Dla świata motoryzacji Alfa Romeo jest synonimem emocji oraz piękna. Giulia 6C Villa d'Este piękno ma nawet w swojej nazwie.
Nazwa 6C Villa d'Este nawiązuje do Alfy Romeo 6C 2500 SS Coupe. Pokazana w 1939 r. była pierwszym modelem włoskiej marki zdolnym pojechać z prędkością 160 km/h. Była też symbolem swojej epoki oraz ostatnim autem Alfy wytwarzanym ręcznie.
Wariant Villa d'Este pojawił się w 1949 r., po tym, jak 6C 2500 zwyciężyło w prestiżowym Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Jego nazwa nawiązuje do uznanej za arcydzieło architektury willi znajdującej się we włoskim Tivoli. Teraz firmuje Giulię (oraz Stelvio), jako oznaczenie dla specjalnej wersji tego modelu, dostępnej w Polsce w liczbie 50 sztuk.
Do Giulii 6C Villa d'Este Włosi przyczepiają metkę z kwotą 211 900 zł. Tanio nie jest. W zamian kupujący otrzymuje auto wprawiane w ruch przez podstawowy, 200-konny silnik benzynowy, z którego niutonometry – maksymalnie 330 – trafiają wyłącznie na tylną oś.
DANE TECHNICZNE | Alfa Romeo Giulia 2.0 GME 200 AT RWD 6C Villa d'Este |
---|---|
Silnik | benzynowy, turbo |
Pojemność skokowa | 1995 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 200 KM/4500 |
Maks. moment obrotowy | 330 Nm/1750 |
Napęd | tylny |
Skrzynia biegów | aut./8-biegowa |
Długość/szerokość/wysokość | 465/186/144 cm |
Rozstaw osi | 282 cm |
Średnica zawracania | 11,4 m |
Masa/ładowność | 1429/b.d. kg |
Poj. bagażnika (min./maks.) | 480 l |
Poj. zbiornika paliwa | 58 l (Pb 95) |
Opony (przód; tył) | 225/40 R19; 255/35 R19 |
Osiągi, zużycie paliwa (dane prod.) | |
Prędkość maksymalna | 230 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,6 s |
Średnie zużycie paliwa | 6,3-6,4 l/100 km |
Zasięg | 920 km |
Cena | 211 900 zł |
Bardziej jednak od tego, co, gdzie i ile, w przypadku 6C Villa d'Este liczy się – „jak”. Najlepiej pasują tu określenia: „atrakcyjnie i w wyrafinowany sposób”. Nadwozie Giulii w tej wersji może być wykończone wyłącznie czerwonym lakierem perłowym „Etna Red”. Do kompletu ma 19-calowe felgi aluminiowe skrywające powiększone tarcze hamulcowe z modelu Veloce.
Ducha 6C Villa d'Este odczuwa się jednak głównie po otwarciu drzwi, zaopatrzonych w dostęp bezkluczykowy wyłącznie przy przednich klamkach. Każdy egzemplarz z limitowanej serii cieszy oczy jasnym wykończeniem kabiny (dolna część kokpitu i drzwi, słupki dachowe, podsufitka, pasy bezpieczeństwa) i wykwintną, miękką w dotyku skórą „Pieno Fiore”. Całości dopełniają napisy „6C Villa d'Este” wyhaftowane na desce rozdzielczej i na zagłówkach.
Typowo dla Giulii kokpit został solidnie zmontowany, a obsługa jest książkowo łatwa. Cieszą również nowoczesny system multimedialny z logicznym menu oraz doskonałe wyciszenie kabiny. Doskonała jest także pozycja za kierownicą – niska i z wyciągniętymi nogami, przywodzi na myśl auta sportowe. Elektrycznie ustawiane fotele przekonują wygodą, ale nie zapewniają wystarczającego podparcia ud.
Choć Alfa kojarzy się ze sportową naturą, Giulia 6C Villa d'Este na co dzień zachwyca przede wszystkim spokojem. Mimo bardzo bezpośredniego, ale i zrównoważonego układu kierowniczego na kierowcę (oraz pasażerów) działa kojąco, przekonując przyjemnie zestrojonym i cicho pracującym zawieszeniem.
DANE TESTOWE | Alfa Romeo Giulia 2.0 GME 200 AT RWD 6C Villa d'Este |
---|---|
Przyspieszenie 0-50 km/h | 2,4 s |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,3 s |
Przyspieszenie 0-120 km/h | 8,9 s |
Przyspieszenie 0-140 km/h | 12,1 s |
Hamowanie 100-0 km/h (zimne) | 35,7 m |
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe) | 35,5 m |
Poziom hałasu przy 50 km/h | 55,4 dB |
Poziom hałasu przy 100 km/h | 62,0 dB |
Rzeczywista prędkość (przy 100 km/h) | 97 km/h |
Liczba obrotów kierownicą | 2,3 |
Testowe zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) | 11,8/5,5/8,7 l/100 km |
Rzeczywisty zasięg | 660 km |
Do tego obrazu w podstawowym ustawieniu pasuje też silnik ze świetnym 8-stopniowym automatem. Przy spokojnej jeździe auto napędza dość leniwie, ale odwdzięcza się niedużym apetytem. Przestawienie trybu jazdy lub dociśnięcie gazu powoduje, że Giulia nagle staje się szybka, zwarta i wciągająca w jazdę. Do 100 km/h rozpędza się w 6,3 s, a w zakrętach przekonuje idealnym balansem i wysoką przyczepnością. Szkoda tylko, że niewyłączalne ESP tak ostro gasi próby zarzucenia tyłem.
6C Villa d'Este stanowi wspaniałą wizytówkę Giulii. Co istotne, zamówienia na Alfy są obecnie realizowane na bieżąco, a dealerzy mają wiele aut na stocku.
W odmianie 6C Villa d'Este Giulia wygląda świetnie i ma bardzo ładne wnętrze oraz bogate wyposażenie.