Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Chevrolet Orlando

Chevrolet Orlando

W czasach swojej świetności ten samochód był hitem. Wersje benzynowe z LPG sprzedawały się od ręki.

  • Lata produkcji: 2010-2018
  • Silniki: benz. 1.4-2.4 (140-176 KM), diesle 2.0 (130-163 KM)
  • Wersje: minivan
  • Długość/rozstaw osi: 465/276 cm, szerokość/wysokość: 184/164 cm, bagażnik: 101-1490 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

W Europie ten samochód był sprzedawany tylko do 2014 roku, co sprawia, że używanych aut jest niewiele. Szkoda, ponieważ Orlando to bardzo interesująca konstrukcja. Jest bezpośrednim rywalem Dacii Lodgy, jednak pod względem jakości wykonania, dbałości o detale i komfortu jazdy plasuje się o klasę wyżej. Ceny w salonach były na tyle atrakcyjne, że większość nabywców wybierała lepiej wyposażone wersje. Auta bez klimatyzacji praktycznie się nie trafiają.

Chevrolet-Orlando-I_3
Panel pod ekranem multimediów można odchylić. Pod nim kryje się praktyczny schowek.

SILNIKI

Orlando zadebiutowało jako dość mocny samochód. Początkowo gamę tworzyły dwie jednostki – benzynowa 1.8/141 KM i wysokoprężna 2.0 D (130-163 KM). Obie zapewniają niezłe osiągi (mocny diesel to prawie sportowiec) i nie sprawiają większych problemów serwisowych. W 2014 roku do palety dołączył świetny benzynowy 1.4 Turbo znany z Opla Astry. Ta jednostka dobrze nadaje się do LPG.

AWARYJNOŚĆ

Samochód nigdy nie był przesadnie awaryjny, jednak krótki okres oficjalnej sprzedaży zaowocował ograniczoną dostępnością części. To co pasuje z Opla można kupić od ręki. Na pozostałe części trzeba czekać.

KOSZTY

Kolejny model relatywnie tani w zakupie i niedrogi w eksploatacji.

SYTUACJA RYNKOWA

Ograniczona podaż aut, umiarkowany popyt. W ogłoszeniach dominują bogate wersje LT+ i LTZ.

Chevrolet-Orlando-I_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Samochód ma 7 miejsc. Tylne fotele chowają się w podłodze bagażnika, który wówczas ma pojemność 466 l.
  • Egzemplarze wyposażone w fabryczną instalację gazową mają wzmocnione gniazda zaworowe. Pozostałe gorzej wytrzymują eksploatację na tańszym paliwie.
  • Poziomy wyposażenia to LS, LT, LT+ i LTZ. Klimatyzację oferowano za dopłatą lub w seryjnie w wersjach LT i LTZ.

CENY

22 000 zł – Najtańsze, ale wcale nie najgorsze egzemplarze. Popyt jest niski a sprzedawcy obniżają ceny.
30 000 zł – Auta w bardzo ładnym stanie z lat 2012-2014. Bez większego problemu da się znaleźć krajowy egzemplarz.
45 000 zł – Górna granica cen używanych Orlando. W tej grupie aut można się naprawdę mocno targować.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.4 T 1.8 2.0 D 2.0 D
Pojemność skokowa 1362 cm³ 1796 cm³ 1998 cm³ 1998 cm³
Zasilanie benzynowy benzynowy turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 140 KM 141 KM 130 KM 163 KM
Maks. moment obr. 200 Nm 176 Nm 315 Nm 360 Nm
Przysp. 0-100 km/h 11,0 s 11,6 s 11,5 s 10,3 s
Prędkość maks. 200 km/h 195 km/h 185 km/h 195 km/h
Średnie zuż. paliwa 6,2 l/100 km 7,9 l/100 km 5,1 l/100 km 5,3 l/100 km

HISTORIA MODELU

2010 - światowa premiera modelu
2011 - premiera w Europie
2012 - lifting, nowe silniki 1.4 Turbo oraz 1.8 z fabryczną instalacją gazową (zestawy marki BRC były montowane w ASO).
2014 - Chevrolet wycofuje się z Europy
2018 - druga generacja modelu – nieoferowana w Europie

Chevrolet-Orlando-I_5
Wszystkie Orlando mają 7 miejsc.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Szybkie zużycie sprzęgła w dieslach
    To problem aut eksploatowanych w mieście. Przez pewien czas był kłopoty z dostępnością części – np. hydraulicznych wysprzęglików.
    Koszt wymiany sprzęgła: od 3000 zł
  • Problemy z filtrem cząstek
    Przed regeneracją zalecamy kontrolę stanu turbosprężarki i wtryskiwaczy: od 600 zł
  • Porysowane plastiki we wnętrzu
    Nie zawsze muszą świadczyć o dużym przebiegu. Czasem to ślad, że autem jeździły dzieci.
  • Problemy po montażu LPG
    Do LPG najlepiej nadają się silniki 1.8 z kodem KL7 ze wzmocnionymi gniazdami zaworowymi.

ZALETY I WADY

+ Funkcjonalne wnętrze.
+ Niezła jakość wykonania i interesujące wzornictwo.
+ Szeroka gama ciekawych wersji silnikowych w której każdy znajdzie coś dla siebie.

- Ograniczona podaż tanich części zamiennych poza ASO.

Chevrolet-Orlando-I_4
Turbodiesle Orlando zapewniają świetną dynamikę i bardzo oszczędnie obchodzą się z paliwem. Jeśli ktoś trafi na taki samochód z pewnej ręki powinien rozważyć zakup.

WARTO KUPIĆ

Auta z fabryczną instalacją LPG, benzynową odmianę 1.4 Turbo oraz diesla 2.0 D niezależnie od wersji mocy.

UWAŻAJ NA

Samochody w których ktoś domontował LPG oraz na wyeksploatowane do granic auta po taksówkach.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 5/6

SUMA: 20/24 pkt

Czytaj także