Wygląda nowocześniej od poprzednika. Zostało także unowocześnione technicznie. F25 wciąż kosztuje fortunę.
Druga generacja X3 jest dłuższa od poprzedniej o 8 cm. To jeden z najprzestronniejszych SUV-ów tej klasy na rynku. „Kropką nad i” jest już tradycyjnie pakowny bagażnik (550 l). Można z niego wygodnie korzystać dzięki temu, że tylna kanapa dzieli się aż w trzech częściach – 40/20/40. Lifting z 2014 roku jest tak dyskretny, że nie powoduje wzrostu cen w notowaniach aut używanych.
Podstawowym dieslem jest optymalna dwulitrówka o mocy 184 KM. Polecamy ją, ale jednocześnie ostrzegamy przed problemami z rozrządem (koszt wymiany to 4-5 tys. zł). Dwa lata po premierze producent dołączył do gamy słabszą wersję o mocy 143 KM z napędem na tylne koła (dzięki temu jest tańsza w eksploatacji). Bardzo dobre, choć bez porównania droższe w zakupie są 6-cylindrowe diesle 3-litrowe (258 i 313 KM). Osobom, które szukają wersji benzynowej, polecamy wolnossący silnik 3.0/258 KM, który występuje jako 28i.
X3 jest samochodem żywotnym, niestety – jednocześnie awaryjnym.
BMW X3 jest drogie w zakupie i w naprawach. Serwisowanie warto zlecać warsztatom wyspecjalizowanym w BMW.
W ogłoszeniach widać rosnący udział wersji benzynowych. Z miażdżącą przewagą dominują automaty.
50 000 zł – BMW X3 F25 to najdroższa propozycja w tym segmencie rynkowym. Najtańsze są auta z USA.
80 000 zł – Auta z polskich salonów kosztują ok. 30 tys. zł więcej od najtańszych egzemplarzy na rynku.
160 000 zł – Auta z końcówki produkcji, z przebiegiem niższym niż 100 tys. km. Sporo wersji benzynowych.
SILNIK | 2.0 (20i) | 3.0 (28i) | 3.0 (35i) | 2.0 (18d) | 2.0 (20d) | 3.0 (30d) | 3.0 (35d) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1997 cm³ | 2996 cm³ | 2979 cm³ | 1995 cm³ | 1995 cm³ | 2993 cm³ | 2993 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benzynowy | benz. biturbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | diesel biturbo |
Moc maks. | 184 KM | 258 KM | 306 KM | 143 KM | 184 KM | 258 KM | 313 KM |
Maks. moment obr. | 270 Nm | 310 Nm | 400 Nm | 360 Nm | 380 Nm | 560 Nm | 630 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 8,2 s | 6,9 s | 5,7 s | 9,9 s | 8,5 s | 6,2 s | 5,8 s |
Prędkość maks. | 210 km/h | 230 km/h | 245 km/h | 195 km/h | 210 km/h | 230 km/h | 244 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 7,0 l/100 km | 9,0 l/100 km | 8,8 l/100 km | 5,1 l/100 km | 5,6 l/100 km | 6,0 l/100 km | 6,1 l/100 km |
2010 - premiera BMW X3 F25
2011 - podwójnie doładowany diesel xDrive35d
2012 - odświeżenie palety silników
2014 - face lifting, obejmujący m.in. pas przedni i lampy, wprowadzenie nowych diesli 2.0
2017 - debiutuje zbudowane na platformie CLAR BMW X3 G01
+ Bardzo bogate wyposażenie niemal wszystkich egzemplarzy.
+ Łatwo o X3 z polskiego salonu z pełną historią serwisową.
+ Komfort i bezpieczeństwo jazdy.
- Wyśrubowane ceny używanych egzemplarzy.
- Zaskakująco długa lista możliwych usterek.
- Znaczne ryzyko kradzieży.
BMW oferowało przystępne cenowo pakiety serwisowe, co sprawia, że łatwo o egzemplarz obsługiwany wyłącznie w ASO.
„Okazje”, szczególnie sprowadzone z USA oraz na auta bez „przedzakupowej” kontroli łańcucha rozrządu.
Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 3/6
Koszty: 3/6
SUMA: 17/24 pkt