Ceny siódemek po liftingu startują od 27 tys. zł. Są lepszym wyborem od starszych, ponieważ mniej się psują.
Karoseria jest bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją. Bez zarzutu sprawuje się także opcjonalny system elektrycznego domykania drzwi. Oczywiście mówimy o autach w dobrym stanie, bo zmorą naszego rynku są byle jak odbudowane, powypadkowe wraki.
Bestseller to wysokoprężny silnik o pojemności trzech litrów. Na temat mocniejszej wersji 740d zdania są podzielone. To mocna jednostka ośmiocylindrowa, wyposażona w dwie turbosprężarki. Jeśli ktoś ma odpowiedni budżet, powinien dopłacić do poliftingowej wersji 745d – okazuje się mniej awaryjna. W gamie silników benzynowych najekonomiczniejszą propozycją jest ten w 730i. Nie gwarantuje dobrych osiągów, ale da się go w miarę tanio naprawiać. Wersje V8 imponują osiągami i kulturą pracy, ale koszty ich ewentualnego remontu zwalają z nóg. Flagowa jednostka z modelu 760i V12 to już propozycja wyłącznie dla koneserów
To nie jest najtrwalsze BMW.
Jeśli komuś wydaje się, że bazując na zamiennikach będzie serwisował E65 za grosze, jest w błędzie. Przykład – wymiana zużytych wahaczy z regulacją geometrii – 3000 zł.
Na rynku wtórnym z dwukrotną przewagą dominują diesle. Najniższą utratą wartości szczycą się polecane 730d.
15 000 zł – Motoryzacyjna loteria. „Skarbonki” i niezłe, stare auta oferowane przez zdesperowanych sprzedawców.
30 000 zł – Strefa, w której zaczynają się egzemplarze po liftingu. Jeśli ktoś szuka serii 7 – to właśnie optymalny budżet.
70 000 zł – Wierzchołek ofert opisywanej serii E65. Jednocześnie sporo ogłoszeń dotyczących nowszego modelu.
SILNIK | 730i/R6 | 735i/V8 | 740i/V8 | 745i/V8 | 760i/V12 | 730d/R6 | 730d/R6 | 740d/V8 | 745d/V8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 2979 cm³ | 3600 cm³ | 4000 cm³ | 4398 cm³ | 5972 cm³ | 2993 cm³ | 2993 cm³ | 3901 cm³ | 4423 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 231 KM | 272 KM | 306 KM | 333 KM | 445 KM | 218 KM | 231 KM | 258 KM | 300 KM |
Maks. moment obr. | 300 Nm | 360 Nm | 390 Nm | 450 Nm | 600 Nm | 500 Nm | 520 Nm | 600 Nm | 700 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 8,1 s | 7,5 s | 6,8 s | 6,3 s | 5,9 s | 8,0 s | 7,8 s | 7,4 s | 6,8 s |
Prędkość maks. | 237 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 235 km/h | 238 km/h | 250 km/h | 250 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 10,7 l/100 km | 11,2 l/100 km | 11,3 l/100 km | 11,4 l/100 km | 13,6 l/100 km | 8,5 l/100 km | 8,2 l/100 km | 9,7 l/100 km | 9,5 l/100 km |
2001 - prezentacja opisywanego modelu serii 7 (E65)
2002 - do gamy dołącza wersja przedłużona (E66); uzupełnienie gamy silnikowej o jednostkę V12
2005 - modernizacja modelu (fot. poniżej)
2008 - nowa generacja
+ Atrakcyjny wygląd i najwyższy poziom bezpieczeństwa dla pasażerów
+ Komfort jazdy
+ Kompletne wyposażenie
+ Szeroka gama mocnych silników
- Wysokie koszty obsługi serwisowej
- Olbrzymia podaż aut odbudowanych po wypadku
Zależy do czego. Bogatym pasjonatom polecamy 760 V12. Do jazdy codziennej optymalnym wyborem będą 730d lub 745d.
Wszystkie benzynowe wersje V8 – należą do grupy wysokiego ryzyka. Przestrzegamy też przed autami po wypadkach.
Funkcjonalność: 3/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 3/6
Koszty: 3/6
SUMA: 15/24 pkt