Kompaktowego SUV-a poddano face liftingowi po 4 latach od debitu.
Zmodernizowana Ateca otrzymała m.in. nowe zderzaki (w efekcie auto jest dłuższe o niemal 2 cm), grill oraz w pełni diodowe oświetlenie. We wnętrzu wprowadzono inne wzory tapicerek, zmodyfikowano materiały wykończeniowe na drzwiach oraz zastosowano m.in. systemy multimedialne z 8,25- lub 9,2-calowym ekranem dotykowym.
W bardzo niewielkim stopniu zmieniła się gama silnikowa. Podstawową jednostką napędową nadal jest benzynowa 1.0 R3 TSI, tyle że teraz rozwija moc 110 zamiast 115 KM. Poza nią do wyboru będą silniki 1.5 TSI (150 KM) oraz 2.0 TSI (190 KM), a także turbodiesel 2.0 TDI (110 lub 150 KM; o 190-konnym na razie nie ma mowy). Najmocniejsze odmiany będą tak jak dotąd dostępne z napędem na cztery koła.