Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
W Mercedesie EQS cała deska rozdzielcza może być ekranem

W Mercedesie EQS cała deska rozdzielcza może być ekranem

Mercedes ujawnił wygląd deski rozdzielczej nowego topowego elektrycznego modelu EQS. To jeden wielki ekran.

  • Kilka ekranów pod wspólną taflą o szerokości 141 cm
  • Łatwiejszy dostęp do funkcji w menu
  • EQS trafi na polski rynek w drugim kwartale 2021 r.

Wkrótce Mercedes przedstawi swój topowy samochód elektryczny. Auto nosi nazwę EQS i powstało na kompletnie nowej platformie. Podgrzewając atmosferę przed debiutem, producent przedstawił wygląd deski rozdzielczej, która w zasadzie jest jednym wielkim ekranem. Nazywa się on MBUX Hyperscreen.

Dokładniej to kilka wyświetlaczy przykrytych wspólną taflą o szerokości aż 141 cm. Pasażer ma swój własny ekran, który, podobnie jak centralny, wykonano w technologii OLED, zapewniającej obraz o wyższym kontraście. Z badań producenta wynika, że najczęściej używaną funkcją jest nawigacja satelitarna, więc ona zawsze znajduje się na centralnym ekranie i to w wersji widoku ze wszystkim funkcjami. Wielkość wyświetlacza pozwoliła na uproszczenie struktury menu, dzięki czemu szybciej można się dostać do nawet „najdalej” umieszczonych opcji.

Ponadto system uczy się zwyczajów kierowcy i pasażera, aby wykorzystać tę wiedzę celem poprawy komfortu użytkowania. Jeśli np. zorientuje się, że zimą kierowca często włącza program masażu mający imitować rozgrzane kamienie, to sam zaproponuje to prowadzącemu, jeśli temperatura zewnętrzna spadnie do odpowiednio niskiego poziomu. System przypomni nawet o urodzinach bliskich i znajomych.

MBUX Hyperscreen jest sterowany ośmiordzeniowym procesorem o pamięci RAM wielkości 24 gigabajtów.

Tafla jest odpowiednio zakrzywiona, a otaczające ją obramowanie pomalowano trzywarstwowym lakierem. Dolna część jest podświetlana, co ma sprawiać wrażenie, jakby deska rozdzielcza unosiła się w powietrzu.

MBUX Hyperscreen trafi na listę wyposażenia opcjonalnego modelu EQS.

HyperDwa
MBUX Hyperscreen ma szerokość 141 cm.
HyperTrzy
Najczęściej używaną funkcją jest nawigacja, więc to ona zajmuje kluczowe miejsce na centralnym ekranie.
HyperCztery
Zestaw wskaźników w tradycyjnym miejscu, czyli za kierownicą.
Hyperscreen
Kokpit jest minimalistyczny, więc nawiewy mogą mieć ekspresyjny design.
HyperJeden
MBUX Hyperscreen otacza ramka pomalowana trzywarstwowym lakierem.
MercEQS
Prototypowy Mercedes EQS dużo mówi o wyglądzie seryjnego auta.

Czytaj także