Wiek działa na korzyść tego modelu. Ceny używanych egzemplarzy spadają, a chętnych na kompaktowego SUV-a z dieslem nie brakuje.
Klasyczny kompaktowy SUV Forda konkuruje m.in. z Nissanem Qashqaiem, Toyotą RAV4 czy VW Tiguanem. Ma na ich tle atrakcyjną cenę, a jakością wykonania, wyposażeniem i parametrami jest jak najbardziej porównywalny. Nadwozie (5-miejscowe) jest dobrze zabezpieczone przed korozją, wciąż wygląda nowocześnie i zapewnia niezły komfort podróżowania. Jedyny minus – niezbyt duży bagażnik.
Podstawowym silnikiem w gamie Kugi jest dwulitrowy turbodiesel opracowany wspólnie z francuską grupą PSA. To bardzo trwała jednostka. Można zaryzykować twierdzenie, że jest jedną z najlepszych w swojej klasie. Na dodatek okazuje się niedroga w serwisowaniu. Jedynym problemem, z którym trzeba będzie się zmierzyć po zakupie starszego egzemplarza może być konieczność regeneracji filtra cząstek stałych. Jedyną benzynową alternatywą jest paliwożerny, ale za to mocny i trwały silnik benzynowy 2.5 o mocy 200 KM opracowany przez Volvo i wykorzystywany w Focusach ST i RS.
Samochód należy do najbardziej niezawodnych w swoim segmencie.
Ceny aut spadły do rozsądnego poziomu. Koszty części i serwisu są niskie.
Rynek jest zdominowany przez wersje wysokoprężne. Sporo aut jest sprzedawanych z pełną fakturą VAT.
26 000 zł – Najtańsze Kugi kosztują ok. 3-4 tysiące złotych taniej niż w zeszłym roku. To zwykle diesle 4x4.
35 000 zł – Taki budżet daje już realną szansę na zakup zadbanej Kugi z niezłym wyposażeniem.
55 000 zł – Najdroższe egzemplarze kosztują niewiele ponad 50 tys. zł. To jednocześnie dolna granica cen Kugi II.
SILNIK | 2.5 Turbo | 2.0 TDCi | 2.0 TDCi | 2.0 TDCi |
---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 2521 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ |
Zasilanie | t. benz. | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 200 KM | 136 KM | 140 KM | 163 KM |
Maks. moment obr. | 320 Nm | 320 Nm | 320 Nm | 340 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 8,2 s | 10,6 s | 10,2 s | 9,6 s |
Prędkość maks. | 210 km/h | 180 km/h | 186 km/h | 195 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 9,9 l/100 km | 6,1 l/100 km | 5,9 l/100 km | 6,8 l/100 km |
2006 - prezentacja prototypu (Iosis X)
2008 - debiut handlowy Kugi
2010 - modernizacja (sprowadza się głównie do nowych świateł, ale wizualnie trudno zauważyć różnice, nawet gdy obie generacje stoją obok siebie)
2013 - druga generacja modelu
+ Bardzo wysoki poziom niezawodności.
+ Udane silniki wysokoprężne.
+ Bardzo mocna wersja benzynowa.
- Brak prostej, oszczędnej wersji benzynowej.
- Niezbyt pakowny bagażnik.
- Niewielka podaż aut z polskich salonów.
Wielkiego wyboru nie ma. Do codziennej jazdy najlepszy jest turbodiesel 2.0 TDCi. Wersja mocy nie ma znaczenia.
Auta z wyeksploatowaną skrzynią dwusprzęgłową PowerShift. Jej naprawa kosztuje ok. 5 tys. zł.
Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 5/6
SUMA: 19/24 pkt