Zamieniając swoje spalinowe auto na elektryczną Kię – e-Niro lub e-Soula, można zaoszczędzić teraz nawet 50 tys. zł. W zamian otrzymujemy dopracowany samochód na prąd o sensownym zasięgu – do 455 km.
Elektryk się opłaca – ładowanie w domu sprawia, że koszt pokonania 100 km spada do kilku-kilkunastu złotych. Ale korzyści jest więcej: możliwość jazdy buspasem, darmowe parkowanie oraz pewność, że auto nie będzie wyłączone z ruchu w określonych strefach.
Sama jazda elektrykiem też okazuje się przyjemna. Samochód na prąd jest cichy, wyjątkowo stabilnie się prowadzi i ma znakomitą dynamikę. Za Kią stoi jednak coś więcej niż rynkowe trendy – producent ma już 10 lat doświadczenia w masowej produkcji aut elektrycznych i obejmuje je swoją 7-letnią gwarancją (do 150 000 km), która chroni także silnik oraz akumulator.
Doświadczenie Kii ma odzwierciedlenie w praktyce. Zarówno e-Soul, jak i e-Niro należą do najoszczędniejszych elektryków. Oferują rozbudowaną rekuperację (z funkcją jazdy „jednym pedałem”), szybkie ładowanie oraz aktywne chłodzenie i podgrzewanie baterii, kluczowe dla trwałości oraz osiągów. I doceniają je użytkownicy: w raporcie niemieckiej wypożyczalni Nextmove 2800 użytkowników elektryków uznało e-Niro i e-Soula za najlepszy wybór w swoich klasach.
Teraz oba modele są objęte programem „Mój elektryk”, który Kia dodatkowo rozbudowała. Zamieniając swoje spalinowe auto na nowe e-Niro lub e-Soula, można łącznie zyskać do 50 tys. zł. Efekt: po uwzględnieniu korzyści ceny e-Soula startują od 117 tys. zł, a e-Niro – od 125 tys. zł. Szczegóły – niżej.
Kia e-Soul łączy zwartą długość (420 cm) z ponadprzeciętnymi jak na miejskie auto szerokością (180 cm) i rozstawem osi (260 cm). W rezultacie w obu rzędach oferuje dużo miejsca i sensowny bagażnik (315 l). Auto pozostaje przy tym bardzo zwrotne – średnica zawracania wynosi jedynie 10,6 m.
Pudełkowate nadwozie e-Soula kryje zaskakująco przestronną kabinę, a w dodatku ułatwia wsiadanie i wysiadanie.
Jednocześnie e-Soul swoją dojrzałością przypomina auta kompaktowe: fotele okazują się wygodne także na dalszych trasach, w kabinie jest bardzo cicho nawet podczas szybszej jazdy, a zawieszenie komfortowo tłumi nierówności. Doceniają to i użytkownicy, i eksperci: e-Soul „zgarnął” tytuł Światowego Samochodu Roku 2020 w kategorii aut miejskich.
Model jest oferowany z tym samym oszczędnym napędem, co e-Niro: o mocy 204 KM, z akumulatorem 64 kWh. Jego zasięg WLTP w cyklu mieszanym to 452 km.
Kia e-Niro należy do najprzestronniejszych kompaktów, do tego oferuje pojemny, 451-litrowy bagażnik. Wygodę podnoszą zwiększony prześwit i intuicyjna obsługa. Wszystkie wersje są bogato wyposażone (m.in. w systemy wsparcia), a wyższe oferują m.in. gniazdko 230 V czy wentylowane fotele.
E-Niro łączy funkcjonalne, pakowne nadwozie crossovera ze zwiększonym prześwitem (ok. 16 cm) i dużym rozstawem osi (270 cm).
Nic dziwnego, że e-Niro zdobywa uznanie posiadaczy aut elektrycznych: w badaniu satysfakcji JD Power w grupie blisko 10 000 użytkowników takich pojazdów model zajął 1. miejsce.
Kia oferuje e-Niro z dużym akumulatorem o poj. 64 kWh i mocnym 204-konnym silnikiem (0-100 km/h w 7,8 s). Napęd legitymuje się wzorową efektywnością – zasięg w realistycznym cyklu WLTP wynosi 455 km, co potwierdzają też nasze testy.
Kupując teraz elektryczną Kię – e-Soula lub e-Niro z roku modelowego 2021, można skorzystać z szeregu atrakcyjnych ofert i zyskać dodatkowy rabat: oddać dealerowi Kii swoje auto spalinowe w rozliczeniu, otrzymać zniżkę na zakup wallboxa oraz skorzystać z premii dla posiadaczy instalacji fotowoltaicznych, które pozwalają ładować samochód na prąd „zieloną” energią i użytkować go całkowicie bezemisyjnie. Ponadto marka oferuje atrakcyjne produkty finansowe.
Premia za „odkup samochodu spalinowego (używanego)” przez dealera Kia – przekazana w formie dodatkowego rabatu na zakup nowego samochodu elektrycznego objętego promocją: e-Soula lub e-Niro.
Nabywcy e-Soula lub e-Niro, którzy zdecydują się dokupić pakiet Kia Charge Home (ładowarkę ścienną wallbox), otrzymają dodatkowy rabat wynoszący równowartość połowy ceny bazowego modelu urządzenia.
Użytkownicy z własną instalacją fotowoltaiczną mogą dołączyć do programu Kia Eco Drivers i zyskać dodatkowe 7% rabatu na zakup auta, a później tanio ładować swoją Kię z napędem elektrycznym (lub hybrydowym plug-in).
Atrakcyjne produkty finansowe, które łączą się z pozostałymi
elementami oferty:
Poza programem Kii #GoElectric każdy, kto zdecyduje się teraz na zakup lub leasing samochodu elektrycznego, może otrzymać dofinansowanie w ramach państwowego programu „Mój elektryk”.
Program pozwala otrzymać dopłatę w wysokości:
Łączna premia: nawet 50 tys. zł
Auta elektryczne to tylko jedna ze „składowych” elektromobilności – dlatego Kia dostarcza też rozwiązania do ładowania:
Więcej informacji – na specjalnej podstronie programu Kia #GoElectric