Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

VW wycofuje się ze sportu i stawia na elektromobilność

Znak czasów – Volkswagen zdecydował się zamknąć dział Motorsport, a jego pracownicy zajmą się rozwijaniem samochodów elektrycznych z rodziny ID.

Volkswagen, tak zresztą jak wielu producentów, coraz większy nacisk stawia na tworzenie pojazdów elektrycznych. A że jest to dziedzina relatywnie nowa, prace rozwojowe wymagają mnóstwo czasu, sił i środków. W związku z tym zdecydowano, że pora zrezygnować z aktywności w sportach motorowych. Volkswagen Motorsport GmbH przestanie zatem istnieć, ale jego 169 pracowników pozostanie w koncernie. Szczególnie cenne mają być doświadczenia tych, którzy pracowali przy sportowym modelu ID.R, a którzy teraz mają zająć się opracowywaniem nowych modeli z coraz dynamiczniej rozwijającej się gamy ID (a na pewno także elektrycznych samochodów pozostałych marek koncernu). Takie działanie coraz mniej dziwi. Można przypuszczać, że sport samochodowy – by przetrwać - w coraz większym stopniu będzie musiał się skupiać na promowaniu aut elektrycznych. Jakkolwiek wiele osób będzie się na to zżymać, to w sumie naturalna konsekwencja rewolucji w cywilnej motoryzacji.

Jak poinformowano nadal będą produkowane części zamienne do rajdowych i wyścigowych Polo i Golfów, natomiast budowanie rajdowego Polo GTI R5 dla zespołów zewnętrznych zakończy się w 2020 r.

Na koniec warto przypomnieć największe osiągnięcia Volkswagena w sportach motorowych:

  • wygrana w Rajdzie Dakar (Race Touareg; 2009, 2010, 2011)
  • tytuły mistrzowskie w WRC (Polo R WRC; 2013, 2014, 2015, 2016)
  • tytuły mistrza świata w rallycrosie - Rallycross World Championship (Polo; 2017, 2018, 2020)
DB2019AL01308_large
Wyczynowy Volkswagen ID.R m.in. ustanowił rekord przejazdu aut elektrycznych na północnej pętli Nurburgringu, a także najszybciej wjechał na Pikes Peak.
DB2018AU02394_large
Polo GTI R5 z powodzeniem startowało na wielu rajdowych arenach. Jeździł nim m.in. Kajetan Kajetanowicz. 

 

 

 

 

 

 

 

Czytaj także