Atrakcyjny wygląd, przystępne ceny i oszczędne diesle kuszą. Problemem może być stan układu napędowego na cztery koła.
Zwarte nadwozie kryje zaskakująco przestronne wnętrze. Pod podłogą kufra nie ma wnęki na koło zapasowe, co komplikuje montaż instalacji gazowej.
Największym zainteresowaniem cieszą się wersje wysokoprężne. Wśród nich najlepszą opinię ma trzylitrowa, rzędowa, „6-cylindrówka”. Do wyboru są trzy generacje tej jednostki – 204-konna (2003-2004), 218-konna (2004-2010), oraz 286-konna (2006-2010), seryjnie 6-zakresowy automat). Jeśli chodzi o diesle dwulitrowe: w latach 2004-2007 stosowano starszą, całkiem udaną konstrukcję M47. Nowsza – N47 pracuje ciszej, ma lepsze osiągi i zużywa mniej paliwa, ale ma problemy z trwałością rozrządu, który na dodatek jest umieszczony od strony skrzyni biegów. Jeśli mamy polecić jakieś wersje benzynowe – sugerujemy te starsze, produkowane do 2006 r.
Najsłabszym punktem jest napęd xDrive. Niestety przebiegi i zaniedbywanie wymian oleju dają się już we znaki skrzyniom rozdzielczym.
Zamienników i części używanych nie brakuje, a serwisy mają sposoby na radzenie sobie z typowymi przypadłościami modelu. Na wyjątkowo tanie naprawy lepiej jednak nie liczyć.
Znacznie łatwiej o używany egzemplarz w dobrym stanie niż np. w przypadku X5. W ofercie dominują diesle.
15 000 zł – Najtańsze X3 wyglądają ładnie i kuszą. Takich aut nie wolno kupować bez konsultacji z mechanikiem.
25 000 zł – Optymalny budżet na zakup X3 wydaje się przystępny, ale pamiętajmy, że chodzi o auta w wieku 15-17 lat.
45 000 zł – Lepiej kupić X3 I w idealnym stanie niż okazyjne X3 II. Zwłaszcza jeśli ktoś chce jeździć i nie dokładać.
SILNIK | 2.0i | 2.5i | 2.5si | 3.0i | 3.0si | 2.0d | 2.0d | 3.0d | 3.0sd |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1995 cm³ | 2494 cm³ | 2497 cm³ | 2979 cm³ | 2996 cm³ | 1995 cm³ | 1995 cm³ | 2993 cm³ | 2993 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | diesel biturbo |
Moc maks. | 150 KM | 192 KM | 218 KM | 231 KM | 272 KM | 150 KM | 177 KM | 204 KM | 286 KM |
Maks. moment obr. | 200 Nm | 245 Nm | 250 Nm | 300 Nm | 315 Nm | 330 Nm | 350 Nm | 410 Nm | 580 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 11,5 s | 8,9 s | 8,5 s | 7,8 s | 7,2 s | 10,2 s | 8,9 s | 7,9 s | 6,6 s |
Prędkość maks. | 198 km/h | 208 km/h | 221 km/h | 224 km/h | 232 km/h | 198 km/h | 206 km/h | 218 km/h | 248 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 9,2 l/100 km | 11,0 l/100 km | 9,9 l/100 km | 11,5 l/100 km | 10,1 l/100 km | 6,9 l/100 km | 7,2 l/100 km | 8,4 l/100 km | 8,7 l/100 km |
2003 - debiut BMW X3
2006 - modernizacja, samochody po niej najłatwiej rozpoznać po lakierowanych górnych częściach zderzaków
2007 - wprowadzenie diesli N47 z problematycznym łańcuchem rozrządu
2010 - debiut BMW X3 F25
+ Paleta udanych silników benzynowych oraz świetne 6-cylindrowe diesle.
+ Skuteczny napęd na cztery koła.
+ Praktyczne i odporne na korozję nadwozie.
- Ryzyko kosztownych usterek automatycznych skrzyń, napędu xDrive oraz diesli N47.
- Przeciętna trwałość skrzyń biegów.
- Kondycja tanich egzemplarzy.
WARTO KUPIĆ
Bogato wyposażone X3 z 3-litrowym dieslem, które będzie przyjemne w eksploatacji i łatwe do sprzedania.
Najtańsze egzemplarze z dieslem 2.0 N47 (wymagają doinwestowania) lub benzynowym silnikiem 2.0 (jest zbyt słaby).
Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 3/6
Koszty: 4/6
SUMA: 18/24 pkt