Wbrew pozorom to nie jest droższy bliźniak VW Tiguana. Q5 jest samochodem wyższej klasy z innym układem napędowym.
W przeciwieństwie do Volkswagena Tiguana, Audi Q5 ma silnik umieszczony wzdłużnie i (najczęściej) stały napęd quattro, a nie tani system Haldex. Jego jedynym bliźniakiem technicznym jest Porsche Macan. Audi Q5 jest świetnie wykończone, dobrze zabezpieczone przed korozją i znakomicie się prowadzi.
Wszystkie silniki Q5 mają bezpośredni wtrysk paliwa. Odmiany benzynowe nie cieszą się zbyt dużym zainteresowaniem. Wersje TFSI wyprodukowane do 2011 r. mogą mieć problem z nadmiernym zużyciem oleju. Zastrzeżeń nie budzi natomiast topowy 3.2 V6 o mocy 270 KM. Jest paliwożerny, ale bardzo trwały. Większość nabywców wybiera diesle. 2.0 TDI CR ma wystarczające osiągi i akceptowalną trwałość. 3.0 V6 TDI mają świetne osiągi, ale jeśli ktoś trafi na egzemplarz ze zużytym rozrządem za wymianę zapłaci 8-10 tys. zł.
Główne problemy to zużycie rozrządów w 3.0 TDI, wyeksploatowane skrzynie S tronic i nadmierne zużycie oleju starych TFSI.
Samochód wciąż jest drogi w zakupie, a ceny serwisowania są adekwatne do jego wartości. Jedyny plus to szerokie zaplecze tańszych części używanych.
Auto jest bardzo popularne na rynku. Dominują sprowadzane wersje wysokoprężne z napędem quattro.
50 000 zł – Minimalne ceny używanych Q5. Trafiają się interesujące auta, tyle że mają spory przebieg.
80 000 zł – Największy wybór zadbanych aut jest w przedziale od 70 do 80 tys. zł. Dominują diesle 2.0 TDI quattro.
130 000 zł – Przepiękne auta z końcówki produkcji. Najczęściej wyposażone w pakiet sportowy S line.
SILNIK | 2.0 TFSI | 2.0 TFSI | 3.2 V6 FSI | 2.0 TDI | 2.0 TDI | 3.0 TDI |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1984 cm³ | 1984 cm³ | 3197 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ | 2967 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benz. turbo | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 180 KM | 211 KM | 270 KM | 143 KM | 170 KM | 240 KM |
Maks. moment obr. | 320 Nm | 350 Nm | 330 Nm | 320 Nm | 350 Nm | 500 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 8,5 s | 7,6 s | 6,9 s | 11,4 s | 9,9 s | 6,5 s |
Prędkość maks. | 210 km/h | 222 km/h | 234 km/h | 190 km/h | 204 km/h | 225 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 8,5 l/100 km | 8,3 l/100 km | 6,9 l/100 km | 6,5 l/100 km | 6,7 l/100 km | 7,5 l/100 km |
2008 - prezentacja modelu
2012 - modernizacja (paski LED w reflektorach) gamę uzupełniła odmiana hybrydowa, która może przejechać na napędzie elektrycznym ok. 3 km (z prędkością 60 km/h).
2016 - koniec produkcji, nowy model
+ Dobre właściwości jezdne.
+ Świetny napęd na cztery koła.
+ Oszczędne i dynamiczne diesle.
+ Niska utrata wartości.
- Wysokie ceny aut używanych.
- Brak taniego silnika benzynowego idealnego do LPG.
- Wysokie koszty napraw skrzyń S tronic.
Dwulitrowego diesla z napędem quattro i ręczną skrzynią biegów. To pod każdym względem optymalna konfiguracja.
Okazyjnie tanie 3.0 V6 TDI z rozrządem do wymiany. Nie polecamy także wersji TFSI z instalacją gazową.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 3/6
SUMA: 18/24 pkt