Przestronne i oryginalnie stylizowane auto. Trwałe, niezbyt drogie w zakupie, ale niedostępne w mocniejszych wersjach.
Model i40 stanowił próbę sprostania oczekiwaniom flot, które obok mniejszych modeli Hyundaia chciałyby mieć limuzynę/kombi za rozsądną kwotę. Kolejną kartą przetargową auta było przestronne wnętrze. Na okrasę proponowano ciekawe wyposażenie – z wentylacją przednich foteli oraz podgrzewaniem kanapy włącznie. Gorsze wrażenie pozostawia wyciszenie wnętrza czy gatunek tworzyw użytych do jego wykończenia.
O nieco budżetowym charakterze modelu nie pozwalają zapomnieć także silniki. Żadna z wersji nie oferuje dynamiki na miarę europejskich aut klasy średniej. Najpopularniejszy diesel można określić najwyżej mianem wystarczającego źródła mocy. Pozbawionym doładowania silnikom benzynowym brakuje elastyczności, a bezpośredni wtrysk raczej wyklucza zasadność montowania instalacji LPG.
Najpoważniejszy problem występuje w kombi – ramy jego dachu potrafią się deformować, powstają zagłębienia w poszyciu, a przednia szyba może pękać. Producent nie palił się do naprawy, twierdząc, że to defekt estetyczny.
Ceny ofertowe używanych i40 są atrakcyjne, gdy zostaną odniesione do wieku i wyposażenia auta. Coraz łatwiej o zamienniki.
Auto było kierowane do flot, więc taką przeszłość ma większość egzemplarzy. Dominują kombi z dieslem pod maską.
26 000 zł – Sprowadzone diesle z przebiegami sięgającymi 300 tys. km. Nieźle wyposażone, zwykle bezwypadkowe.
40 000 zł – Przeciętna cena używanego Hyundaia i40. W zasięgu kombi z lat 2013-2015 z dieslem, z krajowego salonu.
110 000 zł – Ostatnie demonstracyjne kombi. Kilka tysięcy przebiegu, diesel, skrzynia DCT i bogate wyposażenie.
SILNIK | 1.6 GDI | 2.0 GDI | 2.0 GDI | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi | 1.7 CRDi | 1.7 CRDi | 1.7 CRDi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1591 cm³ | 1999 cm³ | 1999 cm³ | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1685 cm³ | 1685 cm³ | 1685 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 135 KM | 165 KM | 177 KM | 115 KM | 136 KM | 116 KM | 136 KM | 141 KM |
Maks. moment obr. | 164 Nm | 203 Nm | 213 Nm | 280 Nm | 320 Nm | 260 Nm | 330 Nm | 340 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 11,6 s | 9,9 s | 9,7 s | 12,6 s | 10,5 s | 12,9 s | 10,6 s | 10,5 s |
Prędkość maks. | 197 km/h | 210 km/h | 213 km/h | 187 km/h | 195 km/h | 190 km/h | 200 km/h | 200 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,4 l/100 km | 7,1 l/100 km | 6,8 l/100 km | 4,6 l/100 km | 4,7 l/100 km | 4,3 l/100 km | 5,6 l/100 km | 4,6 l/100 km |
2011 - premiera i40 CW, czyli wersji kombi
2012 - gamę uzupełnił i40 sedan
2015 - modernizacja, większy grill, nowe światła, mocniejszy diesel, w ofercie dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT
2018 - ponowny lifting, diesel 1.6 CRDi
2019 - wycofanie modelu z większości rynków
+ Korzystna relacja ceny zakupu do wieku, przebiegu, wyposażenia i kosztów utrzymania.
+ Przestronne wnętrze, wygodne fotele.
+ Wysoka trwałość, oszczędne diesle.
- Brak mocniejszych wersji i silników do LPG.
- Przeciętne wyciszenie, ospały silnik 1.6 GDI.
- Jakość tworzyw kabinie, słaba widoczność.
Najłatwiej o diesla 1.7 CRDi, więc na jego poszukiwaniach warto się skupić. Najlepiej, jeżeli będzie to auto z krajowego salonu.
Benzynowe silniki nie nadają się do montażu LPG i są nieco za słabe (także 2.0 GDI, który trzeba wkręcać na obroty).
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 5/6
SUMA: 17/24 pkt