Małe auto z przestronnym i nieźle wykończonym wnętrzem, a do tego trwałe i tanie w naprawach. Techniczny bliźniak Kia Picanto I.
Dostępna była tylko pięciodrzwiowa wersja. Regularna bryła nadwozia pozwoliła na zaprojektowanie całkiem przestronnego wnętrza. Miejsc jest pięć, ale w drugim rzędzie wygodnie będzie tylko dwóm osobom.
Trzonem oferty są silniki benzynowe, przy czym podstawowy 1.1 jest nieco za słaby. Podobnie jak jednostka 1.2 ma cztery kulturalnie pracujące cylindry. Uwaga na egzemplarze z automatyczną skrzynią – tylko cztery przełożenia przy tak małych mocach istotnie ograniczają dynamikę. Diesel ma tylko trzy cylindry, co zmniejsza jego kulturę pracy. Osiągi są wystarczające, ale nieco irytuje wyraźna turbodziura.
Poważne awarie należą do rzadkości. W niektórych autach haczą skrzynie biegów (szczególnie przy włączaniu „wstecznego”). W autach z początku produkcji możliwe są luzy w układzie kierowniczym. Typowe dla modelu są też wykwity rdzy na podwoziu i krawędziach elementów nadwozia. Nie są niebezpieczne, ale szpecą auto.
Hyundai i10 jest niedrogi w zakupie, pali mało, a prosta konstrukcja upraszcza serwis. Podstawowe części eksploatacyjne występują w formie niedrogich zamienników. Na nietypowe trzeba poczekać, poszukać ich przez internet lub kupić dość drogie oryginały w ASO.
Blisko 140 aut do wyboru (i zbliżona liczba pierwszego Picanto). Lifting nie wpłynął wyraźnie na ceny ofertowe.
Elektryczny i10 Blue On (premiera w 2011 r.) to ciekawostka, która nie występuje w ogłoszeniach.
7000 zł – Słabo wyposażone samochody z udokumentowanym przebiegiem lub egzemplarze po przejściach.
11 000 zł – Budżet wystarczający na zakup bezwypadkowego i zadbanego, a często krajowego i10 z klimatyzacją.
21 000 zł – Najlepsze i10 z krajowych salonów i przebiegami ok. 50 tys. km. Wiele z nich ma żwawy silnik 1.2.
SILNIK | 1.1 | 1.1 | 1.2 | 1.2 | 1.1 CRDi |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1086 cm³ | 1086 cm³ | 1248 cm³ | 1248 cm³ | 1120 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel |
Moc maks. | 67 KM | 69 KM | 77 KM | 86 KM | 75 KM |
Maks. moment obr. | 98 Nm | 99 Nm | 118 Nm | 121 Nm | 153 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 15,6 s | 15,0 s | 12,8 s | 12,2 s | 15,8 s |
Prędkość maks. | 151 km/h | 156 km/h | 164 km/h | 169 km/h | 163 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,0 l/100 km | 4,7 l/100 km | 5,0 l/100 km | 4,6 l/100 km | 4,4 l/100 km |
2007 - premiera Hyundaia i10, który zastąpił mikrovana Atos
2010 - z oferty wypadł diesel
2011 - modernizacja – zmienione zderzaki, lampy i grill, zmodernizowane silniki benzynowe
2013 - zakończenie produkcji i10 I, debiutuje druga generacja Hyundaia i10
Niedostatki wykończenia
Odkręcające się śruby, poluzowane elementy, trudności z domykaniem drzwi – wiele mankamentów można usunąć samodzielnie.
+ Wysoka ogólna trwałość mechaniczna.
+ Funkcjonalne i dopracowane wnętrze.
+ Łatwo o zadbane, krajowe auto z udokumentowanym przebiegiem.
- Przeciętne prowadzenie.
- Niezbyt atrakcyjna stylizacja nadwozia.
- Przeciętne zabezpieczenie antykorozyjne.
Zadbany egzemplarz z silnikiem 1.2, klimatyzacją, ale bez automatycznej skrzyni. Instalacja LPG to nie problem.
Auto w podstawowej konfiguracji nie jest dobrym pomysłem. Jego sprzedaż będzie utrudniona.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 5/6
SUMA: 20/24 pkt