych, ostrzeganie o opuszczaniu pasa, automatyczne hamowanie awaryjne, rozpoznawanie zmęczenia kierowcy).

Z zewnątrz Fiat (600) RED wyróżnia się jednym z trzech kolorów lakieru: czerwonym, białym lub czarnym, do tego logo modelu z przodu i oznaczenie marki z tyłu nadwozia zostały wykończone na czerwono, a na środkowych słupkach dachowych znalazły się odpowiednie plakietki.

FIAT 600 LA PRIMA

Topową wersją wyposażeniową jest obecnie La Prima. W tym wydaniu Nowy Fiat 600 udowadnia, że pod wieloma względami nie tylko nie ustępuje większym samochodem, ale wręcz je przewyższa.

O atmosferę we wnętrzu Fiata 600 La Prima dbają tapicerka z syntetycznej skóry w kolorze kości słoniowej i welurowe dywaniki. Dostęp ułatwia system keyless, a załadunek – elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika, obsługiwana także bezdotykowo, ruchem stopy pod zderzakiem. Fotele mają podgrzewanie, a lewy także elektryczne sterowanie i funkcję masażu. Do dyspozycji są system nawigacyjny i bezprzewodowa ładowarka do telefonów, nagłośnienie ma 6 głośników (wersja RED: 4), a gniazdo USB-C dostępne jest także w drugim rzędzie siedzeń. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa zasilają z kolei asystent martwych pól, wspomaganie utrzymania pasa ruchu, automatyczne światła drogowe, aktywny tempomat, czujniki parkowania dookoła nadwozia oraz kamera 180 stopni. W tej sytuacji cena 190 tys. zł jest rozsądna.

Tego miejskiego SUV-a w wersji La Prima można rozpoznać po aluminiowych felgach 18'', chromowanych detalach, przyciemnionych szybach i jednym z 4 kolorów inspirowanych włoską przyrodą (słońcem, niebem, morzem i piaskiem): pomarańczowym, błękitnym, turkusowym i beżowym.

Miejsce na personalizację

Podobnie jak w przypadku kultowej „pięćsetki”, nabywcy Nowego Fiata 600 mają do wyboru niezmiernie szeroki wachlarz z listy dodatkowych opcji i katalogu akcesoriów pozwalających im w pełni dostosować samochód do nawet najbardziej oryginalnych preferencji. Mogą dzięki nim zmienić zarówno wygląd auta, jak też funkcjonalność jego wnętrza czy komfort użytkowania.

Czytaj także