X5 E70 to dla wielu nabywców SUV marzeń. Wraz z nieuchronnym spadkiem cen stają się one coraz bardziej realne.
X5 E70 doskonale sprawdza się w roli samochodu rodzinnego. Auto występuje w jednej wersji nadwozia, ale wybrane egzemplarze mają dodatkowe dwa rozkładane miejsca w bagażniku.
Najchętniej wybierane wersje to trzylitrowy, 6-cylindrowy turbodiesel lub jego mocniejsza odmiana z podwójnym doładowaniem. W latach 2007-2010 pierwsza opcja nazywała się 3.0d, a druga – 3.0sd. Po 2010 r. bazową nazwano 30d a mocniejsze – 35d i 40d. Ciekawostka: sportowe X5 M50d ma pod maską także tę 3-litrową jednostkę, tyle że potrójne doładowaną o mocy 381 KM. Wśród silników benzynowych najpopularniejsze są wolnossące 3.0 i 4.8 (do 2010 r.). Turbodoładowane 3.0 (oznaczane 35i) oraz 4.4 (50i) wciąż są rzadkie. Wisienką na torcie jest 555-konna wersja X5 M.
Z rezerwą należy podchodzić do jednostek benzynowych. W zależności od wersji mają problemy z rozrządem lub z nadmiernym zużyciem oleju.
Sprawa względna. Części są łatwo dostępne. Kosztują więcej niż do popularnych aut, ale ich ceny nie powodują już takiego szoku, jak w przypadku Porsche Cayenne.
Ceny identycznych aut różnią się nawet o 30 tys. zł. Wynika to z różnic w wyposażeniu i historii serwisowej.
45 000 zł – Można się łudzić, że X5 II kupi się jeszcze taniej. Niestety większość okazji ma mankamenty techniczne.
60 000 zł – Realny budżet na znalezienie egzemplarza w przyzwoitym stanie (niekoniecznie bezwypadkowego).
150 000 zł – Najdroższe egzemplarze nie taniej ponieważ to zwykle wersje dla miłośników marki, np. seria M.
SILNIK | 3.0i | 3.0 (35i) | 4.4 V8 (50i) | 4.8i V8 | 3.0d | 3.0 (30d) | 3.0 (35d) | 3.0 (40d) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 2996 cm³ | 2979 cm³ | 4395 cm³ | 4799 cm³ | 2993 cm³ | 2993 cm³ | 2993 cm³ | 2993 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benz. biturbo | benz. biturbo | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | diesel biturbo | diesel biturbo |
Moc maks. | 272 KM | 306 KM | 408 KM | 355 KM | 235 KM | 245 KM | 286 KM | 306 KM |
Maks. moment obr. | 315 Nm | 400 Nm | 600 Nm | 475 Nm | 520 Nm | 540 Nm | 580 Nm | 600 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 8,1 s | 6,8 s | 5,5 s | 6,5 s | 8,1 s | 7,6 s | 7,0 s | 6,6 s |
Prędkość maks. | 210 km/h | 240 km/h | 250 km/h | 240 km/h | 210 km/h | 222 km/h | 235 km/h | 236 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 10,2 l/100 km | 10,1 l/100 km | 12,5 l/100 km | 12,0 l/100 km | 8,1 l/100 km | 7,4 l/100 km | 8,3 l/100 km | 7,5 l/100 km |
2006 - debiutuje BMW X5 E70
2007 - rozpoczęcie sprzedaży w Europie
2009 - wprowadzenie X5 M (555 KM)
2010 - modernizacja, obejmująca nowy przód nadwozia i paletę silników
2012 - debiut diesla M50d (381 KM)
2013 - prezentacja BMW X5 F15
+ Bardzo precyzyjne prowadzenie jak na samochód typu SUV.
+ Bogate wyposażenie większości aut.
+ Szeroka oferta zamienników.
+ Mocne, trwale i oszczędne diesle.
- Wysokie koszty zakupu i utrzymania.
- Zawodna skrzynia rozdzielcza xDrive.
- Problematyczne benzynowe silniki V8.
X5 II ma już swoje lata, ale absolutnie po nim tego nie widać. Polecamy mocnego, 3-litrowego diesla.
„Okazje”, które często wymagają drogich napraw. Samochody z USA – niemal wszystkie były już rozbite.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 2/6
SUMA: 17/24 pkt