Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Kia Picanto II

Kia Picanto II

Kia Picanto II

Auto wygląda dużo lepiej od archaicznego już poprzednika. Picanto II zachowało przy tym trwałość i rozsądny koszt zakupu.

  • Lata produkcji: 2011-2017
  • Silniki: benz. 1.0-1.2 (67-85 KM)
  • Wersje: htb 3d, 5d
  • Długość/rozstaw osi: 360/239 cm, szerokość/wysokość: 160/149 cm, bagażnik: 200-919 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Pierwsze Picanto otrzymało wszystko, co niezbędne, poza atrakcyjnym wyglądem. Projektując „dwójkę” Kia rozwiązała i ten problem – lata płyną, a auto wciąż cieszy oko. Poprawiono także wyciszenie i dopracowano nastawy układu jezdnego. Picanto zachowało przestronność wnętrza

Kia-Picanto-II_3
Wnętrze jest atrakcyjnie wykończone. Twarde tworzywa to standard w klasie miejskich aut.

SILNIKI

Paletę ograniczono do dwóch benzynowych jednostek. Hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego w silnikach z rodziny Kappa otwiera drogę do montażu instalacji LPG.

AWARYJNOŚĆ

Usterki mają charakter losowy. Kierowcy sygnalizują m.in. problemy z zamkami, mechanizmami otwierania szyb czy parującymi lampami. Zdarzały się problemy z łożyskiem oporowym skrzyni. Część usterek nawet w używanych autach można usunąć w ramach 7-letniej gwarancji (o ile Picanto było serwisowane w ASO).

KOSZTY

Picanto II nie jest już specjalnie drogie w zakupie. Dzięki niskiej awaryjności i relatywnie prostej budowie, jak również oszczędnym silnikom, które można wyposażyć w instalację LPG, model nie jest obciążeniem dla budżetu.

SYTUACJA RYNKOWA

Do wyboru jest tylko 100 aut. Większość z nich znajduje się jednak w dobrym stanie technicznym. Nie brakuje egzemplarzy z krajowej sieci dystrybucji. Bliźniaczym modelem z Picanto jest Hyundai i10 II (2013-2019). Był on dostępny z silnikiem Diesla (1.1 CRDi).

Kia-Picanto-II_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Do wyboru są tylko dwa silniki – 1.0 R3 raz 1.2 R4. Na szczęście oba dobrze pasują do charakteru samochodu. Mocniejszy nadaje się do okazjonalnych wypadów w dłuższe trasy.
  • Opcją dla wersji 1.2 była automatyczna skrzynia. Niestety dalej ma cztery biegi.
  • Za oznaczeniem ISG kryje się opcjonalny system stop-start.
  • Na wybranych rynkach Picanto było dostępne z fabrycznymi instalacjami LPG.

CENY

14 000 zł – Budżet, jaki trzeba przygotować na wejście, jest spory, ale nie trzeba odsiewać ogłoszeń z rozbitymi autami.
18 000 zł – Przeciętna cena wystawionego na sprzedaż Picanto. Wystarczy na egzemplarz z polskiego salonu.
32 000 zł – Najbardziej zadbane auta z bogatym wyposażeniem oraz niskimi i udokumentowanymi przebiegami.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.0 CVVT 1.2 CVVT
Pojemność skokowa 998 cm³ 1248 cm³
Zasilanie benz. benz.
Moc maks. 67 KM 85 KM
Maks. moment obr. 95 Nm 120 Nm
Przysp. 0-100 km/h 14,6 s 11,9 s
Prędkość maks. 158 km/h 175 km/h
Średnie zuż. paliwa 4,5 l/100 km 4,7 l/100 km
Kia-Picanto-II_5
Bazowa jednostka 1.0 sprawdza się w mieście. Silnik 1.2 zdaje egzamin nawet w dłuższej trasie.

HISTORIA MODELU

2011 - premiera drugiej odsłony Picanto (TA)
2015 - modernizacja ograniczona głównie do kosmetycznych zmian nadwozia oraz wnętrza
2017 - do salonów wchodzi oznaczone symbolem JA Picanto trzeciej generacji.

Kia-Picanto-II_6
Kia Picanto po modernizacji z 2015 r.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Odpryski, ogniska korozji
    Trwałość powłok lakierniczych budzi wątpliwości. Auto warto konserwować antykorozyjnie.
    Koszt woskowania: od 250 zł
  • Źle działający hamulec ręczny
    Źródłem problemów najczęściej są linki, w których wnętrzu zebrał się brud.
    Koszt wymiany linki: od 200 zł (strona)
  • Niska trwałość sprzęgła i łożyska docisku
    Części bywały wymieniane na gwarancji. Teraz trzeba sięgnąć po niezbyt drogie zamienniki.
    Koszt wymiany: od 600 zł
  • Problemy z łańcuchem rozrządu
    Sporadyczne przypadki, ale warto zwrócić uwagę, czy spod maski nie dobiegają hałasy.
    Koszt wymiany: od 1100 zł

ZALETY I WADY

+ Atrakcyjna stylizacja nadwozia i wnętrza.
+ Przestronność, niezłe wyposażenie.
+ Łatwo o zadbane auto z krajowego salonu.
+ Relacja ceny do wieku i trwałości.

- Skromna paleta silników.
- Ospała wersja 1.0, tylko 4-biegowy „automat”.

Kia-Picanto-II_4
Bagażnik Picanto nie należy do największych. Kia zadbała jednak o jego wykończenie.

WARTO KUPIĆ

Krajowe Picanto 1.2 z polskiego salonu z możliwie bogatym wyposażeniem. To świetne miejskie auto na długie lata.

UWAŻAJ NA

Bazowe wersje wyposażeniowe, z silnikiem 1.0, bez klimatyzacji – mogły być używane np. do rozwożenia pizzy.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 5/6

SUMA 18/24 pkt

Czytaj także