Jeszcze nie jest rynkowym przebojem, ale już zasługuje na zainteresowanie. Auto jest drogie, ale solidne i dobrze wykończone.
Kabina jest wystarczająco przestronna. System multimedialny z opcjonalną funkcją OnStar (możliwość połączenia się z asystentem, który zdalnie wprowadzi cel do nawigacji) czy matrycowe światła LED to wyróżniki spotykane w topowych wersjach.
Paleta trwałych i oszczędnych jednostek, które dopasowano do charakteru Astry.
W raporcie ADAC Astra wypadła przeciętnie, ale stwierdzane problemy zwykle ograniczały się do... rozładowanego akumulatora. Kierowcy najczęściej skarżą się na elektronikę - w tym czujniki parkowania, ciśnienia powietrza w oponach czy martwego pola, które potrafią żyć własnym życiem. Zawieszony system multimedialny zaczyna poprawnie działać po ponownym uruchomieniu silnika. W niektórych autach trzeba było poprawić elementy wykończeniowe. Pojedyncze doniesienia o awariach wysprzeglików czy wtryskiwaczy. Nieco więcej narzekań na skrzynie, które potrafią zgrzytać by próbach ostrego zmieniania przełożeń.
Największym wydatkiem jest zakup auta. Baza zamienników i używanych części szybko rośnie. Oszczędne silniki nie generują kosztów.
Choć Astra K jest świeżym modelem, liczba ofert zbliża się do 1500. Nie brakuje samochodów z krajowych salonów – Opel był chętnie kupowany przez floty.
30 000 zł – Pojedyncze świeżo sprowadzone diesle z wysokimi przebiegami. By mieć pole manewru, trzeba dołożyć.
52 000 zł – Optymalny budżet jest wysoki. Ale nie można zapominać, że Astra to nowoczesne i wciąż produkowane auto.
95 000 zł – Astry nowe lub bogato wyposażone samochody demonstracyjne z przebiegiem kilku tysięcy kilometrów.
SILNIK | 1.0 Turbo | 1.4 | 1.4 Turbo | 1.4 Turbo | 1.6 Turbo | 1.6 CDTI | 1.6 CDTI | 1.6 CDTI | 1.6 CDTI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 998 cm³ | 1399 cm³ | 1399 cm³ | 1399 cm³ | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1598 cm³ |
Zasilanie | benz., turbo | benz. | benz., turbo | benz., turbo | benz., turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | biturbodiesel |
Moc maks. | 105 KM | 100 KM | 125 KM | 150 KM | 200 KM | 95 KM | 110 KM | 136 KM | 160 KM |
Maks. moment obr. | 170 Nm | 130 Nm | 245 Nm | 245 Nm | 300 Nm | 280 Nm | 300 Nm | 320 Nm | 350 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 11,2 s | 13,4 s | 9,2 s | 8,3 s | 7,0 s | 12,7 s | 11,0 s | 9,6 s | 8,6 s |
Prędkość maks. | 195 km/h | 185 km/h | 205 km/h | 215 km/h | 235 km/h | 185 km/h | 195 km/h | 205 km/h | 218 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 4,3 l/100 km | 5,4 l/100 km | 5,4 l/100 km | 5,4 l/100 km | 6,0 l/100 km | 3,6 l/100 km | 3,6 l/100 km | 3,7 l/100 km | 4,2 l/100 km |
2015 - premiera Astry V (oznaczenie kodowe – K)
2018 - modernizacja palety silników – parametry części jednostek zmieniono, by spełniły one normę emisji Euro 6d-TEMP
2019 - face lifting, gama zupełnie nowych, wyłącznie 3-cylindrowych silników – benzynowych 1.0/1.2 oraz diesli 1.5
2021 - planowana premiera następcy – Astry K
+ Efektowny design, oszczędne i trwałe silniki.
+ Niższa masa, lepsze prowadzenie.
+ Brak doniesień o poważnych awariach.
- Wciąż wysokie ceny ofertowe.
- Przeciętna precyzja skrzyń biegów.
- Doniesienia o kaprysach elektroniki sterującej modułami odpowiadających za komfort czy bezpieczeństwo.
Zadbane i dobrze wyposażone auto. Taka Astra będzie cieszyła, a w razie czego nie straci dużo na wartości.
Zamiast najtańszych egzemplarzy z białymi plamami w historii serwisowej polecamy dobrze skonfigurowaną Astrę J.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 4/6
SUMA: 20/24 pkt