Zamiast wymieniać cały uszkodzony mechanizm można zastosować zestaw naprawczy. A oszczędności uzyskane dzięki tzw. reperaturkom potrafią być gigantyczne. Jakie podzespoły da się w ten sposób naprawić i ile to kosztuje?
Wymiana uszczelnień na nowe wraz z oczyszczeniem i ewentualnym zakonserwowaniem pozwala przywrócić pierwotną sprawność wielu niedomagającym elementom w samochodzie.
Co ważne, taka metoda umożliwia uzyskanie oszczędności na poziomie nawet ponad 90% ceny części nowej. Zamiast więc wyrzucać cieknący zacisk hamulca czy nieszczelny wysprzęglik, sprawdźmy, czy przypadkiem do posiadanego przez nas modelu nie są oferowane odpowiednie zestawy naprawcze.
Poszukiwania najłatwiej zacząć od internetu, w tym portalu Allegro oraz hurtowni Inter Cars. Jeżeli do danego mechanizmu są oferowane zestawy naprawcze, to w tych dwóch miejscach w internecie raczej je znajdziemy.
Przy odrobinie umiejętności wiele elementów można naprawić samemu, ale nawet jeżeli usługę zlecimy warsztatowi, to przy zastosowaniu zestawu naprawczego będzie ona znacznie tańsza od wymiany na nowy element.
To jeden z najszybciej rozszczelniających się podzespołów. Na szczęście stosowany w coraz mniejszej liczbie modeli. Dostępne są też zestawy naprawcze z nowymi tłoczkami.
W autach ponad 10-letnich potrafi się albo przytrzeć, albo stracić szczelność. W obu przypadkach zwykle pomaga zastosowanie zestawu naprawczego z nowym tłoczkiem.
To typowy element, do którego są oferowane komplety nowych uszczelnień. Rzadko kiedy jest uszkodzona mechanicznie i wymiana uszczelek zwykle rozwiązuje problem.
Zewnętrzny hydrauliczny siłownik sprzęgła spotykany jest w wielu modelach. Gdy pojawią się wycieki, nie trzeba kupować nowego, wystarczy wymiana uszczelnień.
Jeżeli powodem wycieków z przekładni kierowniczej nie jest skrajna korozja listwy, to sama wymiana uszczelniaczy może pomóc. To tańsze niż wymiana całej przekładni.
Wycieki z pompy wtryskowej to częsty defekt starszych diesli. Wprawdzie wymiana uszczelnień to zadanie dla fachowca, ale reperaturka pozwala uniknąć wymiany pompy.
Przy łączeniu odcinków rur wydechowych przydają się złączki oferowane w różnych wymiarach. Pozwalają uniknąć spawania, są demontowalne i zwykle trwalsze.