Niedrogie, przestronne i wygodne auto z udanymi dieslami. Szkoda, że coraz trudniej o dobrze utrzymany egzemplarz.
Dostępny w trzech wersjach nadwoziowych Peugeot wciąż nie wygląda staro. Próbę czasu znosi też wnętrze – wykończone niezłymi materiałami, a w wielu egzemplarzach także bogato wyposażone. W bezwypadkowych autach korozja nie występuje. W najtańszych autach większym problemem jest wytłuczone zawieszenie – wielowahaczowe na obu osiach.
Na rynku wtórnym najłatwiej o diesla (prawie 70% ofert). Warto szukać auta z jednostkami 1.6/2.0 HDi ostatnich lat produkcji i z udokumentowaną historią. Rzeczywiste przebiegi mogą bowiem być kolosalne. Optymalne silniki benzynowe to 1.8/2.0, które doskonale pracują na LPG, a poważniejsze problemy ograniczają się zwykle do nadmiernego spalania oleju.
Rozbudowana elektryka generuje różne problemy – od awarii kaset zapłonowych silników benzynowych, po unieruchomione elementy wyposażenia. Typowe są wycieki oleju z zespołu napędowego. Wiele diesli ma zużyte koła pasowe, wtryskiwacze, turbosprężarki czy DPF. Warto zainwestować w przedzakupową kontrolę stanu pojazdu.
Auto jest relatywnie tanie w zakupie, ale wiele 407 wymaga już doinwestowania (auto często jest użytkowane w rabunkowy sposób).
W ogłoszeniach dominują diesle. Wśród młodszych aut nie brakuje egzemplarzy z polskich salonów.
4000 zł – Jeżdżące, zaniedbane egzemplarze z przebiegami 400 tys. km. Będą wymagały różnych napraw.
11 000 zł – Optymalny budżet nie jest wysoki, a wystarczy na zadbane auto z udokumentowaną historią z lat 2005-2008.
22 000 zł – Na zadbane auto z pierwszych rąk wystarczy 20-22 tys. zł. Perfekcyjne V6 bywają wyceniane na 30 tys. zł.
SILNIK | 1.8 16V | 2.0 16V | 2.2 16V | 2.9 V6 | 1.6 HDi | 2.0 HDi | 2.2 HDi | 2.7 V6 HDi | 3.0 V6 HDi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1749 cm³ | 1997 cm³ | 2230 cm³ | 2946 cm³ | 1560 cm³ | 1997 cm³ | 2179 cm³ | 2720 cm³ | 2993 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 125 KM | 140 KM | 163 KM | 211 KM | 109 KM | 140 KM | 170 KM | 204 KM | 241 KM |
Maks. moment obr. | 170 Nm | 200 Nm | 220 Nm | 290 Nm | 240 Nm | 320 Nm | 370 Nm | 440 Nm | 450 KM |
Przysp. 0-100 km/h | 10,3 s | 9,1 s | 9,0 s | 8,4 s | 11,7 s | 9,8 s | 8,7 s | 8,5 s | 7,7 s |
Prędkość maks. | 203 km/h | 213 km/h | 222 km/h | 235 km/h | 192 km/h | 208 km/h | 223 km/h | 230 km/h | 245 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 7,7 l/100 km | 8,1 l/100 km | 9,0 l/100 km | 9,8 l/100 km | 4,9 l/100 km | 5,7 l/100 km | 6,2 l/100 km | 8,4 l/100 km | 7,2 l/100 km |
2004 - premiera Peugeota 407 w nadwoziu sedan oraz kombi
2005 - diesel 2.7 V6, wersja Coupe (w produkcji do 2011 r.)
2008 - lifting – nowy grill, zmienione reflektory
2009 - diesel 3.0 V6 HDi zastępuje 2.7 V6 HDi
2010 - następca modelu – Peugeot 508
+ Korzystna relacja ceny do wieku i wyposażenia.
+ Trwałe, dynamiczne i oszczędne diesle 2.0 HDI.
+ Wysoki komfort, brak problemów z korozją.
+ Duża baza zamienników
- Marny stan techniczny wielu samochodów.
- Skomplikowane zawieszenie obu osi.
- Nisko schodzący przedni zderzak – łatwy do uszkodzenia np. o próg zwalniający.
Egzemplarz z końca produkcji z czterocylindrowym silnikiem benzynowym lub dieslem – najlepiej 2.0 HDi.
Wersje V6 są wyraźnie droższe w utrzymaniu, do tego za sprawą automatycznych skrzyń nie grzeszą dynamiką.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 3/6
Koszty: 6/6
SUMA: 17/24 pkt