To pierwszy model Kii nieodstający od europejskiej konkurencji. Jest słusznie poszukiwany na rynku wtórnym.
Odmiana pięciodrzwiowa, a przede wszystkim kombi są przestronne. Nie brakuje miejsca dla pasażerów kanapy. Ale siedziska przednich foteli mogłyby być dłuższe. Ten model ma wielowahaczowe zawieszenie i prowadzi się bardzo stabilnie, ale elektrycznie wspomagany układ kierowniczy przekazuje kierowcy bardzo mało informacji.
Benzynowym silnikom 1.4 brakuje momentu obrotowego. Żwawszy jest ten 109-konny z wersji przed liftingiem. Ciekawsza jest jednostka 1.6 nie pali wiele więcej, a niewiele ustępuję rzadkiej 2.0. Nie wszyscy użytkownicy są zadowoleni ze współpracy z instalacjami LPG. Układy wtryskowe diesli 1.6 CRDi są trwałe, cieszy też ograniczone spalanie. Dosyć trudna okazuje się jednak diagnostyka komputerowa. 140-konny silnik 2.0 CDRi nie zapewnia oczekiwanej dynamiki, a szczególnie w mieście sporo pali. Żadna z jednostek nie jest niestety zbyt dobrze wygłuszona.
W odmianach kombi bardzo często trzeba już wymienić tylne sprężyny. Często dochodzi do wycieków ze skrzyni i tyłu silnika (olej może zniszczyć tarcze sprzęgła).
Auto jest proste, robocizna nie powinna być droga. Bogaty wybór zamienników.
Podaż jest spora, ale o zadbanego diesla nie jest łatwo. Dużo aut jest krajowych, ale większość jednak z importu.
Pro_Cee'd miał taką samą gamę silników jak inne wersje.
8500 zł – Ceny najstarszych aut wyraźnie spadły. Realne przebiegi diesli mogą znacznie przekraczać 300 tys. km.
14 000 zł – Przy odrobinie szczęścia można znaleźć przedliftingowego Cee'da 5d od pierwszego właściciela.
24 000 zł – Właściciele najmłodszych Cee'dów ED mają problem – za tyle samo można kupić już następną generację.
SILNIK | 1.4 CVVT | 1.4 CVVT | 1.6 CVVT | 2.0 | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi | 2.0 CRDi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1396 cm³ | 1396 cm³ | 1591 cm³ | 1975 cm³ | 1582 cm³ | 1582 cm³ | 1582 cm³ | 1991 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 90 KM | 109 KM | 126 KM | 143 KM | 90 KM | 115 KM | 128 KM | 140 KM |
Maks. moment obr. | 136 Nm | 137 Nm | 154 Nm | 186 Nm | 235 Nm | 260 Nm | 260 Nm | 305 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 13,0 s | 11,6 s | 10,8 s | 10,4 s | 13,8 s | 11,4 s | 11,0 s | 9,7 s |
Prędkość maks. | 180 km/h | 187 km/h | 192 km/h | 205 km/h | 172 km/h | 188 km/h | 197 km/h | 205 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,8 l/100 km | 6,5 l/100 km | 7,1 l/100 km | 8,2 l/100 km | 4,9 l/100 km | 4,5 l/100 km | 4,5 l/100 km | 5,7 l/100 km |
2006 - debiut Cee'da w wersji hatchback
2007 - pojawia się kombi (Sporty Wagon) i trzydrzwiowa odmiana Pro_Cee'd
2009 - facelifting nadwozia i wnętrza, konie produkcji obu odmian dwulitrowych
2010 - również Pro_Cee'd przechodzi lifting
2012 - koniec produkcji, debiut następcy
+ Kombi ma bardzo duży bagażnik, a obie wersje pięciodrzwiowe oferują sporo miejsca z przodu i dla pasażerów z tyłu.
+ Udane silniki 1.6 – diesle i benzynowe.
+ Rozsądne koszty części i napraw.
- Niska jakość powłoki lakierniczej.
- Przeciętne obie jednostki dwulitrowe.
- Głośna praca zawieszenia.
Benzynowe wersje 1.4 i 1.6 oraz diesle 1.6, również z automatyczną skrzynią biegów. Wersję kombi – jest naprawdę pojemna.
Auta po flotach bez udokumentowanego przebiegu czy po taksówkach. Wersje benzynowe z LPG mogą być ryzykowne.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 5/6
SUMA: 19/24 pkt