W czasach swojej świetności ten samochód był hitem. Wersje benzynowe z LPG sprzedawały się od ręki.
W Europie ten samochód był sprzedawany tylko do 2014 roku, co sprawia, że używanych aut jest niewiele. Szkoda, ponieważ Orlando to bardzo interesująca konstrukcja. Jest bezpośrednim rywalem Dacii Lodgy, jednak pod względem jakości wykonania, dbałości o detale i komfortu jazdy plasuje się o klasę wyżej. Ceny w salonach były na tyle atrakcyjne, że większość nabywców wybierała lepiej wyposażone wersje. Auta bez klimatyzacji praktycznie się nie trafiają.
Orlando zadebiutowało jako dość mocny samochód. Początkowo gamę tworzyły dwie jednostki – benzynowa 1.8/141 KM i wysokoprężna 2.0 D (130-163 KM). Obie zapewniają niezłe osiągi (mocny diesel to prawie sportowiec) i nie sprawiają większych problemów serwisowych. W 2014 roku do palety dołączył świetny benzynowy 1.4 Turbo znany z Opla Astry. Ta jednostka dobrze nadaje się do LPG.
Samochód nigdy nie był przesadnie awaryjny, jednak krótki okres oficjalnej sprzedaży zaowocował ograniczoną dostępnością części. To co pasuje z Opla można kupić od ręki. Na pozostałe części trzeba czekać.
Kolejny model relatywnie tani w zakupie i niedrogi w eksploatacji.
Ograniczona podaż aut, umiarkowany popyt. W ogłoszeniach dominują bogate wersje LT+ i LTZ.
22 000 zł – Najtańsze, ale wcale nie najgorsze egzemplarze. Popyt jest niski a sprzedawcy obniżają ceny.
30 000 zł – Auta w bardzo ładnym stanie z lat 2012-2014. Bez większego problemu da się znaleźć krajowy egzemplarz.
45 000 zł – Górna granica cen używanych Orlando. W tej grupie aut można się naprawdę mocno targować.
SILNIK | 1.4 T | 1.8 | 2.0 D | 2.0 D |
---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1362 cm³ | 1796 cm³ | 1998 cm³ | 1998 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 140 KM | 141 KM | 130 KM | 163 KM |
Maks. moment obr. | 200 Nm | 176 Nm | 315 Nm | 360 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 11,0 s | 11,6 s | 11,5 s | 10,3 s |
Prędkość maks. | 200 km/h | 195 km/h | 185 km/h | 195 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,2 l/100 km | 7,9 l/100 km | 5,1 l/100 km | 5,3 l/100 km |
2010 - światowa premiera modelu
2011 - premiera w Europie
2012 - lifting, nowe silniki 1.4 Turbo oraz 1.8 z fabryczną instalacją gazową (zestawy marki BRC były montowane w ASO).
2014 - Chevrolet wycofuje się z Europy
2018 - druga generacja modelu – nieoferowana w Europie
+ Funkcjonalne wnętrze.
+ Niezła jakość wykonania i interesujące wzornictwo.
+ Szeroka gama ciekawych wersji silnikowych w której każdy znajdzie coś dla siebie.
- Ograniczona podaż tanich części zamiennych poza ASO.
Auta z fabryczną instalacją LPG, benzynową odmianę 1.4 Turbo oraz diesla 2.0 D niezależnie od wersji mocy.
Samochody w których ktoś domontował LPG oraz na wyeksploatowane do granic auta po taksówkach.
Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 5/6
SUMA: 20/24 pkt