Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Peugeot 2008 przód

Peugeot 2008 po face liftingu. Zmieniona stylizacja, nowości w napędach

Peugeot

Peugeot 2008 po face liftingu. Zmieniona stylizacja, nowości w napędach

Po czterech latach od debiutu crossover 2008 przeszedł modernizację. Peugeot będzie go nadal oferował z silnikami benzynowymi, dieslem i w odmianie elektrycznej, ale ta ostatnia uległa gruntownej przemianie, a w przyszłym roku w gamie napędów pojawi się coś zupełnie nowego.

Gdy w 2019 r. pojawiła się nowa, druga generacja crossovera 2008, przyniosła prawdziwą rewolucję w tej serii modelowej. Samochód diametralnie zmienił się w stosunku do poprzednika – stał się nie tylko dużo większy, ale także zdecydowanie odważniej stylizowany.

Okazało się, że był to strzał w dziesiątkę, bo Peugeot 2008 II został jednym z najlepiej sprzedających się modeli w swojej klasie w Europie (w 2021 r. był w niej nawet bestsellerem).

Z wyprodukowanych ponad 700 tys. sztuk 75 tys. stanowią auta w odmianie elektrycznej, która zyskuje na popularności – w 2022 r. odpowiadała już 17,4% sprzedanych egzemplarzy 2008.

Teraz Peugeot zaprezentował 2008 po face liftingu. I nie ograniczył się on jedynie, przynajmniej na zewnątrz, do minimalnej kosmetyki. Z przodu 2008 zastosowano przeprojektowany grill oraz zderzak, reflektory mają nowe wnętrze, a diodowe pionowe światła do jazdy dziennej są teraz potrójne. Także tylne lampy LED mają zmienioną tzw. sygnaturę świetlną. Ponadto wprowadzono nowe kolory lakierów (szary i biały) oraz wzory aluminiowych obręczy (podobne do tych stosowanych w 408) o rozmiarach 16, 17 i 18 cali.

W kabinie trudniej dostrzec zmiany, ale także je wprowadzono. Nowe są na przykład tapicerki, cyfrowe wskaźniki mają inny design, a w każdej wersji wyposażenia standardem jest teraz 10-calowy ekran systemu multimedialnego oferującego bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto (poprzednio w dwóch niższych wersjach wyposażenia wyświetlacz miał 7 cali).

Ponadto zwiększono liczbę portów USB, ładowarka indukcyjna do smartfonów stała się mocniejsza (15 zamiast 5 W), a nowe kamery parkowania z przodu i z tyłu gwarantują lepsza rozdzielczość obrazu. Auto będzie oferowane w trzech wersjach wyposażenia: Active, Allure i GT.

Największą nowością od strony technicznej jest wprowadzenie udoskonalonej odmiany elektrycznej. Teraz ma ona 156-konny silnik (wcześniej trafił on m.in. do modeli E-208 oraz E-308, a teraz także do Citroenów E-C4 i E-C4 X) – mocniejszy o 20 KM. Energię czerpie z akumulatora o pojemności zwiększonej z 50 do 54 kWh (maksymalna moc ładowania to 100 kWh). Zasięg E-2008 ma wynosić 406 km (obecnie 345 km).

Poza wariantem elektrycznym 2008 będzie nadal oferowane z trzycylindrowymi jednostkami benzynowymi 1.2 PureTech (100 lub 130 KM) oraz turbodieslem 1.5 (130 KM). Na początku przyszłego roku do oferty trafi odmiana hybrydowa (MHEV 48V), z jednostką 1.2 PureTech nowej generacji (136 KM), połączoną z dwusprzęgłową przekładnią ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym.

peuget-2008-przod-1
Stylizacja przodu dość wyraźnie się zmieniła. 
Peugeot
peuget-2008-tyl
Z tyłu przeprojektowano wnętrza świateł, usunięto logotyp, a napis Peugeot powiększono. Nad tablicą pojawiła się listwa.
Peugeot
peuget-2008-deska-rozdzielcza
Wnętrze z minimalnymi zmianami (m.in. tapicerki i wskaźniki). 
Peugeot
peuget-2008-ekran
Każde 2008 ma teraz 10-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego.
Peugeot

Czytaj także