Druga generacja kompaktowej Kii okazuje się niezawodna, ale przy okazji lepiej wykończona i dojrzalsza od poprzednika.
Jak u poprzednika – kabina jest przestronna i ergonomiczna, ale wykończono ją dużo lepszymi materiałami. Jest też po prostu przyjemniejsza dla oka. Wyposażenie średniej wersji M jest już niezłe, a w bogatszych można trafić np. na podgrzewaną kierownicę czy asystenta parkowania
Prosty silnik 1.4 to dobry wybór do miasta, na trasę jest za słaby. Można zamontować do niego LPG, ale trzeba będzie pamiętać o regulowaniu luzu zaworowego. 1.6 GDi ma wtrysk bezpośredni. Radzi sobie z kompaktowym autem wyraźnie lepiej i potrafi być oszczędny. Nie należy bać się nowoczesnego 1.0 T-GDi. Nie psuje się, ale ma tylko 3 cylindry i nie pracuje zbyt kulturalnie. Diesel 1.4 nie jest tak trwały jak jednostki 1.6 CRDi, często poszarpuje, bywa też trudniejszy w diagnostyce. Mocniejsze silniki wysokoprężne są chwalone przez użytkowników i mechaników.
Porządny samochód, usterki są rzadkie i niezbyt poważne. Szkoda, że nie uporano się z wyciekami ze skrzyń biegów.
Ceny aut w końcu wyraźnie spadły. Jeśli chodzi o części zamienne jest nieźle, ale nie tak dobrze jak w przypadku poprzednika. Wybór zamienników jest wciąż skromniejszy.
Wybór jest duży, a rozrzut cen wręcz ogromny. Ale aktualnie 70% ofert pochodzi z importu, handlarze docenili Cee'da.
Odmiana GT z doładowanym silnikiem T-GDI nie jest typowym hot-hatchem, ale daje sporo przyjemności z jazdy.
20 000 zł – Najtańsze oferty to białe kombi po flotach lub sprowadzone zza granicy lekko uszkodzone pojazdy.
25 000 zł – Duży wybór, ale dominują diesle, niestety sporo z nich to przeciętne 1.4. Można trafić na ciekawe oferty.
33 000 zł – Można znaleźć sporo poliftingowych aut, ale raczej nie ma co liczyć na oferty od prywatnych właścicieli.
SILNIK | 1.0 T-GDI | 1.4 DOHC | 1.6 GDI | 1.6 T-GDI | 1.4 CRDI | 1.6 CRDI | 1.6 CRDI |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 998 cm³ | 1396 cm³ | 1598 cm³ | 1591 cm³ | 1396 cm³ | 1582 cm³ | 1582 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benzynowy | benzynowy | benz. turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 120 KM | 100 KM | 135 KM | 204 KM | 90 KM | 110 KM | 128 KM |
Maks. moment obr. | 171 Nm | 137 Nm | 164 Nm | 265 Nm | 220 Nm | 260 Nm | 260 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 12,8 s | 12,8 s | 9,9 s | 7,7 s | 13,5 s | 12,7 s | 10,9 s |
Prędkość maks. | 190 km/h | 182 km/h | 195 km/h | 230 km/h | 170 km/h | 185 km/h | 197 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 4,9 l/100 km | 6,0 l/100 km | 5,8 l/100 km | 7,4 l/100 km | 4,0 l/100 km | 4,1 l/100 km | 4,2 l/100 km |
2012 - pojawia się druga generacja Cee'da, najpierw jako hatchback 5d i kombi, chwilę później gamę uzupełnia Pro_Cee'd (3d)
2013 - usportowiona odmiana GT (1.6 T-GDi)
2015 - delikatny lifting, diesel 1.6 136 KM, w opcji skrzynia dwusprzęgłowa 7-DCT
2018 - premiera trzeciej generacji, już nie jako Cee'd, a po prostu Ceed
+ Dobre materiały wykończeniowe.
+ Spora oferta rynkowa, wiele aut jeszcze z ważną gwarancją producenta.
+ Niezawodne diesle 1.6 CRDi.
- Dużo wyeksploatowanych aut po flotach.
- Kiepska widoczność do tyłu.
- Wygłuszenie jest lepsze niż u poprzednika, ale nadal można mieć do niego uwagi.
Proste odmiany benzynowe 1.4 (do miasta) i 1.6 GDi, usportowioną GT oraz diesla 1.6 CRDi w każdej z wersji mocy.
Egzemplarze z dieslem 1.4 CRDi, z instalacjami LPG oraz auta w rzadkiej wersji wyposażenia „S” – nie miała klimatyzacji.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 5/6
SUMA: 19/24 pkt