Wygląda niepozornie, ale to idealny samochód dla małej rodziny. Diesel z napędem na tył to sensowna opcja.
X1 ma całkiem ustawny bagażnik i tylną kanapę, na której zmieści się trójka pasażerów (bez głęboko profilowanych oparć, choć tunel na wał jest spory). Wzorowe zabezpieczenie antykorozyjne, ale tylko przeciętną jakość montażu.
Dominują 4-cylindrowe diesle. Przed zakupem trzeba się upewnić, że mają sprawny rozrząd. Jeśli nie, warto wynegocjować obniżkę ceny o 3-4 tys. zł, bo tyle trzeba będzie zostawić u mechanika. Odmiany benzynowe wcale nie są mniej awaryjne. Także mają problemy z rozrządem, a żadna z nich nie nadaje się do taniej przeróbki na LPG, bo wszystkie mają wtrysk bezpośredni (instalacje do takich aut kosztują od 8 do 10 tys. zł).
Najgorsze są auta po flotach serwisowane w trybie long-life. Pozostałe wcale nie są takie złe, pod warunkiem, że kupujący zada sobie trud poszukiwania zadbanego egzemplarza.
X1 wolno traci na wartości. W grupie aut z końca produkcji są takie, które były do końca serwisowane w ASO w ramach pakietu serwisowego BMW. To rynkowe okazje.
BMW X1 praktycznie nie występuje w wersjach z silnikami benzynowymi – stanowią zaledwie 8 proc. ogłoszeń. Dominują samochody z bogatym wyposażeniem. Wersje 4x2 i 4x4 mają 50%-owy udział.
35 000 zł – Od ubiegłego roku wiele się nie zmieniło. X1 to auto, które trzyma ceny i jest poszukiwane w ogłoszeniach.
50 000 zł – 40-60 tys. zł. to odpowiedni budżet na zakup zadbanego egzemplarza z dieslem i pewną historią.
80 000 zł – 80 tys. zł za auto z 2015 r. to nie jest tak dużo. Nowa generacja w salonie kosztuje prawie 120 tys. zł.
SILNIK | 2.0 (18i) | 2.0 (28i FL) | 3.0 (25i) | 3.0 (28i) | 2.0 (18d) | 2.0 (20d) | 2.0 (23d) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1995 cm³ | 1997 cm³ | 2996 cm³ | 2996 cm³ | 1995 cm³ | 1995 cm³ | 1995 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benz. turbo | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | diesel biturbo |
Moc maks. | 150 KM | 245 KM | 218 KM | 258 KM | 143 KM | 177 KM | 204 KM |
Maks. moment obr. | 200 Nm | 350 Nm | 280 Nm | 310 Nm | 320 Nm | 350 Nm | 400 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 9‚7 s | 6,1 s | 7,9 s | 6,8 s | 10,1 s | 8,4 s | 7,3 s |
Prędkość maks. | 202 km/h | 240 km/h | 223 km/h | 230 km/h | 195 km/h | 213 km/h | 223 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 8,2 l/100 km | 7,9 l/100 km | 9,3 l/100 km | 9,4 l/100 km | 5,7 l/100 km | 5,8 l/100 km | 6,0 l/100 km |
2008 - premiera na salonie w Paryżu
2009 - pierwsze dostawy do klientów
2011 - debiut odmiany X1 sDrive20d EfficientDynamics (napęd tylko na tył)
2012 - facelifting: nowe światła, zderzaki i lusterka, w kabinie subtelne zmiany
2015 - prezentacja następcy X1 F48
+ Świetne właściwości jezdne.
+ Funkcjonalne nadwozie.
+ Niskie spalanie diesli.
- Mało miejsca na tylnej kanapie (zwłaszcza na środku), skromny bagażnik.
- Twarde zawieszenie.
- Stuki i trzaski we wnętrzu. Nic poważnego, ale w tej klasie irytują.
Żadna wersja nie gwarantuje bezawaryjnej, taniej eksploatacji. Polecamy auta z wiarygodną historią serwisową.
Auta w których „coś stuka”. Na ogół to łańcuchowy rozrząd. Sprzedawcy zwykle bagatelizują temat.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 4/6
SUMA: 17/24 pkt