Model ma już bardzo mocną pozycję na rynku wtórnym. Poflotowe auta sprawiły, że Hyundai i20 II jest popularniejszy od „jedynki”.
Hyundai i20 II ma atrakcyjnie stylizowane nadwozie oraz bardzo przestronne i lepiej niż w poprzedniku wykończone wnętrze (do czołówki segmentu nieco jednak zabrakło). Bagażnik jest bardzo pakowny. Nie brakuje praktycznych schowków. Podobać może się także ergonomia czy komfort wybierania nierówności.
Kto szuka auta z wolnossącym silnikiem w starym stylu, będzie zadowolony, bo na rynku nie brakuje i20 z takimi jednostkami. Pod maskami droższych pojawiają się downsizingowe 1.0 T-GDI. Diesle zwykle zdradzają flotową przeszłość danego auta.
Użytkownicy samochodu nie zgłaszają poważniejszych usterek. Te, które występują, mają charakter przypadkowych awarii, które nie unieruchamiają i20 na trasie.
Druga odsłona Hyundaia i20 jest wciąż w produkcji, więc używane auta w dobrym stanie trzymają cenę (chociaż nie tak, jak np. Fabia, Polo czy Yaris). Po zakupie wydatki stają się ograniczone. Silniki nie są szczególnie zachłanne na paliwo, a ogólna trwałość samochodu w połączeniu z 5-letnią gwarancją zmniejszają wydatki serwisowe.
Jest już w czym wybierać. Na nabywców czeka ok. 400 aut o zróżnicowanej przeszłości i w różnych konfiguracjach. Każdy zainteresowany znajdzie coś dla siebie.
16 000 zł – Samochody wymagające poprawek blacharskich lub diesle z przebiegiem powyżej 250 tys. km.
37 000 zł – Kwota pozwalająca na swobodne przebieranie w ogłoszeniach. Wystarczy na i20 z prywatnych rąk.
55 000 zł – Demonstracyjne auta dealerów. Po liftingu, z silnikiem 1.0 T-GDI, czasem w uterenowionej wersji Active.
SILNIK | 1.2 | 1.2 | 1.4 | 1.0 T-GDI | 1.0 T-GDI | 1.1 CRDi | 1.4 CRDi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1248 cm3 | 1248 cm3 | 1368 cm3 | 998 cm3 | 998 cm3 | 1120 cm3 | 1396 cm3 |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benz., turbo | benz., turbo | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 75 KM | 84 KM | 100 KM | 100 KM | 120 KM | 75 KM | 90 KM |
Maks. moment obr. | 121 Nm | 121 Nm | 134 Nm | 172 Nm | 172 Nm | 180 Nm | 240 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 13,6 s | 13,1 s | 11,6 s | 10,7 s | 10,2 s | 16,0 s | 12,1 s |
Prędkość maks. | 170 km/h | 170 km/h | 184 km/h | 188 km/h | 190 km/h | 161 km/h | 175 km/h |
2014 premiera drugiej generacji modelu i20
2015 gamę wzmacnia 3-drzwiowy i20 Coupé
2016 debiutuje uterenowiona wersja Active, wprowadzenie benzynowych, trzycylindrowych silników 1.0 T-GDI
2018 modernizacja połączona z wycofaniem z oferty diesli oraz wersji Coupé
+ Atrakcyjna stylizacja nadwozia.
+ Przestronne wnętrze, duży bagażnik.
+ Model wolny od poważnych usterek.
- Wysokie ceny aut z rąk prywatnych.
- Skromne wyposażenie poflotowych i20.
- Tylko 5-biegowa skrzynia w wersji 1.2
Dobrze wyposażone auto z krajowego salonu, z prywatnych rąk i bez instalacji LPG. Raczej 5-drzwiowe niż Coupé.
Najtańsze auta. Mogą pochodzić z flot albo szkół jazdy. Trzeba dokładnie sprawdzić ich stan techniczny.
Funkcjonalność 5/6
Gama silników 5/6
Niezawodność 5/6
Koszty 4/6
SUMA 19/24 pkt