Na razie Volkswagen ID.7 jest oferowany tylko jako liftback i tylko w jednej wersji silnikowej o mocy 286 KM. Cena: od 284 290 zł. Dużo? Odpowiedź brzmi – „to zależy”.
Najnowszym samochodem z elektrycznej rodziny ID Volkswagena jest model ID.7, który pokazano w kwietniu bieżącego roku. Teraz Volkswagen ujawnił ceny. Auto można już zamawiać (pierwsze dostawy w I kw. 2024 r.), a by wejść w posiadanie tego liftbacka, trzeba wyłożyć minimum 284 290 zł. To oczywiście bardzo wysoka cena, ale warto ją jednak przedstawić w szerszym kontekście.
Przede wszystkim ID.7 to „kawał samochodu": ma 496 cm długości, rozstaw osi wynosi 297 cm, a pojemność bagażnika to 532 litry. Poza tym auto otrzymało najnowszą wersję układu napędowego, z jednym, napędzającym tylne koła silnikiem rozwijającym 286 KM i 545 Nm. Dla porównania VW Arteon (długość 487 cm) z napędem 4x4 i 280-konnym silnikiem 2.0 TSI kosztuje od 256 290 zł, a w odmianie 320-konnej – 290 890 zł.
W efekcie, mimo masy zbliżającej się do 2,2 tony ID.7 przyspiesza od 0 do 100 km/h 6,5 s. Prędkość maksymalną ograniczono zaś do 180 km/h (dla porządku trzeba powiedzieć, że obie wspomniane wyżej wersje Arteona są jeszcze dynamiczniejsze – do 100 km/h rozpędzają się w, odpowiednio, 5,5 i 4,9 s i mogą jechać z maksymalną prędkością 250 km/h). Obecnie w ofercie znajduje się odmiana Pro z akumulatorem o pojemności 77 kWh (maksymalna moc ładowania: AC 11 kW, DC 175 kW). Imponująco przedstawia się zasięg, ma bowiem wynosić do 619 km. Potem w gamie pojawi się wersja Pro S z jeszcze większą baterią (86 kWh; napęd na tylne koła), która ma umożliwić pokonanie nawet 700 km.
ID.7 zaoferowano w jednej wersji wyposażenia, a specyfikacja jest bogata. Wyposażenie opcjonalne jest zasadniczo zgrupowane w cztery obszerne pakiety, kosztujące od 12 100 do 24 500 zł. Na liście pojedynczych opcji znajduje się tylko kilka pozycji, m.in. lakier metalik (3800-4620 zł), 20-calowe felgi (2640-5330 zł), pompa ciepła (5330 zł) czy hak holowniczy (5720 zł).
Volkswagen na wrześniowych targach w Monachium pokaże topowy wariant ID.7 – GTX. Otrzyma on dwa silniki (mocy łącznej na razie nie podano, ale na pewno znacznie przekroczy ona 300 KM; akumulator 86 kWh) i napęd na cztery koła. Gama ID.7 zostanie także rozszerzona o jeszcze praktyczniejsze niż liftback kombi. Udało się je już sfotografować podczas testów (zdjęcia ID.7 Varianta pokazujemy na końcu).