Do 2026 r. Lotus przedstawi aż cztery zupełnie nowe elektryczne auta, w tym aż dwa SUV-y.
Wreszcie mamy pierwsze konkrety dotyczące jednej z najbardziej oczekiwanych nowości ostatnich lat, czyli pierwszego seryjnego SUV-a Lotusa. Mało tego, znane są już daty debiutów kolejnych trzech aut tej słynnej firmy. Oto szczegóły.
Słynąca z coupe i roadsterów firma Lotus w końcu poszerzy ofertę o nowe rodzaje aut i nadwozi. W sumie przyniesie to największą ofensywę modelową w historii tego producenta. Oto kalendarz nowości:
Dwa SUV-y i sedan bazują na kompletnie nowej platformie Lotus Premium. Konstruowane na niej modele mogą mieć rozstaw osi od 289 do 310 cm (choć w grę wchodzą jeszcze większe rozstawy). Platformę przystosowano do montażu akumulatorów trakcyjnych o pojemności od 92 do 120 kWh. Na tej bazie może powstać także kompaktowy Lotus (czyżby kolejny SUV?), ale nie należy się go spodziewać przed 2026 r.
Planowane na 2026 r. sportowe auto powstaje na innej platformie, którą Lotus nazywa mianem E-Sports.
Jeszcze w tym roku ruszy nowa fabryka Lotusa położona w chińskim Wuhan. Mają być tam wytwarzane dwa SUV-y oraz sedan. Zakłady zajmą powierzchnię przeszło stu hektarów, a ich moce produkcyjne będą wynosić 150 tys. samochodów rocznie. Jak na Lotusa to ogromne i bezprecedensowe liczby.
W Wuhan będzie mieć też swoją siedzibę spółka Lotus Technology, czyli część koncernu Lotusa odpowiedzialna przede wszystkim za rozwój napędu elektrycznego. Budynek Lotus Technology ma zostać oddany do użytku w 2024 r.
Dwa pozostałe modele coupe, czyli spalinowa Emira i elektryczna Evija, będą wytwarzane w brytyjskim Hethel.
Koncern Lotusa w 51% należy do chińskiego Geely Automotive, a w 49% do malezyjskiego Etika Automotive.