Miękkie zawieszenie, kanapowe fotele, przeciętne właściwości jezdne. Idealne auto dla flegmatyków, którzy cenią komfort.
Bazowa wersja (na zdjęciu) wygląda zgrabnie ale ma tylko 5 foteli. Wydłużona Grand to samochód 7-miejscowy. Trzeci „awaryjny” rząd chowa się „na płasko” w bagażniku. Mocno przeszklone wnętrze z olbrzymią przednią szybą zachodzącą na dach potęguje wrażenie przestrzeni. Ciekawostka – maska samochodu jest wykonana ze stopów lekkich, więc nie koroduje od odprysków kamieni.
W dzisiejszych czasach to nie zabrzmi dobrze, ale jeśli C4 Picasso, to najlepiej z dieslem pod maską. Wszystkie dostępne silniki wysokoprężne to sprawdzone i dość trwałe jednostki, których przypadłości są dobrze znane mechanikom. Najlepszym wyborem jest 2.0 HDi. 1.6 HDi ma niższą trwałość, jest bardziej podatny na wycieki oleju, ale także „da się z nim żyć”. Wersje benzynowe nie są zbyt udane. Starsze silniki 1.8/2.0 sporo palą (na szczęście dobrze współpracują z LPG), a nowsze 1.6 VTi i 1.6 THP mają problemy z trwałością łańcuchowych rozrządów.
Jedynym prawdziwym problemem są kaprysy zautomatyzowanych przekładni. Awarie silników VTi i THP są do opanowania.
Auto jest stosunkowo tanie w zakupie, a ceny części okazują się przystępne.
Z roku na rok ceny spadają. Zainteresowanie budzą wyłącznie bardzo zadbane egzemplarze, atrakcyjne wizualnie.
10 000 zł – Ceny samochodów tej klasy spadają. Najtańsze C4 Picasso można już kupić za ok. 10 tys. zł
20 000 zł – Idealny budżet na zakup ładnego egzemplarza to 20 tys. zł. Wersje wydłużone są odrobinę droższe.
30 000 zł – Najdroższe C4 Picasso w ogłoszeniach. Po zakupie trzeba się spodziewać sporej utraty wartości.
SILNIK | 1.6 VTi | 1.6 THP | 1.8 16V | 2.0 16V AT | 1.6 HDi | 1.6 HDi | 2.0 HDi | 2.0 HDi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1749 cm³ | 1997 cm³ | 1560 cm³ | 1560 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benz. turbo | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 120 KM | 156 KM | 125 KM | 143 KM | 110 KM | 112 KM | 138 KM | 150 KM |
Maks. moment obr. | 160 Nm | 240 Nm | 170 Nm | 200 Nm | 240 Nm | 270 Nm | 320 Nm | 340 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 13,3 s | 10,0 s | 11,7 s | 11,3 s | 13,7 s | 12,5 s | 11,6 s | 10,7 s |
Prędkość maks. | 186 km/h | 204 km/h | 185 km/h | 195 km/h | 180 km/h | 181 km/h | 195 km/h | 195 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 7,5 l/100 km | 7,3 l/100 km | 7,6 l/100 km | 8,0 l/100 km | 5,9 l/100 km | 5,2 l/100 km | 6,1 l/100 km | 5,8 l/100 km |
2006 - prezentacja C4 Picasso, następcy Xsary Picasso, która pozostaje jednak w ofercie na wybranych rynkach do 2013 r.
2007 - 7-osobowa odmiana Grand opcjonalnie (Exclusive) z pneumatyką tylnej osi
2009 - subtelny lifting, nowe wersje silnikowe
2013- debiut Citroena C4 Picasso II
+ Wygodne, przestronne i pomysłowo zaprojektowane wnętrze.
+ Wysoki komfort jazdy.
+ Ustawny bagażnik (mieści wózek).
- Usterkowe silniki benzynowe.
- Irytujące działanie zautomatyzowanej skrzyni biegów MCP.
- Drobne niedostatki w ergonomii.
Diesla 2.0 HDi, diesla 1.6 HDi lub, jeśli nie przeraża nas spalanie ok. 9 l/100 km, benzynowy 1.8 16V z ręczną skrzynią.
Auta ze skrzynią półautomatyczną oraz benzynowe 1.6 VTi oraz 1.6 THP bez dokumentacji wymiany rozrządu.
Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 5/6
SUMA: 19/24 pkt