Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Peugeot 407

Peugeot 407

Archiwum

Peugeot 407

Niedrogie, przestronne i wygodne auto z udanymi dieslami. Szkoda, że coraz trudniej o dobrze utrzymany egzemplarz.

  • Lata produkcji: 2004-2010
  • Silniki: benz. 1.8-2.9 (116-211 KM), diesle 1.6-3.0 (109-241 KM)
  • Wersje: sed, kmb, cpe
  • Długość/rozstaw osi: 468/272 cm, szerokość/wysokość: 181/145 cm, bagażnik: sed 407 l, kmb 450-1655 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Dostępny w trzech wersjach nadwoziowych Peugeot wciąż nie wygląda staro. Próbę czasu znosi też wnętrze – wykończone niezłymi materiałami, a w wielu egzemplarzach także bogato wyposażone. W bezwypadkowych autach korozja nie występuje. W najtańszych autach większym problemem jest wytłuczone zawieszenie – wielowahaczowe na obu osiach.

Peugeot-407_3
W nieźle wykończonej kabinie nie brakuje elektroniki. Warto sprawdzić, czy wszystko działa.

SILNIKI

Na rynku wtórnym najłatwiej o diesla (prawie 70% ofert). Warto szukać auta z jednostkami 1.6/2.0 HDi ostatnich lat produkcji i z udokumentowaną historią. Rzeczywiste przebiegi mogą bowiem być kolosalne. Optymalne silniki benzynowe to 1.8/2.0, które doskonale pracują na LPG, a poważniejsze problemy ograniczają się zwykle do nadmiernego spalania oleju.

AWARYJNOŚĆ

Rozbudowana elektryka generuje różne problemy – od awarii kaset zapłonowych silników benzynowych, po unieruchomione elementy wyposażenia. Typowe są wycieki oleju z zespołu napędowego. Wiele diesli ma zużyte koła pasowe, wtryskiwacze, turbosprężarki czy DPF. Warto zainwestować w przedzakupową kontrolę stanu pojazdu.

KOSZTY

Auto jest relatywnie tanie w zakupie, ale wiele 407 wymaga już doinwestowania (auto często jest użytkowane w rabunkowy sposób).

SYTUACJA RYNKOWA

W ogłoszeniach dominują diesle. Wśród młodszych aut nie brakuje egzemplarzy z polskich salonów.

Peugeot-407_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Specyficzny kształt pasa przedniego to nie tylko zabieg stylistyczny – został on opracowany pod kątem zapewnienia jak najlepszej ochrony potrąconemu pieszemu.
  • Sprzedaż nowych Peugeotów 407 szybko topniała. W efekcie najłatwiej o używane auto z początku produkcji.
  • Opadająca linia dachu sedana ogranicza ilość miejsca na głowy.
  • Wiele kombi ma szklany dach (standardowy w droższych wersjach).

CENY

4000 zł – Jeżdżące, zaniedbane egzemplarze z przebiegami 400 tys. km. Będą wymagały różnych napraw.
11 000 zł – Optymalny budżet nie jest wysoki, a wystarczy na zadbane auto z udokumentowaną historią z lat 2005-2008.
22 000 zł – Na zadbane auto z pierwszych rąk wystarczy 20-22 tys. zł. Perfekcyjne V6 bywają wyceniane na 30 tys. zł.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.8 16V 2.0 16V 2.2 16V 2.9 V6 1.6 HDi 2.0 HDi 2.2 HDi 2.7 V6 HDi 3.0 V6 HDi
Pojemność skokowa 1749 cm³ 1997 cm³ 2230 cm³ 2946 cm³ 1560 cm³ 1997 cm³ 2179 cm³ 2720 cm³ 2993 cm³
Zasilanie benzynowy benzynowy benzynowy benzynowy turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 125 KM 140 KM 163 KM 211 KM 109 KM 140 KM 170 KM 204 KM 241 KM
Maks. moment obr. 170 Nm 200 Nm 220 Nm 290 Nm 240 Nm 320 Nm 370 Nm 440 Nm 450 KM
Przysp. 0-100 km/h 10,3 s 9,1 s 9,0 s 8,4 s 11,7 s 9,8 s 8,7 s 8,5 s 7,7 s
Prędkość maks. 203 km/h 213 km/h 222 km/h 235 km/h 192 km/h 208 km/h 223 km/h 230 km/h 245 km/h
Średnie zuż. paliwa 7,7 l/100 km 8,1 l/100 km 9,0 l/100 km 9,8 l/100 km 4,9 l/100 km 5,7 l/100 km 6,2 l/100 km 8,4 l/100 km 7,2 l/100 km

HISTORIA MODELU

2004 - premiera Peugeota 407 w nadwoziu sedan oraz kombi
2005 - diesel 2.7 V6, wersja Coupe (w produkcji do 2011 r.)
2008 - lifting – nowy grill, zmienione reflektory
2009 - diesel 3.0 V6 HDi zastępuje 2.7 V6 HDi
2010 - następca modelu – Peugeot 508

Peugeot-407_4
Peugeot 407 w wersji sedan.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Luzy w wielowahaczowym zawieszeniu
    Komplet elementów na przednią oś kosztuje 700 zł, na tylną – 850 zł. Rachunek za wymianę oczywiście powiększą koszty robocizny.
  • Wymiana kompletnego sprzęgła
    Kupując diesla trzeba być przygotowanym na montaż nowego sprzęgła z „dwumasą”.
    Wymiana sprzęgła (komplet): od 1700 zł
  • Nierówna praca turbodiesli
    Jedną z przyczyn nierównej pracy silnika 2.0 HDi może być duże zużycie wtryskiwaczy.
    Regeneracja wtryskiwacza: od 700 zł/szt.
  • Awarie ogrzewania
    Trzeba sprawdzić, czy działa sterowanie kierunkiem i siłą nawiewu oraz temperaturą.
    Koszt naprawy (demontaż kokpitu): od 800 zł

ZALETY I WADY

+ Korzystna relacja ceny do wieku i wyposażenia.
+ Trwałe, dynamiczne i oszczędne diesle 2.0 HDI.
+ Wysoki komfort, brak problemów z korozją.
+ Duża baza zamienników

- Marny stan techniczny wielu samochodów.
- Skomplikowane zawieszenie obu osi.
- Nisko schodzący przedni zderzak – łatwy do uszkodzenia np. o próg zwalniający.

WARTO KUPIĆ

Egzemplarz z końca produkcji z czterocylindrowym silnikiem benzynowym lub dieslem – najlepiej 2.0 HDi.

UWAŻAJ NA

Wersje V6 są wyraźnie droższe w utrzymaniu, do tego za sprawą automatycznych skrzyń nie grzeszą dynamiką.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 3/6
Koszty: 6/6

SUMA: 17/24 pkt

Czytaj także