Najlepszym wyborem są diesle. Taki wniosek nasuwa się po zapoznaniu się z usterkami wersji benzynowych.
Tradycyjnie dwie wersje długości nadwozia. Dodatkowe 14 cm ekstra jest przeznaczone w całości dla pasażerów kanapy. Wyposażenie seryjne i opcjonalne robi wrażenie nawet dzisiaj. Przykłady to noktowizor, system kamer 360 stopni i aktywny tempomat z funkcją stop&go.
Jedyna względnie bezpieczna wersja benzynowa to podstawowa 730i/Li. Akceptowalne są także popularne odmiany 740i z podwójnym doładowaniem. Prestiżowy V8 z 750i jest dla odmiany daleki od doskonałości – wiele egzemplarzy już się zatarło. Trudno w to uwierzyć, ale najmniej problemów sprawiają diesle. Klasą samą dla siebie jest rzędowy 6-cylindrowiec napędzający modele 730d, 740d i 750d (poszczególne wersje różnią się mocą i liczbą turbosprężarek).
Do liftingu było tragicznie. Wszystkie wersje benzynowe cierpiały z powodu „lejących” wtrysków. Na rynku nie brak aut z drugim czy trzecim silnikiem. Trzylitrowe diesle na tym tle są wzorem trwałości.
Wysokie ceny zakupu, bardzo wysokie koszty serwisowania. Kluczem do sukcesu jest znalezienie dobrego mechanika, który będzie w stanie trafnie diagnozować usterki.
Ceny są wysokie. To wciąż topowa limuzyna z Bawarii – marzenie wielu kierowców. Zdecydowana przewaga diesli.
55 000 zł – Wiele się nie zmieniło. Wstęp do klubu posiadaczy kosztuje 55-60 tys. zł. Będą to auta w przeciętnym stanie.
120 000 zł – W tej grupie panuje największy obrót. Spora podaż aut, także tych krajowych z pełną fakturą VAT.
200 000 zł – Nowa seria G11 podbija rynek wtórny i obniża ceny serii F01. W ubiegłym roku auta były o ok. 20 tys. zł droższe.
SILNIK | 740i | 750i | 760i | 730d | 730d | 740d | 750d |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 2979 cm³ | 4395 cm³ | 5972 cm³ | 2993 cm³ | 2993 cm³ | 2993 cm³ | 2993 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benz. biturbo | benz. biturbo | turbodiesel | turbodiesel | diesel biturbo | diesel triturbo |
Moc maks. | 320 KM | 408 KM | 544 KM | 245 KM | 258 KM | 306 KM | 381 KM |
Maks. moment obr. | 450 Nm | 600 Nm | 750 Nm | 540 Nm | 560 Nm | 600 Nm | 740 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 5,7 s | 5,2 s | 4,6 s | 7,2 s | 6,1 s | 6,0 s | 4,9 s |
Prędkość maks. | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 245 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 7,9 l/100 km | 11,4 l/100 km | 12,9 l/100 km | 6,8 l/100 km | 6,0 l/100 km | 6,8 l/100 km | 6,4 l/100 km |
2008 - prezentacja typoszeregu F01
2009 - xDrive, silnik V12 biturbo
2010 - prezentacja hybrydowej odmiany ActiveHybrid 7 (typoszereg F04).
2012 - lifting, poprawione silniki benzynowe, 8-biegowy automat
2015 - debiutuje BMW serii 7 G1
+ Świetne właściwości jezdne.
+ Urzekający komfort jazdy i doskonałe wyciszenie.
+ Odporne na zużycie wnętrze.
- Opinia o modelu podnosi spadek wartości.
- Gigantyczne koszty utrzymania.
- Szerokie spektrum możliwych usterek.
Diesla z udokumentowanym przebiegiem (740d uchodzą za najtrwalsze) lub poliftowe benzynowe 3.0 R6.
Auta z benzynowymi silnikami sprzed liftingu i xDrive. Ich kompleksowa naprawa może pochłonąć kilkadziesiąt tysięcy.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 3/6
Koszty: 3/6
SUMA: 16/24 pkt