Od razu pokazano wersję standardową oraz uterenowionego Alltracka.
Golf VIII w wersji kombi debiutuje niemal 11 miesięcy po premierze odmiany hatchback. Nowy Variant ma 463,3 cm długości i rozstaw osi wynoszący 268,6 cm. To więcej o, odpowiednio, 7,1 i 5,1 cm niż w modelu 7. generacji. Pasażerowie, szczególnie z tyłu, mają teraz więcej miejsca na nogi. Bagażnik do rolety mieści 611 litrów (+6 l), natomiast po złożeniu oparć i umieszczeniu ładunku pod dach – 1642 l (+22 l). Wśród wyposażenia opcjonalnego przewidziano elektryczną pokrywę bagażnika ze sterowaniem ruchem stopy pod zderzakiem.
Na razie w gamie znajdują się turbodiesle 2.0 TDI (o mocy 115 lub 150 KM) oraz benzynowy 1.0 TSI (110 KM), ale oczywiście z czasem pojawią się kolejne jednostki napędowe. Powinny to być m.in. 1.5 TSI (130 oraz 150 KM, ta ostatnia także w wariancie mikrohybrydowym), hybryda typu plug-in (204 KM) oraz 2.0 TSI (310 KM) montowana w topowej odmianie R wyposażonej w napęd na cztery koła.