Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Audi A6 (C6)

Świetne zabezpieczenie antykorozyjne sprawia, że ten model jeszcze długo nie odejdzie na emeryturę i ciągle jest w cenie.

  • Lata produkcji: 2004-2011
  • Silniki: benz. 2.0-5.2 (170-580 KM), diesle 2.0-3.0 (140-240 KM)
  • Wersje: sed, kmb
  • Długość/rozstaw osi: 493/285 cm, szerokość/wysokość: 186/146 cm, bagażnik: sed 555 l, kmb 565-1660 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Przejażdżka zadbanym Audi A6 C6 najczęściej weryfikuje bezpodstawne przekonanie że stare są dobre tylko wino i skrzypce. Dobrze utrzymane egzemplarze za 30-35 tys. zł oferują znacznie wyższy komfort jazdy niż fabrycznie nowe auta dostępne w dwukrotnie wyższej cenie. Leciwe Audi przekonuje przestronnością, solidnością, wyciszeniem wnętrza i precyzją prowadzenia (zwłaszcza jeśli chodzi o wersje quattro). Do wyboru mamy dwie wersje nadwoziowe – sedana i kombi. 

Audi-A6-C6_3

Kokpit A6 C6 kapitalnie wytrzymuje próbę czasu. Wyciera się jedynie tworzywo na przełącznikach

SILNIKI

Popularny turbodiesel 2.0 TDI PD dostępny w starszych egzemplarzach to jednostka awaryjna. Znacznie lepsze są wersje poliftingowe (po 2008 roku) z zasilaniem common rail. Wysokoprężne V6 TDI pracują fenomenalnie, ale przed zakupem warto w nich sprawdzić jakość stan rozrządu. Uwadze polecamy starą, wolnossącą odmianę 2.4 V6, którą idealnie nadaje się do LPG.

AWARYJNOŚĆ

O silniki  2.0 TDI PD są faktycznie awaryjne. Pozostałe – po prostu się zużywają. Irytuje niska żywotność wielowahaczowego zawieszenia.

KOSZTY

Wysokie ceny aut, niskie ceny części i bardzo drogie koszty usług serwisowych.

SYTUACJA RYNKOWA

Olbrzymia podaż, w ogłoszeniach z miażdżącą przewagą dominują diesle. Ceny windują napęd quattro i pakiet S line.

Audi-A6-C6_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Samochód może być wyposażony w jeden z trzech rodzajów skrzyń biegów: ręczną 6-biegową, 6-biegowy automat i bezstopniowy multitronic. Polecamy dwie pierwsze opcje.
  • Jeśli budżet pozwala, warto rozejrzeć się za wersjami z napędem na 4 koła. Był on łączony z z następującymi silnikami: benzynowymi 2.8, 3.2, 4.2, 5.0 i 5.2. W dieslach łączono go tylko z wersjami 2.7 i 3.0 TDI.

CENY

17 000 zł – Najstarsze egzemplarze tanieją bardzo powoli, bo choć są zużyte, wciąż wyglądają prestiżowo.
30 000 zł – Idealna kwota na zakup używanego A6 C6. Trzeba szukać cierpliwie, ale w końcu się trafi coś ładnego. 
60 000 zł – Górna granica cen nie zmieniła się od ubiegłego roku. Ustanawiają je topowe wersje S line.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 2.0 TFSI 2.4 V6 2.8 FSI 3.2 FSI 4.2 FSI 2.0 TDI PD 2.0 TDI CR 2.7 TDI 3.0 TDI
Pojemność skokowa 1984 cm³ 2393 cm³ 2773 cm³ 3123 cm³ 4163 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³ 2698 cm³ 2967 cm³
Zasilanie benz. turbo benzynowy benzynowy benzynowy benzynowy turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 170 KM 177 KM 190 KM 255 KM 350 KM 140 KM 170 KM 180 KM 225 KM
Maks. moment obr. 280 Nm 230 Nm 280 Nm 330 Nm 440 Nm 320 Nm 350 Nm 380 Nm 450 Nm
Przysp. 0-100 km/h 8,2 s 9,2 s 8,2 s 7,0 s 5,9 s 10,3 s 8,9 s 8,9 s 7,3 s
Prędkość maks. 228 km/h 236 km/h 238 km/h 250 km/h 250 km/h 208 km/h 228 km/h 228 km/h 250 km/h
Średnie zuż. paliwa 7,5 l/100 km 9,7 l/100 km 8,2 l/100 km 9,7 l/100 km 10,2 l/100 km 6,3 l/100 km 5,9 l/100 km 7,0 l/100 km 7,9 l/100 km

HISTORIA MODELU

2004 premiera modelu. Sprzedaż rusza w 2005 r.  
2005 prezentacja wersji Avant
2006 modele Allroad i S6 V10 
2007 nowy silnik 2.8 FSI
2008 nowy przód i lampy, wersja RS6
2011 nowa generacja modelu

Audi-A6-C6_4
Audi A6 C6 Allroad

 

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Awarie silników 2.0 TDI PD 
    Objawy zużycia: ubytek płynu chłodniczego, falowanie obrotów, ubytki oleju.
    Koszt naprawy: od 3000 zł w górę 
  • Opiłki w układzie wtryskowym 2.0 TDI CR 
    Zagrożony tą awarią jest silnik 2.0 TDI o symbolu CAGB (po przebiegu 200 tys. km)
    Koszt wymiany pompy i czyszczenia: 5 tys. zł 
  • Zużycie skrzyni multitronic 
    Samochód szarpie, migają kontrolki, samochód nie rusza do przodu
    Koszt naprawy: ok. 5 tys. zł 
  • Zużyty łańcuchowy rozrząd w TDI V6 
    Objawy to nierówna praca silnika oraz hałas, który mechanikom nie pozostawia złudzeń. 
    Koszt naprawy: ponad 5 tys. zł

ZALETY I WADY 

+ Bardzo wysoka jakość wykonania nadwozia i wnętrza. 
+ Wysoki komfort jazdy, sporo miejsca dla pasażerów.
+ Świetny układ napędowy.

- Wysokie ceny aut używanych.
- Usterki silników Diesla 2.0 TDI i 3.0 TDI w wersji przed liftingiem.

WARTO KUPIĆ 

Dwulitrowego diesla z zasilaniem common rail. 3-litrowego diesla ze sprawnym rozrządem lub wersję 2.4 V6 do LPG. 

UWAŻAJ NA

Diesle 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami, wersje TFSI z LPG oraz na głośno pracujące diesle 2.7 i 3.0 TDI V6. 

NASZA OCENA

Funkcjonalność 5/6
Gama silników 6/6
Niezawodność 4/6
Koszty 2/6

SUMA 17/24 pkt

Czytaj także