Auto wygląda dużo lepiej od archaicznego już poprzednika. Picanto II zachowało przy tym trwałość i rozsądny koszt zakupu.
Pierwsze Picanto otrzymało wszystko, co niezbędne, poza atrakcyjnym wyglądem. Projektując „dwójkę” Kia rozwiązała i ten problem – lata płyną, a auto wciąż cieszy oko. Poprawiono także wyciszenie i dopracowano nastawy układu jezdnego. Picanto zachowało przestronność wnętrza
Paletę ograniczono do dwóch benzynowych jednostek. Hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego w silnikach z rodziny Kappa otwiera drogę do montażu instalacji LPG.
Usterki mają charakter losowy. Kierowcy sygnalizują m.in. problemy z zamkami, mechanizmami otwierania szyb czy parującymi lampami. Zdarzały się problemy z łożyskiem oporowym skrzyni. Część usterek nawet w używanych autach można usunąć w ramach 7-letniej gwarancji (o ile Picanto było serwisowane w ASO).
Picanto II nie jest już specjalnie drogie w zakupie. Dzięki niskiej awaryjności i relatywnie prostej budowie, jak również oszczędnym silnikom, które można wyposażyć w instalację LPG, model nie jest obciążeniem dla budżetu.
Do wyboru jest tylko 100 aut. Większość z nich znajduje się jednak w dobrym stanie technicznym. Nie brakuje egzemplarzy z krajowej sieci dystrybucji. Bliźniaczym modelem z Picanto jest Hyundai i10 II (2013-2019). Był on dostępny z silnikiem Diesla (1.1 CRDi).
Na wybranych rynkach Picanto było dostępne z fabrycznymi instalacjami LPG.
14 000 zł – Budżet, jaki trzeba przygotować na wejście, jest spory, ale nie trzeba odsiewać ogłoszeń z rozbitymi autami.
18 000 zł – Przeciętna cena wystawionego na sprzedaż Picanto. Wystarczy na egzemplarz z polskiego salonu.
32 000 zł – Najbardziej zadbane auta z bogatym wyposażeniem oraz niskimi i udokumentowanymi przebiegami.
SILNIK | 1.0 CVVT | 1.2 CVVT |
---|---|---|
Pojemność skokowa | 998 cm³ | 1248 cm³ |
Zasilanie | benz. | benz. |
Moc maks. | 67 KM | 85 KM |
Maks. moment obr. | 95 Nm | 120 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 14,6 s | 11,9 s |
Prędkość maks. | 158 km/h | 175 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 4,5 l/100 km | 4,7 l/100 km |
2011 - premiera drugiej odsłony Picanto (TA)
2015 - modernizacja ograniczona głównie do kosmetycznych zmian nadwozia oraz wnętrza
2017 - do salonów wchodzi oznaczone symbolem JA Picanto trzeciej generacji.
+ Atrakcyjna stylizacja nadwozia i wnętrza.
+ Przestronność, niezłe wyposażenie.
+ Łatwo o zadbane auto z krajowego salonu.
+ Relacja ceny do wieku i trwałości.
- Skromna paleta silników.
- Ospała wersja 1.0, tylko 4-biegowy „automat”.
Krajowe Picanto 1.2 z polskiego salonu z możliwie bogatym wyposażeniem. To świetne miejskie auto na długie lata.
Bazowe wersje wyposażeniowe, z silnikiem 1.0, bez klimatyzacji – mogły być używane np. do rozwożenia pizzy.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 5/6
SUMA 18/24 pkt