Niedrogie, ale trwałe i praktyczne auto do miasta, które przekonuje też przestronnym wnętrzem oraz niskimi kosztami utrzymania.
Spokojnie stylizowany i20 ma wnętrze mieszczące cztery dorosłe osoby. Bagażnik należy do największych w klasie. Kokpit wygląda ciekawie, ale został poskładany z twardych i tanio prezentujących się tworzyw, które okazują się podatne na zarysowania.
W gamie jednostek napędowych brakuje wersji porywających osiągami. Silniki są jednak w zupełności wystarczające do codziennej jazdy. Benzynowy 1.2 dobrze sprawdza się w mieście. Oszczędne diesle 1.1/1.4 CRDi można polecić spokojnie jeżdżącym kierowcom, a 1.6 CRDi zapewnia kompromis między osiągami i spalaniem. Benzynowy 1.6 jest rzadki na rynku wtórnym.
Największym problemem modelu i20 jest niska odporność na korozję. Na razie jest ona głównie problemem natury estetycznej. Rdzawe wykwity pojawiają się na krawędziach elementów czy okolicy zamka klapy bagażnika. Przeciętne okazują się też skrzynie biegów – w wielu autach problemem jest włączanie biegu wstecznego. Do rzadkości nie należą już też wycieki oleju.
Zakup zamienników podstawowych części eksploatacyjnych jest łatwy. Ich ceny nie należą też do wygórowanych. Na mniej typowe trzeba poczekać, poszukać przez internet lub udać się na zakupy do ASO.
Liczba ofert stale rośnie. Na nabywców czeka już ponad 420 używanych i20. Nie brakuje krajowych samochodów.
Automatyczna skrzynia była opcją dla benzynowych wersji 1.4/1.6. Niestety ma tylko cztery biegi, przez co negatywnie wpływa na osiągi.
10 000 zł – Sprowadzone samochody z przebiegami powyżej 250 tys. km lub mające w swojej historii wypadki.
17 000 zł – Budżet dający pole manewru. W zasięgu najlepsze auta sprzed liftingu i wysłużone po modernizacji.
27 000 zł – Najlepsze i20 z niskimi przebiegami, bogatym wyposażeniem, a zwykle także z krajowych salonów.
SILNIK | 1.2 | 1.2 VVT | 1.4 | 1.6 | 1.1 CRDi | 1.4 CRDi | 1.6 CRDi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1248 cm³ | 1248 cm³ | 1396 cm³ | 1591 cm³ | 1120 cm³ | 1396 cm³ | 1582 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 78 KM | 86 KM | 100 KM | 126 KM | 75 KM | 90 KM | 116 KM |
Maks. moment obr. | 119 Nm | 121 Nm | 137 Nm | 157 Nm | 180 Nm | 220 Nm | 260 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 12,9 s | 12,7 s | 11,6 s | 9,5 s | 15,7 s | 13,5 s | 10,7 s |
Prędkość maks. | 170 km/h | 168 km/h | 181 km/h | 190 km/h | 158 km/h | 171 km/h | 190 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,1 l/100 km | 4,9 l/100 km | 5,4 l/100 km | 5,8 l/100 km | 3,6 l/100 km | 4,2 l/100 km | 4,4 l/100 km |
2008 - premiera Hyundai i20, następcy Getza
2010 - pojawia się diesel 1.4 CRDi, wycofanie jednostek 1.6/1.6 CRDi
2012 - modernizacja – nowy przeprojektowany pas przedni, wzmocniony benzynowy silnik 1.2 oraz turbodiesel 1.1 CRDi
2014 - debiutuje Hyundai i20 II
+ Dobra relacja ceny do jakości.
+ Wysoka trwałość mechaniczna – poważne usterki mechaniczne do rzadkość.
+ Nie brakuje i20 z polskich salonów.
- Pierwsze problemy z korozją.
- Przeciętny komfort resorowania.
- Surowe wykończenie wnętrza.
Najlepiej poszukać auta z krajowego salonu i od pierwszego właściciela. Egzemplarze po flotach bywają „zmęczone życiem”.
Najtańsze oferty. Zwykle dotyczą wyeksploatowanych już i20, które będą wymagały znacznego doinwestowania.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 5/6
SUMA 20/24 pkt