Jedno z najciekawiej stylizowanych aut w segmencie. Za trzecią generacją Rio przemawia też prosta i solidna mechanika.
Rio III ma efektownie stylizowane nadwozie i wnętrze. Design nie odcisnął piętna na funkcjonalności czy ergonomii. Kolejnym plusem jest przestronność wnętrza, swobodnie mieszczącego cztery dorosłe osoby. Kabina została wykończona twardymi materiałami, co jest typowe dla miejskich aut. W droższych wersjach nie brakuje kolorowych wstawek, które ożywiają wnętrze.
Najlepszym wyborem będzie benzynowy silnik 1.4 (109 KM). Bazowy 1.2, podobnie jak trzycylindrowy diesel 1.1 CRDi, jest trochę za słaby. Demonem prędkości nie jest również wysokoprężne 1.4 CRDi, ale pali mało, a czwarty cylinder podniósł kulturę pracy. Dyskusyjnym pomysłem jest montaż instalacji LPG – silniki nie posiadają hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego.
Trzecia generacja Rio jest wolna od poważnych i powtarzających się usterek.
Relacja ceny do wieku jest korzystna. Najprzyjemniejsza okazuje się późniejsza eksploatacja auta – awarie to rzadkość, a zamienników części eksploatacyjnych nie brakuje, więc jazda Rio nie kosztuje dużo.
Na rynku wtórnym nie brakuje kupionych w Polsce Rio. Auta z prywatnych rąk mają niskie przebiegi i trzymają cenę. Tańsze są auta poflotowe czy sprowadzone z Niemiec.
Wersje z dopiskiem ISG są wyposażone w system stop-start.
15 000 zł – Rio z dieslami 1.1 oraz wysokimi przebiegami, które często nie zostały jeszcze zarejestrowane w Polsce.
26 000 zł – Optymalny budżet. Pozwala myśleć o zadbanym i dobrze wyposażonym Rio z przebiegiem ok. 100 tys. km.
42 000 zł – Zadbane Rio z 2016-2017 z krajowego salonu, od pierwszego właściciela i wciąż aktywną gwarancją.
SILNIK | 1.2 CVVT | 1.2 CVVT | 1.4 CVVT | 1.1 CRDi | 1.4 CRDi |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1248 cm³ | 1248 cm³ | 1396 cm³ | 1120 cm³ | 1396 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 84 KM | 86 KM | 109 KM | 75 KM | 90 KM |
Maks. moment obr. | 121 Nm | 121 Nm | 137 Nm | 170 Nm | 220 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 13,4 s | 13,1 s | 11,5 s | 16,1 s | 14,2 s |
Prędkość maks. | 168 km/h | 172 km/h | 186 km/h | 162 km/h | 172 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,0 l/100 km | 5,1 l/100 km | 5,5 l/100 km | 3,8 l/100 km | 4,3 l/100 km |
2011 - debiut Rio trzeciej generacji
2014 - modernizacja, w ramach której zmieniono przód, na znany z innych modeli Kia motyw „tygrysiego nosa”
2015 - dopasowany do norm emisji silnik 1.2 CVVT stracił 2 KM
2017 - zakończenie produkcji, debiutuje czwarta generacja Kia Rio
Głośna praca przedniego zawieszenia
Najczęściej winę ponoszą zużyte łączniki lub tuleje stabilizatora.
Koszt naprawy (2 łączniki + tuleje): od 220 zł
+ Wciąż aktualna stylizacja nadwozia i wnętrza.
+ Prosta i zarazem trwała konstrukcja.
+ Ergonomia i funkcjonalność.
- Brak mocniejszych silników.
- Zawiasy klapy sedana wnikają do bagażnika.
- Silniki benzynowe nie przepadają za instalacjami LPG.
Dobrze wyposażone Rio z polskiego salonu. Najlepiej z benzynowym silnikiem 1.4 CVVT oraz bez instalacji LPG.
Tanie auta bez udokumentowanej historii. Samochody z wysokimi przebiegami oraz instalacją gazową – mogą być zużyte.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 5/6
SUMA: 18/24 pkt