Wysokie ceny aut używanych jak na razie skutecznie ograniczają popyt na A6 C7. Minimalny budżet na zakup to 50 tys. zł.
Do wyboru dwie wersje nadwozia – sedan i kombi (Avant). Gamę uzupełnia uterenowiony Allroad. Do wyboru są 3 rodzaje zawieszenia: zwykłe, sportowe lub pneumatyczne. Popularnym wyposażeniem są elementy pakietu S-Line. Trudno znaleźć dwa identyczne egzemplarze, ponieważ większość konfigurowano indywidualnie.
Zwyczajni nabywcy szukają głównie 2-litrowych diesli (są ekonomiczne, wystarczająco mocne, dosyć trwałe i stosunkowo tanie w obsłudze). Osobom, które mają większy budżet i szukają przyjemności z jazdy polecamy 3-litrowego diesla biturbo 3.0 TDI 313 KM lub benzynowy silnik 3.0 V6 z kompresorem. Oba są bardzo mocne i jak na tę moc – niezawodne. Do żadnej z wersji benzynowych polecamy montażu instalacji LPG
Na tle rywali A6 wypada nieźle, ale w tym segmencie nie ma już młodych aut niezawodnych i tanich w eksploatacji. Zwłaszcza, że większość aut ma już przebieg ponad 250 tys. km.
Typowy wydatek serwisowy użytkownika starego 3.0 TDI – ok. 10 tys. zł na rozrząd, wymianę oleju, regenerację turbo itp. Nie warto oszczędzać na kontroli przed zakupem.
Duża podaż. Starsze roczniki to głównie diesle. W grupie młodszych coraz więcej jest ofert benzynowych.
50 000 zł – Sporo ofert, niestety prawie każda ma jakąś wadę – obcierki, wgniotki, jakieś element do malowania.
100 000 zł – Albo ładny S line z 2012 roku, albo „zwyczajny” 3-litrowy diesel z 2015 r. Bardzo duża podaż aut.
260 000 zł – Ekskluzywne wersje, luksusowo wyposażone, 3-litrowe diesle z 2018 r, z przebiegiem 20-50 tys. km.
SILNIK | 1.8 TFSI | 2.0 TFSI | 2.8 FSI | 3.0 TFSI | 2.0 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI | 3.0 TDI | 3.0 TDI | 3.0 TDI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1798 cm³ | 1984 cm³ | 2773 cm³ | 2995 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ | 2967 cm³ | 2967 cm³ | 2967 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benz. turbo | benzynowy | benz. kompr. | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 180 KM | 252 KM | 204 KM | 310 KM | 136 KM | 177 KM | 190 KM | 204 KM | 245 KM | 272 KM |
Maks. moment obr. | 320 Nm | 370 Nm | 280 Nm | 440 Nm | 350 Nm | 380 Nm | 400 Nm | 450 Nm | 580 Nm | 580 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 7,9 s | 6,7 s | 8,1 s | 5,5 s | 10,3 s | 8,7 s | 7,7 s | 7,0 s | 6,1 s | 5,5 s |
Prędkość maks. | 233 km/h | 250 km/h | 240 km/h | 250 km/h | 209 km/h | 228 km/h | 230 km/h | 240 km/h | 250 km/h | 250 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,9 l/100 km | 6,7 l/100 km | 8,0 l/100 km | 8,2 l/100 km | 4,9 l/100 km | 4,9 l/100 km | 5,0 l/100 km | 5,7 l/100 km | 5,9 l/100 km | 5,1 l/100 km |
2011 premiera Audi A6 C7
2012 uterenowiona wersja Allroad oraz sportowe A6 S6
2013 debiut wersji specjalnej RS6
2014 z gamy znika 2.8 FSI, wchodzi 1.8 TFSI. Pod koniec roku lifting wizualny
2015 RS6 Performance (605 KM)
2018 kolejna generacja modelu
Inne usterki:
+ Bardzo dobre osiągi większości wersji.
+ Wysoka jakość wykonania i trwałość ogólna.
+ Prestiżowy charakter. Auto wciąż robi wrażenie.
- Wysokie koszty utrzymania.
- Popularność wśród złodziei.
- Ogromne ryzyko kupna auta powypadkowego z mocno zaniżonym przebiegiem.
Polecamy wszystkie diesle. Wersja 2.0 TDI jest optymalna. 3.0 TDI – daje dużą przyjemność z jazdy.
Wersje benzynowe z instalacjami gazowymi. Wszystkie silniki mają bezpośredni wtrysk paliwa.
Funkcjonalność 5/6
Gama silników 6/6
Niezawodność 4/6
Koszty 3/6
SUMA 18/24 pkt