Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Opel Astra V (K)

Jeszcze nie jest rynkowym przebojem, ale już zasługuje na zainteresowanie. Auto jest drogie, ale solidne i dobrze wykończone.

  • Lata produkcji: od 2015 r.
  • Silniki: benz. 1.0-1.6 (90-200 KM), diesle 1.5-1.6 (95-160 KM)
  • Wersje: htb 5d, kmb
  • Długość/rozstaw osi: 437-470/266 cm, szerokość/wysokość: 181/148-151 cm, bagażnik: 370-1210 l, kmb 540-1630 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Kabina jest wystarczająco przestronna. System multimedialny z opcjonalną funkcją OnStar (możliwość połączenia się z asystentem, który zdalnie wprowadzi cel do nawigacji) czy matrycowe światła LED to wyróżniki spotykane w topowych wersjach.

Opel-Astra-V-(K)_3
Wnętrze Astry K jest efektownie stylizowane, funkcjonalne i lepiej wykonane niż w poprzednim modelu.

SILNIKI

Paleta trwałych i oszczędnych jednostek, które dopasowano do charakteru Astry.

AWARYJNOŚĆ

W raporcie ADAC Astra wypadła przeciętnie, ale stwierdzane problemy zwykle ograniczały się do... rozładowanego akumulatora. Kierowcy najczęściej skarżą się na elektronikę - w tym czujniki parkowania, ciśnienia powietrza w oponach czy martwego pola, które potrafią żyć własnym życiem. Zawieszony system multimedialny zaczyna poprawnie działać po ponownym uruchomieniu silnika. W niektórych autach trzeba było poprawić elementy wykończeniowe. Pojedyncze doniesienia o awariach wysprzeglików czy wtryskiwaczy. Nieco więcej narzekań na skrzynie, które potrafią zgrzytać by próbach ostrego zmieniania przełożeń.

KOSZTY

Największym wydatkiem jest zakup auta. Baza zamienników i używanych części szybko rośnie. Oszczędne silniki nie generują kosztów.

SYTUACJA RYNKOWA

Choć Astra K jest świeżym modelem, liczba ofert zbliża się do 1500. Nie brakuje samochodów z krajowych salonów – Opel był chętnie kupowany przez floty.

Opel-Astra-V-(K)_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Jednym z elementów wyposażenia jest rozbudowany system multimedialny.
  • W zależności od wersji Astra K waży 120-200 kg mniej od poprzedniczki. Kuracja odchudzająca poprawiła osiągi i prowadzenie przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa.
  • Tylne zawieszenie zostało zubożone względem poprzedniego modelu. Drążki Watta mają Astry z silnikami o mocy powyżej 125 KM.

CENY

30 000 zł – Pojedyncze świeżo sprowadzone diesle z wysokimi przebiegami. By mieć pole manewru, trzeba dołożyć.
52 000 zł – Optymalny budżet jest wysoki. Ale nie można zapominać, że Astra to nowoczesne i wciąż produkowane auto.
95 000 zł – Astry nowe lub bogato wyposażone samochody demonstracyjne z przebiegiem kilku tysięcy kilometrów.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.0 Turbo 1.4 1.4 Turbo 1.4 Turbo 1.6 Turbo 1.6 CDTI 1.6 CDTI 1.6 CDTI 1.6 CDTI
Pojemność skokowa 998 cm³ 1399 cm³ 1399 cm³ 1399 cm³ 1598 cm³ 1598 cm³ 1598 cm³ 1598 cm³ 1598 cm³
Zasilanie benz., turbo benz. benz., turbo benz., turbo benz., turbo turbodiesel turbodiesel turbodiesel biturbodiesel
Moc maks. 105 KM 100 KM 125 KM 150 KM 200 KM 95 KM 110 KM 136 KM 160 KM
Maks. moment obr. 170 Nm 130 Nm 245 Nm 245 Nm 300 Nm 280 Nm 300 Nm 320 Nm 350 Nm
Przysp. 0-100 km/h 11,2 s 13,4 s 9,2 s 8,3 s 7,0 s 12,7 s 11,0 s 9,6 s 8,6 s
Prędkość maks. 195 km/h 185 km/h 205 km/h 215 km/h 235 km/h 185 km/h 195 km/h 205 km/h 218 km/h
Średnie zuż. paliwa 4,3 l/100 km 5,4 l/100 km 5,4 l/100 km 5,4 l/100 km 6,0 l/100 km 3,6 l/100 km 3,6 l/100 km 3,7 l/100 km 4,2 l/100 km

HISTORIA MODELU

2015 - premiera Astry V (oznaczenie kodowe – K)
2018 - modernizacja palety silników – parametry części jednostek zmieniono, by spełniły one normę emisji Euro 6d-TEMP
2019 - face lifting, gama zupełnie nowych, wyłącznie 3-cylindrowych silników – benzynowych 1.0/1.2 oraz diesli 1.5
2021 - planowana premiera następcy – Astry K

Opel-Astra-V-(K)_4
Opel Astra K w nadwoziu kombi.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Uszkodzenia reflektorów LED Matrix
    Nowoczesnych lamp nie naprawia się. Pozostaje zakup nowej (4 tys. zł) lub używanej.
    Używany reflektor: od 1000 zł
  • Nietrwałe wysprzęgliki
    W niektórych autach sprzęgło wpada w podłogę. To efekt zużycia wysprzęglika.
    Wymiana wysprzęglika: od 650 zł
  • Problemy z pokładową elektroniką
    Jeżeli błędy nasilą się, pozostaje diagnostyka i aktualizacja oprogramowania.
    Koszt diagnostyki: od 200 zł
  • Abonament na usługę OnStar (opcja)
    Usługa osobistego asystenta, lokalizowania pojazdu czy wzywania pomocy jest płatna.
    Abonament: 35 zł/miesiąc

ZALETY I WADY

+ Efektowny design, oszczędne i trwałe silniki.
+ Niższa masa, lepsze prowadzenie.
+ Brak doniesień o poważnych awariach.

- Wciąż wysokie ceny ofertowe.
- Przeciętna precyzja skrzyń biegów.
- Doniesienia o kaprysach elektroniki sterującej modułami odpowiadających za komfort czy bezpieczeństwo.

WARTO KUPIĆ

Zadbane i dobrze wyposażone auto. Taka Astra będzie cieszyła, a w razie czego nie straci dużo na wartości.

UWAŻAJ NA

Zamiast najtańszych egzemplarzy z białymi plamami w historii serwisowej polecamy dobrze skonfigurowaną Astrę J.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 4/6

SUMA: 20/24 pkt

Czytaj także