Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Najlepsze Auta Roku Zagłosuj
Kia Picanto II

Kia Picanto II

Archiwum

Kia Picanto II

Auto wygląda dużo lepiej od archaicznego już poprzednika. Picanto II zachowało przy tym trwałość i rozsądny koszt zakupu.

  • Lata produkcji: 2011-2017
  • Silniki: benz. 1.0-1.2 (67-85 KM)
  • Wersje: htb 3d, 5d
  • Długość/rozstaw osi: 360/239 cm, szerokość/wysokość: 160/149 cm, bagażnik: 200-919 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Pierwsze Picanto otrzymało wszystko, co niezbędne, poza atrakcyjnym wyglądem. Projektując „dwójkę” Kia rozwiązała i ten problem – lata płyną, a auto wciąż cieszy oko. Poprawiono także wyciszenie i dopracowano nastawy układu jezdnego. Picanto zachowało przestronność wnętrza

Kia-Picanto-II_3
Wnętrze jest atrakcyjnie wykończone. Twarde tworzywa to standard w klasie miejskich aut.

SILNIKI

Paletę ograniczono do dwóch benzynowych jednostek. Hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego w silnikach z rodziny Kappa otwiera drogę do montażu instalacji LPG.

AWARYJNOŚĆ

Usterki mają charakter losowy. Kierowcy sygnalizują m.in. problemy z zamkami, mechanizmami otwierania szyb czy parującymi lampami. Zdarzały się problemy z łożyskiem oporowym skrzyni. Część usterek nawet w używanych autach można usunąć w ramach 7-letniej gwarancji (o ile Picanto było serwisowane w ASO).

KOSZTY

Picanto II nie jest już specjalnie drogie w zakupie. Dzięki niskiej awaryjności i relatywnie prostej budowie, jak również oszczędnym silnikom, które można wyposażyć w instalację LPG, model nie jest obciążeniem dla budżetu.

SYTUACJA RYNKOWA

Do wyboru jest tylko 100 aut. Większość z nich znajduje się jednak w dobrym stanie technicznym. Nie brakuje egzemplarzy z krajowej sieci dystrybucji. Bliźniaczym modelem z Picanto jest Hyundai i10 II (2013-2019). Był on dostępny z silnikiem Diesla (1.1 CRDi).

Kia-Picanto-II_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Do wyboru są tylko dwa silniki – 1.0 R3 raz 1.2 R4. Na szczęście oba dobrze pasują do charakteru samochodu. Mocniejszy nadaje się do okazjonalnych wypadów w dłuższe trasy.
  • Opcją dla wersji 1.2 była automatyczna skrzynia. Niestety dalej ma cztery biegi.
  • Za oznaczeniem ISG kryje się opcjonalny system stop-start.
  • Na wybranych rynkach Picanto było dostępne z fabrycznymi instalacjami LPG.

CENY

14 000 zł – Budżet, jaki trzeba przygotować na wejście, jest spory, ale nie trzeba odsiewać ogłoszeń z rozbitymi autami.
18 000 zł – Przeciętna cena wystawionego na sprzedaż Picanto. Wystarczy na egzemplarz z polskiego salonu.
32 000 zł – Najbardziej zadbane auta z bogatym wyposażeniem oraz niskimi i udokumentowanymi przebiegami.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.0 CVVT 1.2 CVVT
Pojemność skokowa 998 cm³ 1248 cm³
Zasilanie benz. benz.
Moc maks. 67 KM 85 KM
Maks. moment obr. 95 Nm 120 Nm
Przysp. 0-100 km/h 14,6 s 11,9 s
Prędkość maks. 158 km/h 175 km/h
Średnie zuż. paliwa 4,5 l/100 km 4,7 l/100 km
Kia-Picanto-II_5
Bazowa jednostka 1.0 sprawdza się w mieście. Silnik 1.2 zdaje egzamin nawet w dłuższej trasie.

HISTORIA MODELU

2011 - premiera drugiej odsłony Picanto (TA)
2015 - modernizacja ograniczona głównie do kosmetycznych zmian nadwozia oraz wnętrza
2017 - do salonów wchodzi oznaczone symbolem JA Picanto trzeciej generacji.

Kia-Picanto-II_6
Kia Picanto po modernizacji z 2015 r.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Odpryski, ogniska korozji
    Trwałość powłok lakierniczych budzi wątpliwości. Auto warto konserwować antykorozyjnie.
    Koszt woskowania: od 250 zł
  • Źle działający hamulec ręczny
    Źródłem problemów najczęściej są linki, w których wnętrzu zebrał się brud.
    Koszt wymiany linki: od 200 zł (strona)
  • Niska trwałość sprzęgła i łożyska docisku
    Części bywały wymieniane na gwarancji. Teraz trzeba sięgnąć po niezbyt drogie zamienniki.
    Koszt wymiany: od 600 zł
  • Problemy z łańcuchem rozrządu
    Sporadyczne przypadki, ale warto zwrócić uwagę, czy spod maski nie dobiegają hałasy.
    Koszt wymiany: od 1100 zł

ZALETY I WADY

+ Atrakcyjna stylizacja nadwozia i wnętrza.
+ Przestronność, niezłe wyposażenie.
+ Łatwo o zadbane auto z krajowego salonu.
+ Relacja ceny do wieku i trwałości.

- Skromna paleta silników.
- Ospała wersja 1.0, tylko 4-biegowy „automat”.

Kia-Picanto-II_4
Bagażnik Picanto nie należy do największych. Kia zadbała jednak o jego wykończenie.

WARTO KUPIĆ

Krajowe Picanto 1.2 z polskiego salonu z możliwie bogatym wyposażeniem. To świetne miejskie auto na długie lata.

UWAŻAJ NA

Bazowe wersje wyposażeniowe, z silnikiem 1.0, bez klimatyzacji – mogły być używane np. do rozwożenia pizzy.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 5/6

SUMA 18/24 pkt

Czytaj także