Właśnie ten model okazał się największym rywalem BMW X5. Wysokie koszty serwisowania rekompensuje komfortem.
Samochód wygląda monstrualnie, ale wnętrze nie jest już takie duże. Owszem – pasażerom miejsca nie zabraknie, jednak bagażnik jest realnie znacznie mniejszy niż oficjalnie deklaruje producent. Sprawdziliśmy, że zamiast katalogowych 775 lma tylko 389 l. Auto nigdy nie było oferowane z „manualem”.
Stare Q7 w idealnym stanie? Jeśli takie auta są jeszcze na rynku, to chyba tylko w niechodliwych wersjach benzynowych. Niestety, są paliwożerne i ze względu na bezpośredni wtrysk paliwa niespecjalnie nadają się do zasilania LPG. Optymalny pod względem osiągów i rachunków na stacji benzynowej jest wysokoprężny 3.0 TDI V6. Jeszcze lepsze osiągi przy zachowaniu podobnej trwałości oferuje większy 4.2 TDI V6.
W silnikach 3.0 i 4.2 TDI V8 łańcuchowy rozrząd wytrzymuje ok. 250 tys. km. Wymiana to koszt ponad 8 tys. zł. Warto się także liczyć z koniecznością regeneracji pneumatyki zawieszenia.
Rachunki za serwis liczy się raczej w tysiącach złotych. „Dołożenie” 10-20 tys. zł do auta za 30 tys. zł nie powinno nikogo dziwić. Bardzo droga jest robocizna.
W ogłoszeniach dominują sprowadzane wersje 3.0 TDI oraz 4.2 TDI. Sporo aut ma sportowy pakiet stylizacji S line.
30 000 zł – Większość tanich Q7 przejechało ponad 400 tys. km i wymaga kosztownych napraw.
50 000 zł – Realne szanse na zakup auta w dobrym stanie daje budżet 50-60 tys. zł plus... 10 tys. zł na serwis.
130 000 zł – Auta z końcówki produkcji wciąż są bardzo drogie. Zwłaszcza wersje S line.
SILNIK | 3.6 FSI | 4.2 FSI | 3.0 TDI | 4.2 TDI | 6.0 TDI |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 3597 cm³ | 4163 cm³ | 2967 cm³ | 4134 cm³ | 5934 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 280 KM | 350 KM | 240 KM | 340 KM | 500 KM |
Maks. moment obr. | 350 Nm | 440 Nm | 550 Nm | 760 Nm | 1000 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 8,5 s | 7,4 s | 8,5 s | 6,4 s | 5‚5 s |
Prędkość maks. | 225 km/h | 244 km/h | 210 km/h | 240 km/h | 250 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 12,1 l/100 km | 12,7 l/100 km | 9,1 l/100 km | 9,9 l/100 km | 11‚3 l/100 km |
2005 - debiut Audi Q7
2007 - turbodiesel 4.2 V8 TDI
2008 - turbodiesel 6.0 V12 TDI
2009 - modernizacja modelu – cechą charakterystyczną jest atrapa chłodnicy z pionowymi żeberkami
2015 - nowa generacja modelu
+ Świetne osiągi.
+ Bardzo bogate wyposażenie.
+ Bardzo wysoki komfort jazdy.
+ Skuteczne zabezpieczenie przed korozją.
- Wysokie koszty serwisowania.
- Auta są drogie i mają wysoki spadek wartości.
3.0 TDI V6 to wybór optymalny. Jeśli ktoś ma większy budżet może zaryzykować zakup mocniejszego 4.2 V8.
Auta z LPG. Montaż instalacji do wersji z bezpośrednim wtryskiem rodzi wiele problemów i często jest powodem sprzedaży.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 2/6
SUMA: 16/24 pkt