Nowe Z06 może być najbardziej dynamicznym seryjnym Chevroletem Corvette w historii. Mamy już nieoficjalne zdjęcia tej wersji.
Już za dwa miesiące, pod koniec października 2021 r., Chevrolet przedstawi kolejną wersję ósmego wcielenia modelu Corvette. Nosi ona nazwę Z06 i pojawia się po raz piąty. Wcześniej Z06 trafiło do gamy Corvette drugiej, piątej, szóstej i siódmej generacji.
Nowa odmiana będzie mieć największy tylny spoiler wśród wszystkich Corvette ósmej generacji. Dobrze to widać na publikowanych poniżej nieoficjalnych zdjęciach auta, którego design skrywa jeszcze specjalny kamuflaż.
Samochód wyróżni się ponadto innymi wlotami w przednim zderzaku, nowym przednim spliterem oraz tylnym dyfuzorem. Na zdjęciach widać także inny układ końcówek wydechu. W „standardowej” wersji Stingray po prawej i lewej stronie zderzaka znajdują po dwie końcówki, w Z06 cztery końcówki umieszczono centralnie obok siebie.
Bardzo możliwe, że Z06 będzie miało pokrywę silnika i dach z karbonu, co nie tylko zmniejszy wagę samochodu, ale i obniży jego środek ciężkości, poprawiając tym samym właściwości jezdne.
Wymiary nie ulegną większym zmianom. Rozstaw osi pozostanie raczej ten sam (czyli 272 cm), Z06 może być za to o centymetr-dwa niższe od Stingraya, co oznacza 121-122 cm wysokości.
Zwiększą się za to rozstawy kół, zarówno przednich, jak i tylnych. Obecnie wynoszą one odpowiednio 165 i 159 cm.
Z06 może mieć ten sam silnik co Stingray, ale dodatkowo wzmocniony. W grę wchodzi albo sprężarka mechaniczna, albo dodatkowy silnik elektryczny. Z taką pomocą 6,2-litrowe V8 mogłoby rozwijać ok. 685 KM. Przy mniejszym obciążeniu połowa cylindrów będzie automatycznie odłączana.
Corvette Stingray przyspiesza od 0 do 96 km/h w 3,0 s. Z pakietem Z51 ten czas skraca się do 2,9 s. Szacujemy, że w przypadku Z06 przyspieszenie 0-96 km/h potrwa 2,7 s. Tym samym nowa wersja stałaby się najbardziej dynamicznym drogowym Corvette w historii.
To nie koniec. Ma być jeszcze mocniej. Za trzy lata gamę może wzbogacić odmiana ZR1. Jej moc szacujemy na 800 KM.