Hyundai ix35 wprowadził koreańską markę do ligi okupowanej przez europejskich i japońskich graczy.
Narzekać nie można ani na wykończenie, ani na ilość miejsca, choć auto nie jest największe w swojej klasie. Warto docenić fakt, że większość egzemplarzy dostępnych na rynku wtórnym ma bogate wyposażenie. Nikomu nie zabraknie miejsca nad głową, ale może zabraknąć go niestety na nogi z tyłu. Solidne wykończenie, przeciętne materiały.
Bazowy, popularny silnik 1.6 GDI to przeciętniak, na dodatek ma bezpośredni wtrysk, więc niespecjalnie nadaje się do LPG. Większy 2.0 miał początkowo wtrysk pośredni (MPI), później zastąpiono go jednostką GDI. W ogłoszeniach warto poszukać diesla 1.7 CRDi. Nie imponuje osiągami, ale jest oszczędny i trwały. Co ciekawe – nie ma nawet dwumasowego koła zamachowego. Większy (2.0 CRDi) ma dużo lepsze osiągi, ale w serwisowaniu okazuje się bardziej wymagający.
Poszarpywanie podczas jazdy to z reguły nie awaria układu wtryskowego, tylko skutek zapchanego sitka w zbiorniku paliwa. Luzujące się półosie czy stukające przekładnie kierownicze wymieniano często na gwarancji.
Części eksploatacyjne kupimy „wszędzie”, ale brak zamienników droższych części.
Duży wybór, ale większość aut z importu. Silniki benzynowe stanowią mniej niż 40% ofert, a napęd 4x4 to rzadkość.
25 000 zł – Najtańsze są oczywiście zużyte diesle. Z roku na rok przybywa aut powypadkowych.
38 000 zł – Optymalna kwota na zakup tego modelu – w zasięgu są wszystkie wersje silnikowe i wyposażeniowe.
55 000 zł – Można liczyć na krajowe auto z końcówką gwarancji z 2015 roku, z 2.0 CRDi, 4x4 i przebiegiem 100 tys. km.
SILNIK | 1.6 GDI | 2.0 MPI | 2.0 GDI | 1.7 CRDi | 2.0 CRDi | 2.0 CRDi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1591 cm³ | 1998 cm³ | 1999 cm³ | 1685 cm³ | 1995 cm³ | 1995 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 135 KM | 163 KM | 166 KM | 116 KM | 136 KM | 184 KM |
Maks. moment obr. | 164 Nm | 194 Nm | 205 Nm | 260 Nm | 320 Nm | 383 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 11,1 s | 10,4 s | 10,4 s | 12,4 s | 10,8 s | 10,0 s |
Prędkość maks. | 178 km/h | 184 km/h | 196 km/h | 173 km/h | 182 km/h | 194 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,4 l/100 km | 7,5 l/100 km | 7,4 l/100 km | 5,2 l/100 km | 5,7 l/100 km | 6,1 l/100 km |
2009 - premiera ix35, następcy Tucsona
2010 - rozpoczęcie sprzedaży w Europie
2013 - modernizacja, światła LED do jazdy dziennej, nowe tylne lampy, jednostka benzynowa 2.0 GDi zastępuje 2.0 MPI
2015 - następca, powrót do nazwy Tucson
2016 - koniec produkcji modelu ix35
+ Proste i oszczędne podstawowe silniki.
+ Przestronna i wygodna kabina.
+ Dobre wyposażenie wielu egzemplarzy.
- Głośna praca zawieszenia, przeszkadza też szum podczas szybszej jazdy.
- W wielu autach ciężko wchodzi jedynka.
- Benzynowe silniki 2.0 są ospałe jak na swoją moc i palą zbyt dużo.
Diesla 1.7, a z większym budżetem 2.0 CRDi z napędem 4x4. Bardzo spokojni kierowcy mogą rozważyć odmianę 1.6 GDI.
Benzynowe wersje 2.0 MPI i GDI, są zaskakująco ospałe, a według wielu właścicieli okazują się też bardzo paliwożerne.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 4/6
SUMA: 18/24 pkt