Efektowny i nieźle wyposażony samochód do miasta, który wyróżnia się korzystną relacją ceny zakupu do wieku.
Pod względem przestrzeni we wnętrzu i sposobu jego wykończenia druga odsłona C3 nie odstaje od droższych rywali z Niemiec czy Japonii. Wnętrza lepiej wyposażonych aut optycznie powiększa panoramiczna przednia szyba. Solidny montaż sprawia, że jeździe po nierównościach nie towarzyszą nieprzyjemne hałasy. Nadwozia i podwozia bezwypadkowych aut nie korodują.
Za najbezpieczniejszy wybór uchodzą dostępne do 2012 r. silniki benzynowe 1.4 (73 KM). Świetnie współpracują z instalacjami LPG i mają pasek rozrządu, a nie stosowany w nowszych silnikach VTi łańcuch. Udane są 3-cylindrowe jednostki 1.2 z rodziny PureTech (od 2012 r.), także wolnossące. Nie należy obawiać się diesli – bardzo trwałych, a zarazem oszczędnych. Polecamy 1.6 HDi. Bazowe 1.4 HDi są nieco za słabe do tego modelu.
Najwięcej zbędnych wydatków może wygenerować wymiana łańcucha rozrządu. Warto przemyśleć zakup C3 ze zautomatyzowaną skrzynią EGS/ETG. Jej dodatkowy osprzęt oznacza koszty i większe trudności w naprawie.
Duża baza zamienników, dostępność używanych części i relatywnie prosta konstrukcja trzymają wydatki serwisowe w ryzach.
Bardzo duży wybór – przeszło 500 aut. Zarówno krajowych z udokumentowanym przebiegiem, jak i sprowadzonych.
Zautomatyzowane, oznaczone EGS/ETG skrzynie to nie pełnowartościowe automaty, tylko ręczne skrzynie z siłownikami, które odpowiadają za zamiany biegów i obsługę sprzęgła.
12 000 zł – Nadające się do jazdy auta w stanie dalekim od idealnego. Można mieć też zastrzeżenia do wyposażenia.
20 000 zł – Budżet, który pozwala myśleć o bezwypadkowym C3 z polskiego salonu i udokumentowaną historią.
34 000 zł – Świetnie zachowane krajowe egzemplarze z minimalnymi przebiegami – nierzadko poniżej 50 tys. km.
SILNIK | 1.0 | 1.4 | 1.4 VTi | 1.6 VTi | 1.4 HDi | 1.6 e-HDi | 1.6 HDi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 999 cm³ | 1360 cm³ | 1397 cm³ | 1598 cm³ | 1397 cm³ | 1560 cm³ | 1560 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 68 KM | 73 KM | 95 KM | 120 KM | 68 KM | 92 KM | 112 KM |
Maks. moment obr. | 95 Nm | 118 Nm | 135 Nm | 160 Nm | 160 Nm | 230 Nm | 270 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 16,2 s | 14,2 s | 11,8 s | 9,9 s | 15,6 s | 12,2 s | 11,0 s |
Prędkość maks. | 163 km/h | 163 km/h | 184 km/h | 190 km/h | 163 km/h | 182 km/h | 190 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 4,3 l/100 km | 6,0 l/100 km | 5,8 l/100 km | 5,8 l/100 km | 4,0 l/100 km | 3,6 l/100 km | 4,5 l/100 km |
2009 - prezentacja drugiej odsłony Citroena C3
2010 - model debiutuje w polskich salonach
2013 - niewielki lifting – odświeżony pas przedni z większym grillem, diodowe światła do jazdy dziennej
2017 - zakończenie produkcji C3 II, pojawia się trzecia odsłona Citroena C3
+ Duże wnętrze i pakowny bagażnik.
+ Wysoki jak na klasę auta komfort jazdy.
+ Łatwo o C3 z krajowego salonu.
+ Dobra relacja ceny do wieku i wyposażenia.
- Ograniczone osiągi bazowych wersji.
- Problemy z rozrządem w silnikach 1.4/1.6 VTi.
- Benzynowe silniki VTi potrafią spalać też znaczne ilości oleju (ale nie jest to regułą).
Świeży egzemplarz z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM. Polecamy też diesla 1.6 HDi z udokumentowanym przebiegiem.
Benzynowe silniki 1.4/1.6 VTi. Diesle bez historii, ale z przebiegiem na poziomie ok. 170 tys. km. Realny na pewno jest większy.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 5/6
SUMA: 17/24 pkt