Wygląd nie jest mocną stroną Colta. Małe Mitsubishi nadrabia wysoką trwałością, niezłymi osiągami i przestronnością wnętrza.
Nadwozie kształtem przypominające minivany okazuje się całkiem przestronne. Niestety rozczarowujący jest bagażnik Colta. Zbyt wielu dobrych słów nie można powiedzieć o wyciszeniu czy wykończeniu.
Na rynku wtórnym królują silniki benzynowe. To sprawdzone, wolnossące jednostki Mitsubishi. Nie sprawiają problemów, dopóki kierowca nie próbuje wyposażyć Colta w instalację LPG, a także pilnuje poziomu oleju (bywa spalany) i wymienia go na czas. Benzynowa jednostka 1.1, a także opracowany przez Mercedesa mają trzy cylindry, co negatywnie wpływa na ich kulturę pracy.
Usterki wynikają głównie ze zużycia eksploatacyjnego pojazdu. Uwaga na samochody ze zautomatyzowaną skrzynią Allshift. Jej naprawy mogą okazać się trudne z racji trudności ze zdobyciem części.
Colt nie jest drogi w zakupie, pali niewiele i nie psuje się. Podstawowe części eksploatacyjne występują w formie zamienników. Nietypowych elementów nie trzeba już szukać
w drogim ASO – zwykle można kupić używany podzespół w dobrym stanie.
Długi okres produkcji sprawił, że nawet umiarkowanie sprzedający się na rynku pierwotnym Colt stał się łatwo dostępny jako używany samochód. Do wyboru jest przeszło 300 egzemplarzy.
6000 zł – Świeżo sprowadzone auta z najsłabszymi silnikami o wysokimi przebiegami, często wymagające napraw.
11 000 zł – Rozsądny budżet zakupowy. Wystarczy na Colta, który bez większych problemów posłuży przez kilka lat.
21 000 zł – Pieniądze, jakie trzeba przeznaczyć na zadbany samochód z krajowego salonu i od pierwszego właściciela.
SILNIK | 1.1 | 1.3 | 1.5 | 1.5 Turbo | 1.5 DI-D | 1.5 DI-D |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1124 cm³ | 1332 cm³ | 1499 cm³ | 1468 cm³ | 1493 cm³ | 1493 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benz., turbo | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 75 KM | 95 KM | 109 KM | 150 KM | 68 KM | 95 KM |
Maks. moment obr. | 100 Nm | 125 Nm | 145 Nm | 210 Nm | 160 Nm | 210 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 12,9 s | 11,0 s | 9,8 s | 7,4 s | 14,7 s | 9,9 s |
Prędkość maks. | 165 km/h | 180 km/h | 190 km/h | 210 km/h | 160 km/h | 178 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,7 l/100 km | 6,0 l/100 km | 6,1 l/100 km | 6,8 l/100 km | 4,6 l/100 km | 4,9 l/100 km |
2004 - debiutuje Colt szóstej generacji
2006 - premiera odmiany CZC z otwieranym sztywnym dachem
2008 - modernizacja – atrapa chłodnicy „Jet Fighter”, wycofanie z oferty diesla
2009 - wycofanie z gamy wersji CZC, debiut oszczędnej wersji ClearTec
2012 - Colta zastępuje model Space Star
+ Niezawodne i oszczędne silniki.
+ Dynamika wersji 1.3/1.5.
+ Funkcjonalne i przestronne nadwozie.
- Mało atrakcyjna stylizacja nadwozia.
- Tanie materiały wykończeniowe w kabinie.
- Dostępność części do diesla i benzynowej wersji 1.5 Turbo.
Pięciodrzwiowego Colta z silnikiem 1.3 i z klimatyzacją. Zadbanego Ralliarta – to najtańszy, a wcale nie najgorszy hot hatch.
Sprowadzone diesle. Często ich prawdziwe przebiegi są wysokie. Bazową wersję 1.1, która nie rozpieszcza osiągami.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 4/6
SUMA: 19/24 pkt