Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Hyundai i20 II

Model ma już bardzo mocną pozycję na rynku wtórnym. Poflotowe auta sprawiły, że Hyundai i20 II jest popularniejszy od „jedynki”.

  • Lata produkcji: od 2014 r.
  • Silniki: benz. 1.0-1.4 (75-120 KM), diesle 1.1-1.4 (75-90 KM)
  • Wersje: htb 3d, 5d
  • Długość/rozstaw osi: 403-406/257 cm, szerokość/wysokość: 173/147 cm, bagażnik: 326-1042 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Hyundai i20 II ma atrakcyjnie stylizowane nadwozie oraz bardzo przestronne i lepiej niż w poprzedniku wykończone wnętrze (do czołówki segmentu nieco jednak zabrakło). Bagażnik jest bardzo pakowny. Nie brakuje praktycznych schowków. Podobać może się także ergonomia czy komfort wybierania nierówności.

Hyundai-i20-II_3

We wnętrzu i20 estetykę udało się połączyć z ergonomią. Tworzywa trzymają standard klasowy.

SILNIKI

Kto szuka auta z wolnossącym silnikiem w starym stylu, będzie zadowolony, bo na rynku nie brakuje i20 z takimi jednostkami. Pod maskami droższych pojawiają się downsizingowe 1.0 T-GDI. Diesle zwykle zdradzają flotową przeszłość danego auta.

AWARYJNOŚĆ

Użytkownicy samochodu nie zgłaszają poważniejszych usterek. Te, które występują, mają charakter przypadkowych awarii, które nie unieruchamiają i20 na trasie. 

KOSZTY

Druga odsłona Hyundaia i20 jest wciąż w produkcji, więc używane auta w dobrym stanie trzymają cenę (chociaż nie tak, jak np. Fabia, Polo czy Yaris). Po zakupie wydatki stają się ograniczone. Silniki nie są szczególnie zachłanne na paliwo, a ogólna trwałość samochodu w połączeniu z 5-letnią gwarancją zmniejszają wydatki serwisowe.

SYTUACJA RYNKOWA

Jest już w czym wybierać. Na nabywców czeka ok. 400 aut o zróżnicowanej przeszłości i w różnych konfiguracjach. Każdy zainteresowany znajdzie coś dla siebie.

Hyundai-i20-II_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Benzynowe silniki 1.2 i słabszy 1.0 T-GDI łączono z 5-biegową skrzynią.
  • Jednostki 1.0 T-GDI od 2018 r. są dostępne z dwusprzęgłowymi skrzyniami DCT.
  • Opcją dla silnika 1.4 w latach 2014-2018 była automatyczna skrzynia. Ma tylko cztery biegi i nie zasługuje na rekomendację.
  • Masywne, tylne słupki dachu nie są przeszklone. Znajduje się na nich ozdobny panel z tworzywa.

CENY

16 000 zł – Samochody wymagające poprawek blacharskich lub diesle z przebiegiem powyżej 250 tys. km.
37 000 zł – Kwota pozwalająca na swobodne przebieranie w ogłoszeniach. Wystarczy na i20 z prywatnych rąk.
55 000 zł – Demonstracyjne auta dealerów. Po liftingu, z silnikiem 1.0 T-GDI, czasem w uterenowionej wersji Active.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.2 1.2 1.4 1.0 T-GDI 1.0 T-GDI 1.1 CRDi 1.4 CRDi
Pojemność skokowa 1248 cm3 1248 cm3 1368 cm3 998 cm3 998 cm3 1120 cm3 1396 cm3
Zasilanie benzynowy benzynowy benzynowy benz., turbo benz., turbo turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 75 KM 84 KM 100 KM 100 KM 120 KM 75 KM 90 KM
Maks. moment obr. 121 Nm 121 Nm 134 Nm 172 Nm 172 Nm 180 Nm 240 Nm
Przysp. 0-100 km/h 13,6 s 13,1 s 11,6 s 10,7 s 10,2 s 16,0 s 12,1 s
Prędkość maks. 170 km/h 170 km/h 184 km/h 188 km/h 190 km/h 161 km/h 175 km/h

HISTORIA MODELU

2014 premiera drugiej generacji modelu i20 
2015 gamę wzmacnia 3-drzwiowy i20 Coupé 
2016 debiutuje uterenowiona wersja Active, wprowadzenie benzynowych, trzycylindrowych silników 1.0 T-GDI 
2018 modernizacja połączona z wycofaniem z oferty diesli oraz wersji Coupé

Hyundai-i20-II_4

Hyundai i20 II w wersji Active.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Problemy z elektroniką
    Sporadycznie zdarzają się zawieszenia systemu multimedialnego, samoczynne wyłączanie tempomatu czy usterki czujników silnika i jego osprzętu. Większość problemów jest na bieżąco usuwana przez serwisy w ramach gwarancji. Podkreślmy jednak, że powyższe awarie to wyjątki, a nie reguła.
    Koszt diagnostyki: gwarancja 
  • Jakość powłoki lakierniczej
    Lakiery stosowane przez Hyundaia są podatne na zarysowania i odpryski.
    Woskowanie nadwozia: od 250 zł 
  • Skrzypiące zawieszenie
    Nieprzyjemne dźwięki z przedniego zawieszenia mogą pojawić przy niskich temperaturach.
    Wymiana tulei: od 150 zł

ZALETY I WADY 

+ Atrakcyjna stylizacja nadwozia.
+ Przestronne wnętrze, duży bagażnik.
+ Model wolny od poważnych usterek.

- Wysokie ceny aut z rąk prywatnych.
- Skromne wyposażenie poflotowych i20.
- Tylko 5-biegowa skrzynia w wersji 1.2

WARTO KUPIĆ 

Dobrze wyposażone auto z krajowego salonu, z prywatnych rąk i bez instalacji LPG. Raczej 5-drzwiowe niż Coupé.

UWAŻAJ NA 

Najtańsze auta. Mogą pochodzić z flot albo szkół jazdy. Trzeba dokładnie sprawdzić ich stan techniczny.

NASZA OCENA

Funkcjonalność 5/6
Gama silników 5/6
Niezawodność 5/6
Koszty 4/6

SUMA 19/24 pkt

Czytaj także