Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Volkswagen salon

Polacy stawiają na samochody używane

Polacy stawiają na samochody używane

Na zlecenie Volkswagen Financial Services przeprowadzono ciekawe badanie dotyczące preferencji klientów przy zakupie samochodu w najbliższych miesiącach.

Pandemia koronawirusa już od roku bardzo negatywnie wpływa na wiele aspektów życia, nie omijając oczywiście motoryzacji. Produkcja spadła, znacznie zmniejszył się także popyt na nowe samochody. W ubiegłym roku kupiono ich w Polsce o blisko 1/4 mniej niż w 2019 r.  Mimo wszystko daje się już jednak zauważyć poprawę sytuacji – np. w lutym br. zarejestrowano ponad 43 tys. nowych aut – aż o 18 procent więcej niż w styczniu.

By sprawdzić, jakie plany mają polscy klienci w najbliższym czasie, Volkswagen Financial Services (lider na rynku firm leasingowych i CFM w Polsce) zlecił firmie ARC Rynek i Opinia przeprowadzenie stosownego badania rynku na grupie 1017 respondentów reprezentatywnej dla populacji w wieku 18-65 lat. Oto jego najważniejsze wyniki:

  • Co piąty (20%) badany deklaruje chęć kupna samochodu w najbliższym kwartale. Kolejne 24% odpowiedziało, że jeszcze nie wie, a 56% na pewno nie zdecyduje się na taki zakup.
  • Największą grupą są zwolennicy samochodów używanych (58%). Na nowe zdecyduje się natomiast pozostałe 42% badanych.
  • Samochody nie starsze niż 5 lat chce kupić łącznie prawie połowa respondentów: roczne – 1%, dwuletnie – 2%, trzyletnie – 9%, czteroletnie – 9% i pięcioletnie – 27%.
  • Ponad połowa, czyli 55% respondentów zamierza kupić auto za nie więcej niż 50 tys. zł. Na wydatek w granicach od 50 do 100 tys. zł gotowych jest kolejne 28%. Liczną grupę stanowią ci klienci, którzy na zakup samochodu w najbliższym kwartale przeznaczą więcej niż 100 tys. zł – 13%. Najmniejszą zaś (4%) dysponujący funduszami powyżej 150 tys. zł.
  • Aż 62% klientów nabywając samochód, zapłaci za niego gotówką. Pozostała grupa zdecyduje się na jeden z produktów finansowych (z czego 10% respondentów zadeklarowało, że wybierze niskie raty, a 5% – leasing konsumencki).

Odpowiedzią na takie zapotrzebowanie ze strony konsumentów staje się coraz częstsze wprowadzanie do oferty firm leasingowych nie tylko nowych pojazdów, ale także używanych. Jednym z ostatnich przykładów jest otwarty na początku marca w Warszawie VWFS Store – pierwszy stacjonarny salon samochodów używanych pod, działająca na 51 rynkach, marką Volkswagen Financial Services.

VWFS Store to także platforma zakupów online. Oferta obejmuje poleasingowe samochody marek Volkswagen, Audi, Skoda, Seat oraz Porsche – w bardzo dobrym stanie, serwisowane w ASO, sprawdzone pod względem technicznym w stacji kontroli pojazdów, z pewną historią i roczną gwarancją, a przy tym dostępne w rozsądnych ratach kredytu i leasingu.

Chcemy promować trend użytkowania pojazdu bez konieczności kupowania go. Ta formuła w ostatnich latach doskonale sprawdza się w przypadku nowych aut. Wierzymy, że sprawdzi się również w przypadku samochodów poleasingowych. Miłym zaskoczeniem jest rosnący popyt na nowoczesne produkty finansowe, takie jak niskie raty oraz leasing konsumencki. Jako podmiot, który wprowadzał niskie raty na rynek, cieszymy się, że w ciągu zaledwie 7 lat stały się one tak popularne.

– mówi Daria Zielaskiewicz, dyrektor Marketingu Volkswagen Financial Services.

W leasingu i kredycie z niskimi ratami klienci w okresie umowy co miesiąc spłacają tylko zakładaną utratę wartości nowego lub poleasingowego samochodu, a nie jego całą wartość. Po zakończeniu umowy – trwającej 24, 36 lub 48 miesięcy – można oddać pojazd i od razu wybrać nowy model.

vwfs_store_5
Stacjonarny salon VWFS Store otwarto w Warszawie przy ulicy Łopuszańskiej 36.
Volkswagen

Czytaj także