Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Audi A6 (C7)

Wysokie ceny aut używanych jak na razie skutecznie ograniczają popyt na A6 C7. Minimalny budżet na zakup to 50 tys. zł. 

  • Lata produkcji: 2011-2018
  • Silniki: benz. 1.8-4.0 (180-560 KM), diesle 2.0-3.0 (136-326 KM)
  • Wersje: sed, kmb
  • Długość/rozstaw osi: 493 cm/ 254 cm, szerokość/wysokość: 187 cm/146 cm, bagażnik: sed 530/995, kmb 565/1680 

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Do wyboru dwie wersje nadwozia – sedan i kombi (Avant). Gamę uzupełnia uterenowiony Allroad. Do wyboru są 3 rodzaje zawieszenia: zwykłe, sportowe lub pneumatyczne. Popularnym wyposażeniem są elementy pakietu S-Line. Trudno znaleźć dwa identyczne egzemplarze, ponieważ większość konfigurowano indywidualnie.

Audi-A6-C7_3

Jeden z ostatnich modeli Audi z tak piękną, analogową deską rozdzielczą. Nowsze działają już na dotyk.

 

SILNIKI

Zwyczajni nabywcy szukają głównie 2-litrowych diesli (są ekonomiczne, wystarczająco mocne, dosyć trwałe i stosunkowo tanie w obsłudze). Osobom, które mają większy budżet i szukają przyjemności z jazdy polecamy 3-litrowego diesla biturbo 3.0 TDI 313 KM lub benzynowy silnik 3.0 V6 z kompresorem. Oba są bardzo mocne i jak na tę moc – niezawodne. Do żadnej z wersji benzynowych polecamy montażu instalacji LPG

AWARYJNOŚĆ

Na tle rywali A6 wypada nieźle, ale w tym segmencie nie ma już młodych aut niezawodnych i tanich w eksploatacji. Zwłaszcza, że większość aut ma już przebieg ponad 250 tys. km. 

KOSZTY

Typowy wydatek serwisowy użytkownika starego 3.0 TDI – ok. 10 tys. zł na rozrząd, wymianę oleju, regenerację turbo itp. Nie warto oszczędzać na kontroli przed zakupem.   

SYTUACJA RYNKOWA

Duża podaż. Starsze roczniki to głównie diesle. W grupie młodszych coraz więcej jest ofert benzynowych.

Audi-A6-C7_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Wszystkie silniki Audi A6 C7 mają bezpośredni wtrysk paliwa i tylko jeden (2.8 FSI) jest pozbawiony doładowania. 
  • Mijają lata, a Audi konsekwentnie montuje w tańszych wersjach bezstopniowe skrzynie multitronic. W C7 były dostępne z silnikami 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 2.0 TDI i 3.0 TDI.
  • Zniszczone klosze reflektorów nie muszą być śladem po wypadku. Pękały samoistnie.

CENY

50 000 zł – Sporo ofert, niestety prawie każda ma jakąś wadę – obcierki, wgniotki, jakieś element do malowania.
100 000 zł – Albo ładny S line z 2012 roku, albo „zwyczajny” 3-litrowy diesel z 2015 r. Bardzo duża podaż aut.
260 000 zł – Ekskluzywne wersje, luksusowo wyposażone, 3-litrowe diesle z 2018 r, z przebiegiem 20-50 tys. km. 

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.8 TFSI 2.0 TFSI 2.8 FSI 3.0 TFSI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 3.0 TDI 3.0 TDI 3.0 TDI
Pojemność skokowa 1798 cm³ 1984 cm³ 2773 cm³ 2995 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³ 2967 cm³ 2967 cm³ 2967 cm³
Zasilanie benz. turbo benz. turbo benzynowy benz. kompr. turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 180 KM 252 KM 204 KM 310 KM 136 KM 177 KM 190 KM 204 KM 245 KM 272 KM
Maks. moment obr. 320 Nm 370 Nm 280 Nm 440 Nm 350 Nm 380 Nm 400 Nm 450 Nm 580 Nm 580 Nm
Przysp. 0-100 km/h 7,9 s 6,7 s 8,1 s 5,5 s 10,3 s 8,7 s 7,7 s 7,0 s 6,1 s 5,5 s
Prędkość maks. 233 km/h 250 km/h 240 km/h 250 km/h 209 km/h 228 km/h 230 km/h 240 km/h 250 km/h 250 km/h
Średnie zuż. paliwa 5,9 l/100 km 6,7 l/100 km 8,0 l/100 km 8,2 l/100 km 4,9 l/100 km 4,9 l/100 km 5,0 l/100 km 5,7 l/100 km 5,9 l/100 km 5,1 l/100 km

HISTORIA MODELU

2011 premiera Audi A6 C7
2012 uterenowiona wersja Allroad oraz sportowe A6 S6
2013 debiut wersji specjalnej RS6
2014 z gamy znika 2.8 FSI, wchodzi 1.8 TFSI. Pod koniec roku lifting wizualny
2015 RS6 Performance (605 KM)
2018 kolejna generacja modelu

Audi-A6-C8_4

Audi A6 C8

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Hałas rozrządu w 3.0 TDI V6
    Rozrząd wytrzymuje 200-300 tys. km, później się rozciąga 
    Koszt naprawy: ponad 5 tys. zł
  • Usterki skrzyni S tronic
    Pojawia się szarpanie, które może być objawem zużytych koszy sprzęgłowych. 
    Koszt naprawy: ponad 6 tys. zł 
  • Awarie zawieszenia pneumatycznego
    czasem psują się czujniki poziomowania pojazdu. Rzadziej – kompresor.
    Koszt naprawy: od 3 tys. zł w górę

Inne usterki: 

  • nie działa elektryczny „ręczny”
  • nie wysuwa się ekran centralny
  • nie da się zamknąć wlewu paliwa

ZALETY I WADY 

+ Bardzo dobre osiągi większości wersji.
+ Wysoka jakość wykonania i trwałość ogólna.
+ Prestiżowy charakter. Auto wciąż robi wrażenie.

- Wysokie koszty utrzymania. 
- Popularność wśród złodziei. 
- Ogromne ryzyko kupna auta powypadkowego z mocno zaniżonym przebiegiem.

WARTO KUPIĆ 

Polecamy wszystkie diesle. Wersja 2.0 TDI jest optymalna. 3.0 TDI – daje dużą przyjemność z jazdy.

UWAŻAJ NA 

Wersje benzynowe z instalacjami gazowymi. Wszystkie silniki mają bezpośredni wtrysk paliwa.

NASZA OCENA

Funkcjonalność 5/6
Gama silników 6/6
Niezawodność 4/6
Koszty 3/6

SUMA 18/24 pkt

Czytaj także