Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Hyundai ix35

Hyundai ix35

Hyundai ix35

Hyundai ix35 wprowadził koreańską markę do ligi okupowanej przez europejskich i japońskich graczy.

  • Lata produkcji: 2010-2016
  • Silniki: benz. 1.6-2.0 (135-166 KM), diesle 1.7-2.0 (116-184 KM)
  • Wersje: SUV
  • Długość/rozstaw osi: 441/264 cm, szerokość/wysokość: 182/166 cm, bagażnik: 465-1435 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Narzekać nie można ani na wykończenie, ani na ilość miejsca, choć auto nie jest największe w swojej klasie. Warto docenić fakt, że większość egzemplarzy dostępnych na rynku wtórnym ma bogate wyposażenie. Nikomu nie zabraknie miejsca nad głową, ale może zabraknąć go niestety na nogi z tyłu. Solidne wykończenie, przeciętne materiały.

Hyundai-ix35_3
Oryginalną cechą tego interesującego wnętrza jest niebieskie podświetlenie deski rozdzielczej.

SILNIKI

Bazowy, popularny silnik 1.6 GDI to przeciętniak, na dodatek ma bezpośredni wtrysk, więc niespecjalnie nadaje się do LPG. Większy 2.0 miał początkowo wtrysk pośredni (MPI), później zastąpiono go jednostką GDI. W ogłoszeniach warto poszukać diesla 1.7 CRDi. Nie imponuje osiągami, ale jest oszczędny i trwały. Co ciekawe – nie ma nawet dwumasowego koła zamachowego. Większy (2.0 CRDi) ma dużo lepsze osiągi, ale w serwisowaniu okazuje się bardziej wymagający.

AWARYJNOŚĆ

Poszarpywanie podczas jazdy to z reguły nie awaria układu wtryskowego, tylko skutek zapchanego sitka w zbiorniku paliwa. Luzujące się półosie czy stukające przekładnie kierownicze wymieniano często na gwarancji.

KOSZTY

Części eksploatacyjne kupimy „wszędzie”, ale brak zamienników droższych części.

SYTUACJA RYNKOWA

Duży wybór, ale większość aut z importu. Silniki benzynowe stanowią mniej niż 40% ofert, a napęd 4x4 to rzadkość.

Hyundai-ix35_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Hyundaia ix35 produkowano zarówno w Czechach, jak i na Słowacji.
  • Układ napędu 4x4 jest prosty. Tylna oś dołącza się samoczynnie, ale istnieje możliwość „dopięcia” jej na stałe do prędkości ok. 30-40 km/h. Napęd czterech kół oferowano tylko z silnikami 2.0 (benzynowymi i Diesla).
  • Na rynku północnoamerykańskim ix35 oferowano pod nazwą Tucson, również z czterocylindrowym benzynowym silnikiem 2.4 (176 KM).

CENY

25 000 zł – Najtańsze są oczywiście zużyte diesle. Z roku na rok przybywa aut powypadkowych.
38 000 zł – Optymalna kwota na zakup tego modelu – w zasięgu są wszystkie wersje silnikowe i wyposażeniowe.
55 000 zł – Można liczyć na krajowe auto z końcówką gwarancji z 2015 roku, z 2.0 CRDi, 4x4 i przebiegiem 100 tys. km.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.6 GDI 2.0 MPI 2.0 GDI 1.7 CRDi 2.0 CRDi 2.0 CRDi
Pojemność skokowa 1591 cm³ 1998 cm³ 1999 cm³ 1685 cm³ 1995 cm³ 1995 cm³
Zasilanie benzynowy benzynowy benzynowy turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 135 KM 163 KM 166 KM 116 KM 136 KM 184 KM
Maks. moment obr. 164 Nm 194 Nm 205 Nm 260 Nm 320 Nm 383 Nm
Przysp. 0-100 km/h 11,1 s 10,4 s 10,4 s 12,4 s 10,8 s 10,0 s
Prędkość maks. 178 km/h 184 km/h 196 km/h 173 km/h 182 km/h 194 km/h
Średnie zuż. paliwa 6,4 l/100 km 7,5 l/100 km 7,4 l/100 km 5,2 l/100 km 5,7 l/100 km 6,1 l/100 km

HISTORIA MODELU

2009 - premiera ix35, następcy Tucsona
2010 - rozpoczęcie sprzedaży w Europie
2013 - modernizacja, światła LED do jazdy dziennej, nowe tylne lampy, jednostka benzynowa 2.0 GDi zastępuje 2.0 MPI
2015 - następca, powrót do nazwy Tucson
2016 - koniec produkcji modelu ix35

Hyundai-Tucson_5
Następca ix35 - Hyundai Tucson (TL).

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Korozja przy przednich słupkach
    Rdza pojawia się nad przednią szybą, na górze słupków i na klapie. To problem również innych aut koncernu z europejskich fabryk.
  • Amortyzatory nie są wytrzymałe
    Z reguły szybciej poddają się tylne, w niektórych autach wymieniano je na gwarancji.
    Amortyzatory tylne: od 200 zł/szt.
  • Sprzęgła w 2.0 CRDi nie są zbyt trwałe
    Szczególnie w autach z 4x4. Sprzęgło kosztuje od 700 zł, ale jest drogie koło zamachowe.
    Koło zamachowe (dwumasowe): od 2400 zł
  • Luzują się półosie
    W wielu autach wymieniono ja na gwarancji. Od pewnego czasu można kupić zamienniki.
    Półoś przednia prawa: od 200 zł

ZALETY I WADY

+ Proste i oszczędne podstawowe silniki.
+ Przestronna i wygodna kabina.
+ Dobre wyposażenie wielu egzemplarzy.

- Głośna praca zawieszenia, przeszkadza też szum podczas szybszej jazdy.
- W wielu autach ciężko wchodzi jedynka.
- Benzynowe silniki 2.0 są ospałe jak na swoją moc i palą zbyt dużo.

Hyundai-ix35_5
Diesel 1.7 CRDi jest mniej kłopotliwy od 2.0. Ten drugi jest żwawszy.

WARTO KUPIĆ

Diesla 1.7, a z większym budżetem 2.0 CRDi z napędem 4x4. Bardzo spokojni kierowcy mogą rozważyć odmianę 1.6 GDI.

UWAŻAJ NA

Benzynowe wersje 2.0 MPI i GDI, są zaskakująco ospałe, a według wielu właścicieli okazują się też bardzo paliwożerne.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 4/6

SUMA: 18/24 pkt

Czytaj także