Świetne zabezpieczenie antykorozyjne sprawia, że ten model jeszcze długo nie odejdzie na emeryturę i ciągle jest w cenie.
Przejażdżka zadbanym Audi A6 C6 najczęściej weryfikuje bezpodstawne przekonanie że stare są dobre tylko wino i skrzypce. Dobrze utrzymane egzemplarze za 30-35 tys. zł oferują znacznie wyższy komfort jazdy niż fabrycznie nowe auta dostępne w dwukrotnie wyższej cenie. Leciwe Audi przekonuje przestronnością, solidnością, wyciszeniem wnętrza i precyzją prowadzenia (zwłaszcza jeśli chodzi o wersje quattro). Do wyboru mamy dwie wersje nadwoziowe – sedana i kombi.
Popularny turbodiesel 2.0 TDI PD dostępny w starszych egzemplarzach to jednostka awaryjna. Znacznie lepsze są wersje poliftingowe (po 2008 roku) z zasilaniem common rail. Wysokoprężne V6 TDI pracują fenomenalnie, ale przed zakupem warto w nich sprawdzić jakość stan rozrządu. Uwadze polecamy starą, wolnossącą odmianę 2.4 V6, którą idealnie nadaje się do LPG.
O silniki 2.0 TDI PD są faktycznie awaryjne. Pozostałe – po prostu się zużywają. Irytuje niska żywotność wielowahaczowego zawieszenia.
Wysokie ceny aut, niskie ceny części i bardzo drogie koszty usług serwisowych.
Olbrzymia podaż, w ogłoszeniach z miażdżącą przewagą dominują diesle. Ceny windują napęd quattro i pakiet S line.
17 000 zł – Najstarsze egzemplarze tanieją bardzo powoli, bo choć są zużyte, wciąż wyglądają prestiżowo.
30 000 zł – Idealna kwota na zakup używanego A6 C6. Trzeba szukać cierpliwie, ale w końcu się trafi coś ładnego.
60 000 zł – Górna granica cen nie zmieniła się od ubiegłego roku. Ustanawiają je topowe wersje S line.
SILNIK | 2.0 TFSI | 2.4 V6 | 2.8 FSI | 3.2 FSI | 4.2 FSI | 2.0 TDI PD | 2.0 TDI CR | 2.7 TDI | 3.0 TDI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1984 cm³ | 2393 cm³ | 2773 cm³ | 3123 cm³ | 4163 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ | 2698 cm³ | 2967 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 170 KM | 177 KM | 190 KM | 255 KM | 350 KM | 140 KM | 170 KM | 180 KM | 225 KM |
Maks. moment obr. | 280 Nm | 230 Nm | 280 Nm | 330 Nm | 440 Nm | 320 Nm | 350 Nm | 380 Nm | 450 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 8,2 s | 9,2 s | 8,2 s | 7,0 s | 5,9 s | 10,3 s | 8,9 s | 8,9 s | 7,3 s |
Prędkość maks. | 228 km/h | 236 km/h | 238 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 208 km/h | 228 km/h | 228 km/h | 250 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 7,5 l/100 km | 9,7 l/100 km | 8,2 l/100 km | 9,7 l/100 km | 10,2 l/100 km | 6,3 l/100 km | 5,9 l/100 km | 7,0 l/100 km | 7,9 l/100 km |
2004 premiera modelu. Sprzedaż rusza w 2005 r.
2005 prezentacja wersji Avant
2006 modele Allroad i S6 V10
2007 nowy silnik 2.8 FSI
2008 nowy przód i lampy, wersja RS6
2011 nowa generacja modelu
+ Bardzo wysoka jakość wykonania nadwozia i wnętrza.
+ Wysoki komfort jazdy, sporo miejsca dla pasażerów.
+ Świetny układ napędowy.
- Wysokie ceny aut używanych.
- Usterki silników Diesla 2.0 TDI i 3.0 TDI w wersji przed liftingiem.
Dwulitrowego diesla z zasilaniem common rail. 3-litrowego diesla ze sprawnym rozrządem lub wersję 2.4 V6 do LPG.
Diesle 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami, wersje TFSI z LPG oraz na głośno pracujące diesle 2.7 i 3.0 TDI V6.
Funkcjonalność 5/6
Gama silników 6/6
Niezawodność 4/6
Koszty 2/6
SUMA 17/24 pkt