Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Jaroslav Hercog

Skoda w Polsce z nowym dyrektorem – kim jest Jaroslav Hercog i jakie ma plany?

fot. Skoda

Skoda w Polsce z nowym dyrektorem – kim jest Jaroslav Hercog i jakie ma plany?

Ważna zmiana na szczycie Skody w Polsce. 1 sierpnia 2025 r. stanowisko dyrektora marki objął Jaroslav Hercog – doświadczony menedżer (z wykształcenia inżynier) związany ze Skodą od blisko 30 lat. Zastąpił Tomasza Porawskiego, który pełnił tę funkcję ponad dekadę.

Jaroslav Hercog to menedżer z potężnym doświadczeniem. Podczas niemal trzech dekad pracy dla Skody zajmował szereg stanowisk kierowniczych zarówno w sprzedaży, jak i marketingu. W ostatnich 10 latach pełnił między innymi funkcję dyrektora regionalnego marki w Europie Zachodniej, gdzie zarządzał ekspansją Skody na 22 rynkach Europy Zachodniej, a także w Turcji i Izraelu.

Z Polską też miał już do czynienia, ale nieco wcześniej. W latach 2013–2016 jako dyrektor regionalny rozwijał sprzedaż w Europie Środkowej i Wschodniej, w tym na kluczowym dla marki naszym rynku.

Przez ostatnie 5 lat też był w sumie niedaleko, bo kierował oddziałem Skody na Słowacji, gdzie umocnił wiodącą pozycję marki. Pod jego rządami Skoda uzyskała tam aż ponad 20% udziału w rynku.

Polska jest dla marki Skoda kluczowym rynkiem o ogromnym potencjale. To dla mnie wielki zaszczyt objąć kierownictwo marki na rynku, gdzie cieszymy się bardzo silną pozycją i doskonałą reputacją, mamy bogatą historię oraz lojalnych klientów. Moim celem jest wykorzystanie dotychczasowego doświadczenia i wspólnie z zespołem Škody, a także w ścisłej współpracy z dealerami, skupimy się na szerokiej ofensywie modelowej oraz dostarczeniu nowych impulsów, które wyniosą markę na nowy poziom w zakresie wizerunku, innowacji oraz elektromobilności, stawiając w centrum potrzeby naszych klientów.

Jaroslav Hercog

Tomasz Porawski, który z sukcesami zarządzał Skodą na naszym rynku przez ponad 10 lat, pozostaje w strukturach Volkswagen Group Polska. 1 sierpnia objął on stanowisko Dyrektora ds. Sprzedaży Samochodów Używanych, E-mobility i Logistyki Samochodów. Do jego zadań należy m.in. pilotaż kluczowych obszarów rozwoju elektromobilności – z dalszą popularyzacją elektrycznych i zelektryfikowanych modeli grupy VW na czele.

Czytaj także