Popularność X6 jest najlepszym dowodem na to, że nabywcom SUV-ów nie zależy na ich funkcjonalności.
BMW X6 bazuje na popularnym modelu X5. Główne różnice to inna stylizacja, wynikająca z niej ograniczona funkcjonalność, sztywniejsze zawieszenie i aktywny dyferencjał. Ta szalona koncepcja nie zrewolucjonizowała rynku, ale przyjęła się na tyle dobrze (poziom 15-20 tys. szt. rocznie), że doczekała się następcy. Używane auta są poszukiwane i trzymają wysokie ceny.
Paleta dostępnych jednostek napędowych pokrywa się z montowanymi w X5, z tym, że wyeliminowano z niej najsłabsze wersje. Z resztą – i tak by się nie sprzedawały, ponieważ nabywcy odwiedzający salony nie szczędzili gotówki na dodatkowe wyposażenia. Najlepszym rozwiązaniem na rynku wtórnym są wersje wysokoprężne. Różnica pomiędzy 30d, 35d, 40d i 50d polega na liczbie turbosprężarek.
X6 jest technicznym bliźniakiem X5, więc należy spodziewać się podobnych problemów. Usportowiony charakter modelu zachęca do ostrzejszej jazdy, która przyspiesza zużycie opon, hamulców czy elementów zawieszenia.
Za X6 płaci się więcej niż za X5. Ale to wyłącznie koszt prestiżu.
Bardzo trudno znaleźć atrakcyjny samochód. Prawie każdy ma na swoim koncie wypadek.
62 000 zł – X6 są droższe niż X5. Powody: brak słabych silników bogate wyposażenie i atrakcyjniejszy wygląd.
80 000 zł – Na ładny egzemplarz trzeba przygotować 70-90 tys. zł. Aż trudno uwierzyć, że będzie to 10-latek.
140 000 zł – Dobrze utrzymane oraz wyposażone X6 z małymi przebiegami, często z końca produkcji; w tym X6 M oraz M50d.
SILNIK | 3.0 (35i) | 4.4 V8 (50i) | 4.4 V8 (X6 M) | ActiveHybrid X6 | 3.0 (30d) | 3.0 (30d) | 3.0 (35d) | 3.0 (40d) | 3.0 (M50d) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 2979 cm³ | 4395 cm³ | 4395 cm³ | 4395 cm³ | 2993 cm³ | 2993 cm³ | 2993 cm³ | 2993 cm³ | 2993 cm³ |
Zasilanie | benz. biturbo | benz. biturbo | benz. biturbo | benz. biturbo | turbodiesel | turbodiesel | diesel biturbo | diesel biturbo | diesel triturbo |
Moc maks. | 306 KM | 408 KM | 555 KM | 485 KM | 235 KM | 245 KM | 286 KM | 306 KM | 381 KM |
Maks. moment obr. | 400 Nm | 600 Nm | 680 Nm | 780 Nm | 520 Nm | 540 Nm | 580 Nm | 600 Nm | 740 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 6,7 s | 5,4 s | 4,7 s | 5,6 s | 8,0 s | 7,5 s | 6,9 s | 6,5 s | 5,3 s |
Prędkość maks. | 240 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 236 km/h | 210 km/h | 222 km/h | 236 km/h | 236 km/h | 250 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 10,1 l/100 km | 12,5 l/100 km | 13,9 l/100 km | 9,9 l/100 km | 8,2 l/100 km | 7,4 l/100 km | 8,3 l/100 km | 7,5 l/100 km | 7,7 l/100 km |
2008 - prezentacja BMW X6
2009 - debiut X6 M oraz X6 Active Hybrid (E72)
2010 - 8-biegowe automaty, odświeżenie palety jednostek napędowych
2012 - delikatny face lifting, w ofercie X6 M50d z potrójnie doładowanym dieslem
2014 - wprowadzenie BMW X6 F16
+ Doskonałe prowadzenie.
+ X6 długo się nie zestarzeje wizualnie.
+ Szeroka gama silników benzynowych i wysokoprężnych.
+ Duże zaplecze tanich części zamiennych.
- Ograniczona funkcjonalność i przestronność.
- Koszty zakupu i serwisu.
- Trwałość napędu xDrive i silników V8.
Diesle nie są tanie w naprawach, ale i tak generują niższe koszty niż odmiany benzynowe.
Każde X6 to zakup wysokiego ryzyka. To jeden z nielicznych modeli, na które w dzisiejszych czasach można się „napalić”.
Funkcjonalność: 3/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 2/6
SUMA: 15/24 pkt